شروع برنامه های سفر عمران خان به چین و دیدار با هیات های تجاری

به گزارش بلاگ پو، نخست وزیر پاکستان که روز گذشته وارد پکن شده است امروز با هیات های تجاری کشور چین دیدار و تبادل نظر کرد.

شروع برنامه های سفر عمران خان به چین و دیدار با هیات های تجاری

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.وای نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان روز گذشته وارد چین شده و مورد استقبال سران این کشور نهاده شد.

رسانه های پاکستانی با تاریخی خواندن نحوه استقبال از نخست وزیر این کشور نوشتند: دور تازه ای از روابط مالی میان چین و پاکستان شروع شده است.

عمران خان در نخستین بخش از سفر خود امروز با هیات های مختلف تجاری چین دیدار کرد و در خصوص عقد تفاهمنامه های جدید با آنها سخن گفت.

ملاقات با مسئولین صنعت فلز و فولاد چین یکی از مهم ترین برنامه های سفر عمران خان بوده و نخست وزیر پاکستان کوشش می نماید تا مواد مورد احتیاج کشورش را به وسیله چین فراهم کند.

در این سفر وزاری خارجه، راه آهن، برنامه ریزی و مشاور ویژه تجاری عمران خان با او همراه هستند و در جلسات حضور دارند.

نخست وزیر پاکستان در کوشش است از سرمایه گذاران چینی برای حضور در پاکستان دعوت کند و از این طریق بعضی از مسائل کشورش را حل نماید.

وی تاکنون با مسئولین صنعت تایر سازی، صنایع شیمیایی، ساخت و ساز و ... نیز دیدار داشته و گفته می گردد این جلسات به امضا تفاهم نامه هایی ختم خواهد شد.

قرار است عمران خان در ادامه با رئیس جمهور چین و دیگر مسئولین ارشد این کشور نیز دیدار نموده و در خصوص مساله کشمیر نیز با آنها تفاهم برسد.

چین در سازمان ملل نیز از مواضع پاکستان در قبال کشمیر حمایت نموده و خواهان لغو حکومت نظامی از سوی دولت هند است.

پکن و اسلام آباد روابط خوبی باهم دارند و گسترش روابط آنها با ایجاد حساسیت از سوی آمریکا و اعمال فشار بر پاکستان شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11703

به "شروع برنامه های سفر عمران خان به چین و دیدار با هیات های تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع برنامه های سفر عمران خان به چین و دیدار با هیات های تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید