آمریکا و طالبان در آستانه امضای توافقنامه خروج نیروها

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی صباح، یک منبع مطلع در گروه طالبان روز سه شنبه خاطرنشان کرد که آمریکا و طالبان افغانستان که از سال 2001 درگیر جنگ با یکدیگر هستند، در آستانه امضای یک توافقنامه در قطر برای خروج نیروهای نظامی آمریکا هستند.

آمریکا و طالبان در آستانه امضای توافقنامه خروج نیروها

در همین ارتباط، یک مقام رسمی افغانستان تأکید کرد که بسته به موفقیت دوره کاهش خشونت که هفته پیش پس از گفتگوهای طولانی میان واشنگتن و طالبان برقرار شد، این توافق ممکن است روز 29 فوریه در دوحه قطر امضا گردد.

یک منبع مطلع طالبان در پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفت: تمام مقدمات نهایی شده اند و شورای رهبری پیامی دال بر پیشروی در گفتگوها را به تیم مذاکره نماینده طالبان مخابره نموده است.

این منبع مطلع طالبان همچنین گفت که نیروهای شورشی وابسته به این گروه یکشنبه آینده با تیم مذاکره نماینده آمریکا در دوحه قطر ملاقات می نمایند تا در خصوص زمان و مکان مراسم امضای این توافقنامه به اتفاق نظر برسند.

لازم به ذکر است که ایالات متحده آمریکا خواستار کاهش حضور نظامی خود در افغانستان است. در حال حاضر شمار نظامیان آمریکا در این کشور آسیای غربی بین 12 هزار تا 13 هزار نفر است. از سوی دیگر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در آستانه انتخابات 2020 این کشور به شدت خواستار عملی ساختن وعده انتخاباتی پیشین خود مبنی بر بازگرداندن نظامیان آمریکا از افغانستان پس از جنگی 18 ساله است.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20137

به "آمریکا و طالبان در آستانه امضای توافقنامه خروج نیروها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و طالبان در آستانه امضای توافقنامه خروج نیروها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید