آزمایش واکسن سرخک راه حل جدید فرانسه برای مقابله با کرونا

به گزارش بلاگ پو، رادیو اورپ 1 فرانسه از شروع بیش از 30 مطالعه برای یافتن درمان بیماری کووید-19 توسط محققان و متخصصان بیماری های عفونی در این کشور خبر داده و انستیتو پاستور فرانسه نیز به دنبال استفاده از واکسن سرخک برای ساختن آنتی ویروس علیه این بیماری است.

آزمایش واکسن سرخک راه حل جدید فرانسه برای مقابله با کرونا

به نوشته روز دوشنبه تارنمای این رسانه فرانسوی، پروفسور فلورانس ادِر - Florence Ader ، متخصص بیماری های عفونی در بیمارستان کُرُوا روس - Croix Rousse لیون و مسئول یکی از این برنامه های تحقیقاتی، در نشست خبری در متینیون گفت: فرانسه با 30 مطالعه و آزمایش در سراسر این کشور از مجموع 860 مورد در دنیا، نقش مهمی در یافتن درمان علیه ویروس کرونا داشته است.

وی اضافه نمود: در حالی که پیشتر، 1600 بیمار مبتلا به کووید-19 در این کشور در آزمایش ها حضور داشتند اما جست وجوی فعال برای یافتن درمانی علیه ویروس کرونا در فرانسه ادامه دارد.

این متخصص بیماری های عفونی در فرانسه که راهنمایی یک برنامه بهبود برای یافتن یک آنتی ویروس در برابر کووید-19 را برعهده دارد آزمایش های خود را در مقیاسی عظیم با هماهنگی موسسه انسرم از 22 مارس(سوم فروردین) شروع نموده است.

او میخواهد چهار روش درمانی بالقوه از جمله هیدروکسی کلروکین جنجال برانگیز را روی سه هزار و 200 بیمار بستری در سطح فرانسه و اروپا آزمایش کند.

ادر گفت: این آزمایش اکنون روی نزدیک به 700 بیمار در حال اجرا است.

با وجود فرایند کاهش شمار جان باختگان و بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های فرانسه، آمارها همچنان در این کشور رو به صعودی است. براساس تازه ترین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت فرانسه، با جان باختن 395 نفر دیگر، آمار کل مرگ ومیر ناشی از ابتلا به کووید-19 در این کشور به 19 هزار و 718 نفر رسیده است.

طبق جدیدترین داده های وزارت بهداشت فرانسه، شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در این کشور نزدیک به 153 هزار نفر است.

بر پایه داده های رسمی مقام های بهداشتی فرانسه، از شروع شیوع ویروس کرونا تا به امروز، 36 هزار و 578 مبتلا به بیماری کووید-19 بهبود یافته و از بیمارستان های این کشور ترخیص شده اند.

آزمایش واکسن سرخک برای بیماران

از سوی دیگر، انستیتو پاستور فرانسه به دنبال استفاده از واکسن سرخک برای ساختن آنتی ویروس علیه بیماری کروناست.

بر اساس گزارش اخیر بیزینس اینسایدر ، چند ماه پس از شیوع این بیماری همه گیر، حدود 115 واکسن کرونا در دنیا در حال ساخت است.

انیستیتو پاستور از ماه مارس(فروردین) در حال تحقیق روی استفاده از واکسن اصلاح شده سرخک برای وادار کردن بدن به ساخت آنتی بادی علیه ویروس کروناست.ائتلاف برای نوآوری های آمادگی اپیدمی (CEPI)، یاری اولیه اقتصادی 4.9 میلیون دلاری را برای تامین بودجه تحقیقات پیش بالینی موسسه پاستور را تصویب کرد اما طبق برآورد این ائتلاف نروژی، توسعه واکنسی که قادر به ایمن سازی میلیاردها نفر در دنیا علیه کرونا باشد به 2 میلیارد دلار بودجه احتیاج دارد.

به اعتقاد فردریک تانژی رئیس آزمایشگاه ویروس و ایمنی موسسه پاستور، واکسیناسیون تنها راهکار واقعی برای بیماری کووید-19 است.

او می گوید: طبق یافته های به دست آمده در خصوص پتانسیل انتقال ویروس سارس - کووید-19 60 تا 70 درصد جمعیت انسانی در دنیا باید علیه این ویروس واکسینه شوند.

به نوشته پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، ایمن شدن در برابر ویروس به این معنی است که سیستم ایمنی بدن به گونه ای واکنش نشان دهد که ویروس دفع گردد.

سیستم ایمنی این واکنش را به خاطر می سپارد و مانع آلودگی دوباره بدن به همان ویروس می گردد. ابتلا به بعضی از ویروس ها مانند سرخک، موجب ایمنی دائمی بدن در برابر آن می گردد.

دو هفته پیش نیز، موسسه های تحقیقاتی و پزشکی فرانسه اعلام کردند، قصد دارند با استفاده از پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا، پلاسما درمانی را برای بیماران با علایم حاد و شدید شروع نمایند.

مقام های بیمارستان های دانشگاهی پاریس (AP-HP)، پژوهشگاه ملی تحقیقات پزشکی انسرم و موسسه خدمات ملی خون فرانسه در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که این آزمایش بالینی از هفتم آوریل(19فروردین) در پاریس شروع می گردد و نتایج آن تا دو یا سه هفته پس از آزمایش در دسترس خواهد بود.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 خرداد 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24376

به "آزمایش واکسن سرخک راه حل جدید فرانسه برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش واکسن سرخک راه حل جدید فرانسه برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید