آزمایش واکسن اسپری بینیِ کرونا در چین انجام شد

به گزارش بلاگ پو، چین انجام نخستین مرحله از آزمایش انسانی روی واکسن اسپری بینیِ کرونا را تایید نموده و این محصول آزمایشی، اولین واکسن کروناست که نیازی به تزریق با سرنگ ندارد.

آزمایش واکسن اسپری بینیِ کرونا در چین انجام شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، این واکسن اسپری توسط متخصصان دانشگاه شیامن چین و دانشگاه هنگ کنگ با یاری سازنده واکسن Beijing Wantai Biological Pharmacy Enterprise ساخته شده است.

پیش از این از روش اسپری داخل بینی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افرادی که به دنبال جایگزینی برای تزریق هستند، استفاده شده است.

این واکسن دهمین کاندیدای واکسن کرونا در چین محسوب می گردد.

این اطلاعیه در حالی منتشر می گردد که پس از تشخیص بیماری نخاعی در بیمارانی که واکسن انگلیسی کرونا را دریافت نموده بودند، کمپانی آسترازنکا با دفتر مرکزی انگلیس مجبور شد آزمایشات مربوط به مرحله پایانی واکسن کرونا را موقتا متوقف کند.

تولیدکنندگان واکسن پیشرفته چینی مانند CanSino Biologics و گروه ملی Biotec چین که توسط دولت اداره می گردد به اثربخشی محصول خود اطمینان داده اند.

شرکت CanSino گفت که نتایج واکسنش در آزمایشات ایمن بوده و عوارض جانبی شدیدی ایجاد ننموده است.

بنا بر گزارش دهیل، در حالی که بعضی منتقدان ادعا نموده اند این محصول، آنتی بادی های کمتری را نسبت به سایر محصولات فعلی مورد هدف قرار می دهد اما بنیانگذار و مدیر ارشد علمی CanSino از واکسن این شرکت در برابر این نقدها دفاع نموده و هفته گذشته بیان داشت که تفاوت در میزان قرائت آنتی بادی به دلیل روش های مختلف اندازه گیری بوده است.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33881

به "آزمایش واکسن اسپری بینیِ کرونا در چین انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش واکسن اسپری بینیِ کرونا در چین انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید