آمریکا 8 دیپلمات دیگرش را از چین خارج کرد

به گزارش بلاگ پو، نیویورک تایمز گزارش داد، وزارت خارجه آمریکا هشت کارمند دیپلمات خودش را پس از شنیده شدن صداهای غیر عادی از کنسولگری واشنگتن در شهر گوانجو واقع در جنوب چین خارج کرد.

آمریکا 8 دیپلمات دیگرش را از چین خارج کرد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، اطلاعات مرتبط شنبه از سوی یک مقام که نخواست نامش فاش گردد، به دست نیویورک تایمز رسید. به گفته این مقام، یک کارمند کنسولگری در شانگهای و دو تن دیگر در سفارتخانه پکن هم برای آزمایش های پزشکی به آمریکا فرستاده شدند.

اواخر ماه مه، سفارتخانه آمریکا در چین بیان کرد به شکایت های یک دیپلمات که احساس صدا یا فشار غیر عادی داشت، رسیدگی خواهد نمود. مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درباره این مساله گفت حادثه مذکور همان نشانه های پزشکی را داشت که قبلا در کوبا اتفاق افتاده بود.

وزارت خارجه آمریکا ماه اوت بیان کرد، دیپلمات های شاغل در سفارتخانه واشنگتن در کوبا دچار یک حادثه مرتبط با وسیله صوتی مرموزی شدند. گزارش رسانه ها در آن موقع حاکی از آن بود که بعضی دیپلمات ها با افت شنوایی دائمی یا آسیب های مغزی ناشی از یک سلاح صوتی روبرو شدند.

دولت کوبا هرگونه مشارکت در این حادثه را رد کرد و تحقیقات به جریان انداخت. با این حال، پس از تحقیقات هیچ مدرکی در اثبات این ادعاها پیدا نشد. اما وزیر خارجه آمریکا ماه اوت بیان کرد وزارتخانه متبوعش یک کار گروه ویژه برای رسیدگی به حوادث صوتی مرموز خارجی ایجاد نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11085

به "آمریکا 8 دیپلمات دیگرش را از چین خارج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 8 دیپلمات دیگرش را از چین خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید