احتمال ادغام تیم های انتخاباتی عبدالله و اتمر در انتخابات ریاست جمهوی افغانستان

به گزارش بلاگ پو، منابع خبری اعلام کردند که مذاکرات جدی بین تیم های انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر و ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله درباره حضور مشترک در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ادامه دارد.

احتمال ادغام تیم های انتخاباتی عبدالله و اتمر در انتخابات ریاست جمهوی افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، در حالی که زمان کمی به انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقی مانده است روزنامه چاپ کابل موسوم به ویسا از احتمال ادغام دو تیم قدرتمند انتخاباتی در این کشور خبر می دهد.

تیم های انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر مشاور سابق امنیت ملی افغانستان حمایت رهبران بزرگ سیاسی مانند عطامحمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی، محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان و یونس قانونی رهبر حزب افغانستان نوین را به همراه دارد و یکی از تیم های انتخاباتی مطرح محسوب می گردد.

تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز حمایت کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی، ژنرال دوستم رهبر حزب جنبش و صلاح الدین ربانی رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان را به همراه دارد که از تیم های قدرتمند انتخاباتی هستند.

هر دوی این تیم های انتخاباتی از رقبای اصلی تیم انتخاباتی دولت ساز به رهبری اشرف غنی رئیس جمهوری این کشور محسوب می شوند که ادغام این تیم ها معادلات در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را تغییر خواهد داد.

گفته می گردد که مذاکرات بین دو تیم مطرح انتخاباتی از یک ماه و نیم گذشته ادامه دارد و دو طرف درباره کرسی ریاست جمهوری و نخست وزیری رایزنی می نمایند تا کدام یک از بین عبدالله و حنیف اتمر رئیس جمهور و دیگری نخست وزیر گردد.

در صورتی که این موضوع واقعیت داشته باشد ممکن است که محمد محقق معاون تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر که معاون رئیس اجرایی دولت افغانستان است و روابط خوبی با عبدالله دارد نقش اساسی در این اتحاد ایفا نموده باشد.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز تیم های انتخاباتی یاد شده ایجاد پست نخست وزیری به وسیله تعدیل قانون اساسی را یکی از اولویت های خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور عنوان نموده بودند.

تا کنون منابع رسمی این موضوع را تائید نکردند اما گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی و از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در روزهای گذشته بدون بردن نام کسی از مذاکرات بین تیم های انتخاباتی خبر داده بود.

کارشناسان بر این باورند که در صورت ادغام تیم های انتخاباتی عبدالله و حنیف اتمر معادلات در انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان تغییر نموده و شکست اشرف غنی در انتخابات این کشور نیز افزایش می یابد.

این در حالی است که اشرف غنی به دلیل عملکرد حکومت وحدت ملی و عدم حمایت رهبران سیاسی بزرگ سیاسی و جهادی فاقد پایگاه مردمی بوده اما از امکانات دولتی و اختیارات بالقوه به عنوان رئیس جمهوری افغانستان برخوردار است که بدون شک برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور از آن استفاده خواهد نمود.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8344

به "احتمال ادغام تیم های انتخاباتی عبدالله و اتمر در انتخابات ریاست جمهوی افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ادغام تیم های انتخاباتی عبدالله و اتمر در انتخابات ریاست جمهوی افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید