آینده کار و کرونا در دو سناریو

به گزارش بلاگ پو، اگر کرونا جهان را غافلگیر نمی کرد شاید کمتر کسی می توانست باور کند روزی فرا خواهد رسید که معلمان بپذیرند دانش آموزان از خانه به جای مدرسه تحصیل کنند، پزشکان راضی شوند بیماران را از منزل ویزیت کنند و دادگاه ها نیز به شکل غیرحضوری کار رسیدگی به پرونده ها را انجام دهند. این سه تحول، اما امروز در شرایط همه گیری ویروس مرگبار، به پشتوانه کار آنلاین - دورکاری- اتفاق افتاده است. اکنون نتایج یک مطالعه، آینده کار و کرونا را در دو سناریو (جهانی مجهز به واکسن و جهانی بدون واکسن کرونا) تشریح کرده است.

آینده کار و کرونا در دو سناریو

به گزارش جهانی اقتصاد به نقل از Hbr، به هر جا سر می زنیم اطراف مان را عوامل منفی احاطه کرده اند. خبر هایی که می خوانیم، رسانه های اجتماعی که دنبال می کنیم و مصاحبه هایی که داریم و مکررا آن ها را می شنویم. ما استرس را از خانواده، دوستان و همکاران خود جذب می کنیم و کم کم به اندازه کوه می شود.

Mighty یک پلت فرم اجتماعی است (که توسط مایک تاسیس شده است) که اطلاعات بهداشتی فراهم می کند و مردم را در مورد مسائل خاص بهداشتی گردهم می آورد، بیش از 70 هزار خواننده و اعضای اجتماعی را از ماه مارس در مورد آگاهی، درک و تجربه آن ها درباره بحران ویروس کرونا مورد مطالعه قرار داده است.

در ماه سپتامبر، پاسخ دهندگان گفتند سه احساس اصلی آن ها عبارتند از سرخوردگی، نگرانی و عصبانیت. تعداد پاسخ دهندگانی که از ماه مارس عصبانیت را به عنوان یکی از احساسات اصلی خود انتخاب کردند بیش از دو برابر شده است؛ یعنی از 20 به 45 درصد در ماه سپتامبر رسیده است.

منفی بودن می تواند اثرات مسمومی داشته باشد. در واقع تحقیقات موسسه کریستین به کرات نشان داده است که وقتی در معرض منفی بودن یا بی ادبی قرار می گیریم، دچار تزلزل می شویم. اینکه شاهد بی ادبی باشیم بر حافظه کاری ما اثر می گذارد و عملکرد ما را کاهش می دهد.

قرار دریافت در معرض کلمات بی ادبانه، توانایی پردازش و یادآوری اطلاعات ما را کاهش می دهد. در این حالت ما تمایل داریم ساکت شویم، ارتباط را متوقف و کمک به دیگران را قطع کنیم. افکار ناکارآمد و پرخاشگرانه (و گاهی اوقات اعمالی از این دست) بسیار فزاینده هستند. خوشبختانه تحقیقات موسسه کریستین در عین حال نشان می دهد که یک روش کارآمد نیز برای مقابله با چنین اثرات مخربی وجود دارد که به آن شکوفا شدن می گویند؛ یک شرایط روانی که افراد در آن هر دو احساس نشاط و یادگیری را تجربه می کنند. افراد شکوفا بیش از آنکه احساس کمبود یا تهی شدن کنند، در حال رشد، پیشرفت و دارای انرژی هستند.

کریستین در تحقیقاتی که روی طیف وسیعی از صنایع انجام داده، دریافته است که افرادی که یک دوره شکوفایی را تجربه می کنند، سالم تر و مقاوم تر بوده و توانایی بیشتری در تمرکز روی کار خود دارند. هنگامی که افراد حتی جوهر شکوفایی را احساس می کنند، تمایل پیدا می کنند از حواس پرتی، استرس و منفی بودن دوری کنند.

در مطالعه ای که روی 6 سازمان در 6 صنعت مختلف انجام شد، کارمندانی که دارای شکوفایی بالاتری بودند 2/ 1 برابر کمتر از هم تراز های خود فرسودگی شغلی نشان داده اند. آن ها همچنین 52 درصد اعتماد به نفس و توانایی بیشتری در کنترل شرایط داشتند. احتمال منفی نگری که می توانست آن ها را به سمت حواس پرتی یا شک به خود سوق دهد، در آن ها به مراتب کمتر بود.

پس چگونه می توانید شکوفایی را در خود افزایش دهید، بالاخص وقتی احساس می کنید در منفی نگری غوطه ور شده اید؟ تحقیقات ما به چند تاکتیک در این زمینه اشاره می کند.

از منفی نگری پرهیز کنید. به هر آنچه جذب می کنید توجه کنید: چه اطلاعاتی را برای خواندن انتخاب می کنید، از چه رسانه هایی استفاده می کنید، چه موسیقی ای گوش می دهید، چه افرادی را برای گذراندن وقت خود انتخاب می کنید و چه افرادی را دنبال می کنید. منفی نگری از دل همین منابع به درون ما نفوذ می کنند؛ بنابراین به دور از منفی نگری و مثبت گرایی، انتخاب های ساده انجام دهید.

مراقب آنچه با صدای بلند می گویید باشید. زبان منفی به طور خاصی موذی و قدرتمند است. مراقب آنچه فکر می کنید و می گویید باشید.

بله، اطرافیان شما روی حالات روحی تان اثر می گذارند، اما خود ما بیش از هر کس دیگری بر افکار و احساسات خود تسلط داریم. آنچه با صدای بلند می گوییم وزن قابل توجهی دارد. طبق گفته Trevor Moawad، به عنوان مربی شرطی سازی ذهنی که عمدتا با ورزشکاران نخبه کار می کند، اگر یک فکر را به کلام تبدیل کنیم آسیبی که به احساس شکوفایی ما وارد می شود، 10 برابر بیشتر از زمانی است که فقط فکر کنیم؛ بنابراین درباره چگونگی قالب بندی و صحبت درباره یک موقعیت دو بار فکر کنید.

به جای اینکه بگویید این بدترین چیزی است که تا به امروز دیده ام یا فاجعه بار است / یا ویرانگر یا وحشتناک) زبان خود را طوری تغییر دهید که خنثی باشد. مثلا می توانید بگویید این موقعیت چالش انگیز است که در آن موقعیت رشد و یادگیری وجود دارد. شما می توانید و باید واقعیت را بپذیرید درحالی که باید قدرت آن را برای به زیر کشیدنتان به حداقل برسانید.

یک ذهنیت خنثی در پیش بگیرید. افکار و نگرانی های منفی ما را از راستا خارج می کنند.

تفکر منفی طولانی مدت و تکرارشونده با کاهش اثر شناختی و بیماری آلزایمر در ارتباط است. این مساله همچنین باعث آزار دیگران می شود؛ چراکه آن ها نیز در معرض منفی نگری ما هستند. البته ماندن با افراد یا موقعیت های مسموم کار بسیار آسانی است.

می توانیم بازی سرزنش را انجام دهیم، موقعیت را تکرار کنیم، یا اوضاع را بیش از حد تحلیل کنیم. بهترین کار این است که یک ذهنیت فعال اتخاذ کنیم، بر آنچه می توانیم کنترل کنیم، تمرکز کنیم و اینکه قدم بعدی چه باید باشد را مدنظر قرار دهیم.

Moawad پیشنهاد می کند از تفکر خنثی استفاده کنید، یک روش بدون قضاوت و غیرواکنشی برای ارزیابی مسائل و تحلیل بحران ها. این شامل ماندن در لحظه، عکس العمل نسبت به هر لحظه هنگام وقوع آن و حفظ تمرکز بر چگونگی اثرگذاری روی عملکرد بعدی خودمان است. گرفتار تجزیه و تحلیل شکست های گذشته خود نشوید و خود را غرق در ترس ها و افکار آینده نکنید. هربار یک بازی انجام دهید.

همیشه قدردانی را تمرین کنید. در مورد مزایای شکرگزاری حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. شکرگزاری استرس ها را کاهش می دهد، ما را شاد می کند و به ما کمک می کند که به اهداف خود دست یابیم. احساس شکرگزار بودن روزمره باعث افزایش حمایت اجتماعی که دریافت می کنیم، شده که باعث کاهش بیشتر استرس و اثرات منفی ناشی از آن می شود. این کار بالاخص زمانی بسیار قدرتمند است که با تمرین تفکر خنثی همراه باشد.

راسل ویلسون، مهاجم سیاتل سیهاوک و برنده سوپرجام در مورد چگونگی استفاده از این ترکیب برای گذار از تجربه مرگ پدرش؛ از دست دادن یک سوپرجام مهم و تاثیر کووید روی زندگی و حرفه اش صحبت کرده است. ویلسون می گوید با یک نگرش شکرگزارانه می توانید برای یک چالش شکرگزار باشید و آن را پشت سر بگذارید.

توصیه های او خانواده ها را بر آن داشت که در مورد برخی جنبه های مثبتی که بیماری همه گیری جهانی با خود همراه آورد، فکر کنند. به عنوان مثال، مثل بسکمک از خانواده ها، ما نیز جلسات هفتگی را در zoom آغاز کردیم که در آن اعضای خانواده که مدت ها با هم تماس نداشتند از سراسر جهان گردهم آمدند.

با مدیریت انرژی تان، از خود مراقبت کنید. می توانید در مواجهه با منفی نگری انعطاف پذیری خود را افزایش دهید و با ورزش کردن، خوب غذا خوردن، به اندازه کافی خوابیدن و همه کار هایی که می دانیم باید انجام دهیم، اما وقتی در باران منفی نگری گرفتار می شویم از انجام آن ها پرهیز می کنیم، انگیزه شکوفایی در خود ایجاد کنید. وقتی ورزش می کنیم، ماهیچه های ما مولکول های امید را به سیستم بدن ما می ریزند که برای سلامت روح و جسم ما مفید هستند. با ورزش در محیط بیرون، با دیگران یا همراه با موسیقی می توانید این اثرات را تقویت کنید.

تغذیه سالم نیز به شما کمک می کند منفی نگری را کنار بگذارید. در زمان گرسنگی بهتر به ناامیدی پاسخ می دهید. در این حالت ما خودکنترلی لازم را برای پاسخ صبورانه از دست می دهیم. خواب مهم است. نبود آن خود تنظیمی و کنترل روی خود را مختل می کند که می تواند منفی نگری بیشتری ایجاد کند.

تحقیقات کم خوابیدن را به ناامیدی، بی صبری، خصومت، اضطراب، سطح پایین شوخ طبعی، سطح پایین اعتماد، انحراف در محیط کار و رفتار غیراخلاقی مرتبط دانسته اند. کم خوابی همچنین به رابطه میان مدیران و کارمندان لطمه می زند و از میزان کمک افراد به یکدیگر می کاهد.

به دنبال روابط مثبت باشید. هم در درون محیط کار و هم خارج از آن. تحقیقات موسسه کریستین نشان می دهد که روابط خالی از انرژی (که در آن یک شخص دارای مجموعه ای از قضاوت ها و احساسات منفی و سوء نیت نسبت به شخص دیگر است) چهار تا هفت برابر تاثیر بیشتری روی احساس شکوفایی یک کارمند می گذارد که دارای احساس انرژی و روابط مثبت است. برای جبران این اثر خود را با افرادی که انرژی دارند احاطه کنید؛ افرادی در زندگی تان که باعث می شوند لبخند بزنید و بخندید و روحیه شما را بالا می برند.

شاید نتوانید جریان منفی نگری را در زندگی خود متوقف کنید، بالاخص در حال حاضر، اما می توانید در مقابل اثرات سمی آن مقاومت کنید، با انتخاب های هوشمندانه درباره اینکه چه کسی و چه چیزی شما را احاطه می کند، طرز فکری که دارید و اطلاعاتی که به دست می آورید. با این انتخاب ها نه تنها خودتان احساس بهتری خواهید داشت بلکه روی اطرافیان نیز اثر مثبتی خواهید گذاشت.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: فرارو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 38224

به "آینده کار و کرونا در دو سناریو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده کار و کرونا در دو سناریو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید