آمریکا میزبان اولین نشست حضوری کشورهای عضو گروه چهار می گردد

به گزارش بلاگ پو، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام نمود که نخست وزیران کشورهای عضو گروه 4 برای اولین بار در نشست این گروه به صورت حضوری شرکت خواهند کرد.

آمریکا میزبان اولین نشست حضوری کشورهای عضو گروه چهار می گردد

از تارنمای رسمی کاخ سفید، این نشست هفته آینده (24 سپتامبر) در کاخ سفید برگزار خواهد شد.

انتظار می رود نارندرا مودی نخست وزیر هند، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا و یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن در این نشست حضور داشته باشند.

آخرین اجلاس مجازی کشورهای گروه 4 در ماه مارس امسال برگزار گردید. در این اجلاس کشورهای عضو متعهد به افزایش همکاری ها در مقابله با بیماری کرونا، واکسناسیون، تغییرات اقلیمی و بعلاوه اطمنیان از حفظ آزادی دریا نوردی در منطقه هند و اقیانوسیه شدند.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه بیانیه خود گفت: میزبانی از رهبران کشورهای عضو گروه چهار نشان دهنده اولویت ارتباط با منطقه هند و اقیانوسیه برای دولت آمریکا جهت رویارویی با چالش های قرن 21 است.

رویترز هم در گزارشی نوشت: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در ماه مارس امسال اعلام نموده بود که به بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پیشنهاد داده کشورهای دموکراتیک باید یک طرح زیرساختی مانند طرح یک جاده یک کمربند چین داشته باشند تا بتوانند با چنین طرح های چین رقابت نمایند.

ساکی بعلاوه گفت رهبران کشورهای عضو گروه چهار بر تعمیق روابط با یکدیگر و پیشبرد همکاری عملی در زمینه هایی مانند مبارزه با بیماری کرونا، رسیدگی به بحران آب و هوا، همکاری در زمینه فناوری های نو و فضای مجازی و ترویج منطقه هند و اقیانوسیه آزاد تمرکز خواهند کرد.

ائتلاف چهارجانبه

گروه غیر رسمی کواد (ائتلاف چهارجانبه) در سال 2017 و پس از یک دهه فعالیت خود را از سر گرفت. تشکیل این گروه با اعتراض شدید چین روبرو شد. هند تاکید نموده است که این گروه با هدف مقابله با چین تشکیل نشده است.

نارندرا مودی نخست وزیر هند در جریان سخنرانی خود در اجلاس شانگری لا در سال 2018 گفت: هند منطقه هند و اقیانوسیه را یک استراتژی، یک کلوپ با اعضای محدود یا یک گروه با هدف حکم رانی در نظر نمی گیرد. این منطقه به هیچ وجه علیه کشور دیگری نیست.

اما چین هرگونه گروه چند جانبه دریایی در منطقه هند و اقیانوسیه را به اسم یک تهدید و اقدام برای محدود کردن و کنترل این کشور در نظر می گیرد. ، ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54260

به "آمریکا میزبان اولین نشست حضوری کشورهای عضو گروه چهار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا میزبان اولین نشست حضوری کشورهای عضو گروه چهار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید