احمدیانی: نباید شرایطی پیش بیاید که اساتید به واسطه خلق ثروت از بدنه دانشگاه خارج شوند

به گزارش بلاگ پو، رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: فعالیت در دانشگاه های نسل سوم باید به گونه ای باشد که انتفاع و ثروت وارد دانشگاه شود نه اینکه اساتید به واسطه خلق ثروت از بدنه دانشگاه خارج شوند.

احمدیانی: نباید شرایطی پیش بیاید که اساتید به واسطه خلق ثروت از بدنه دانشگاه خارج شوند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، احمدیانی، رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در میزگرد پژوهشی حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم که به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش برگزار گشت، گفت: هر پدیده خوبی هم ممکن است آفتی داشته باشد با این وجود حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم هم از این موضوع مستثنی نیست.

وی از خلق ثروت به عنوان ویژگی دانشگاه های نسل سوم نام برد و افزود: استادی که توانایی توسعه دانشی را دارد و می تواند خلق ثروت کند نباید شرایطی پیش بیاید که او از بدنه دانشگاه خارج شود؛ البته این ضعف استاد نیست بلکه ضعف سیستم است که به واسطه خلق ثروت اساتید مجبور می شوند در خارج از دانشگاه به تاسیس شرکت روی بیاورند.

احمدیانی با بیان اینکه خروج اساتید از دانشگاه ها به واسطه خلق ثروت باعث می شود که نسل های بعدی از ظرفیت های این اساتید محروم شوند، افزود: خلق ثروت کار اصلی دانشگاه نیست بلکه کار اصلی دانشگاه تربیت نیروی کارآفرین و ثروت آفرین است.

رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید نیروی متفکر، توانمند، محقق، خلاق و کارآفرین تربیت کند، گفت: فعالیت در دانشگاه های نسل سوم باید به گونه ای باشد که انتفاع و ثروت وارد دانشگاه شود نه اینکه اساتید به واسطه خلق ثروت از بدنه دانشگاه خارج شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17854

به "احمدیانی: نباید شرایطی پیش بیاید که اساتید به واسطه خلق ثروت از بدنه دانشگاه خارج شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احمدیانی: نباید شرایطی پیش بیاید که اساتید به واسطه خلق ثروت از بدنه دانشگاه خارج شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید