اتحادیه اروپا: نتیجه انتخابات در کریمه را به رسمیت نمی شناسیم

به گزارش بلاگ پو، سخنگوی امور خارجه اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد این بلوک نتایج انتخابات محلی در منطقه تحت مناقشه کریمه روسیه را به رسمیت نمی شناسد.

اتحادیه اروپا: نتیجه انتخابات در کریمه را به رسمیت نمی شناسیم

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه اروپا اعلام نمود نتایج انتخابات محلی روز یکشنبه در شبه جزیره کریمه را به رسمیت نخواهد شناخت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، فدریکا موگرینی سخنگوی امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه طی بیانیه ای اعلام نمود: هیچ یک از افرادی که در شبه جزیره کریمه مدعی باشد نماینده مردم کریمه و ستواستوپل است را به عنوان نمایندگان این مناطق که متعلق به اوکراین است به رسمیت نمی شناسد.

ساکنان شبه جزیره کریمه پنج سال پیش در جریان یک همه پرسی، به جدایی از اوکراین و الحاق دوباره به روسیه دادند. بروکسل این همه پرسی را به رسمیت نشناخته و علیه مسکو تحریم وضع نموده است.

ژان ایو لو دریان وزیر امور خارجه فرانسه نیز روز دوشنبه با وجود استقبال از اقدامات مثبت اوکراین و روسیه در راستای کاهش تنش های موجود، گفت هنوز زمان لغو تحریم های روسیه فرا نرسیده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پنجشنبه در جمع خبرنگاران، تمدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه را اقدامی ویرانگر و مخرب برای بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) خواند.

همچنین روسیه از عضویت در گروه کشورهای مالی قدرتمند دنیا که اکنون با نام گروه 7 شناخته می گردد و شامل آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و اتحادیه اروپا است محروم شده است.

کشورهای غربی، روسیه را به دامن زدن به تنش های غرب اوکراین متهم می نمایند اما مقامات روسیه تمامی ادعاهای کشورهای اروپایی را رد نموده اند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11719

به "اتحادیه اروپا: نتیجه انتخابات در کریمه را به رسمیت نمی شناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: نتیجه انتخابات در کریمه را به رسمیت نمی شناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید