اختصاص ارز آزاد برای فراوری دارو و پرداخت مابه التفاوت آن منتفی است

به گزارش بلاگ پو، شهریاری گفت: به دلیل نبود نظارت دقیق، اختصاص ارز آزاد برای فراوری دارو و پرداخت مابه التفاوت آن فعلاً منتفی است.

اختصاص ارز آزاد برای فراوری دارو و پرداخت مابه التفاوت آن منتفی است

حسینعلی شهریاری دبیرکل مجمع خیرین سلامت و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: بر اساس آخرین تصمیم گیری انجام گرفته ارز دارو به دارو و تجهیزات پزشکی تعلق می گیرد و مانند سال گذشته قرار است مبلغی در حدود 12 میلیارد دلار بابت تامین احتیاج های اولیه مردم مثل دارو و تجهیزات پزشکی ارز 4 هزار و 200 تومان به آن تعلق بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بعضی از کارشناسان معتقدند که 2 نرخی ارز باعث ایجاد مسائل و مسائل مختلفی در کشور می گردد، اما به دلیل نبود سیستم نظارتی خوب و دقیق دست ما از انجام طرح های مختلف بسته است.

شهریاری تاکید نمود: اگر ارز مورد احتیاج برای فراوری یا واردات دارو و تجهیزات پزشکی مورد احتیاج به صورت آزاد در اختیار افراد قرار بگیرد و به جای آن مابه التفاوت ارز آزاد با دولتی به فراوری کنندگان اختصاص پیدا کند تا فشار و بار اقتصادی از روی مردم و به ویژه مصرف کنندگان برداشته گردد که عملا متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی این کار قابلیت اجرا ندارد و متاسفانه ما تجربه خوبی در زمینه عملکرد دولت در خصوص پرداخت مابه التفاوت ارز آزاد و دولتی به فراوری کنندگان و افراد ذی ربط را نداریم به همین دلیل ممکن است در انجام این کار دچار مسائل و مسائلی شویم.

او گفت: درحال حاضر باید همان روال قبلی یعنی اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی به دارو و تجهیزات پزشکی مورد احتیاج کشور انجام گردد تا کشور در چنین شرایطی دچار مسئله خاصی نگردد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در حال حاضر کمبود خاصی در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی مورد احتیاج بازار کشور وجود ندارد، اما ما باید به سمت انجام نظام ارجاع و با هدف کاهش تقاضای القایی در کشور برویم.

برنامه ای جهت افزایش قیمت دارو نداریم

شهریاری با اشاره به ادغام صندوق های بیمه تامین اجتماعی و سلامت یادآوری کرد: سرمایه بیمه تامین اجتماعی برای مردم است، اما سرمایه بیمه سلامت از سوی دولت اختصاص پیدا نموده و عملا امکان ادغام 2 صندوق بیمه گرد تامین اجتماعی و بیمه سلامت وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19080

به "اختصاص ارز آزاد برای فراوری دارو و پرداخت مابه التفاوت آن منتفی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص ارز آزاد برای فراوری دارو و پرداخت مابه التفاوت آن منتفی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید