ارتباط پشت پرده دامادهای ترامپ و اردوغان در روابط دو کشور

به گزارش بلاگ پو، سه چهره پشت انعطاف در موضع گیری های آمریکا نسبت به اقدامات ترکیه در خاورمیانه هستند، آنها با روسای جمهور کشورشان ارتباطات خانوادگی داشته و این ارتباط به آنها در تقویت روابط آنکارا با واشنگتن کمک می کند.

ارتباط پشت پرده دامادهای ترامپ و اردوغان در روابط دو کشور

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز آمریکا، از این سه چهره برات آلبایراک، وزیر دارایی و خزانه داری ترکیه و داماد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه است که بر روابط کشورش با آمریکا نظارت دارد، دومین چهره محمد علی یلسینداگ، تاجر ترکیه ای و شریک تجاری سازمان ترامپ و حامی موضع گیری های آنکارا نسبت به واشنگتن است. اما سومین نفر در این ارتباط جارد کوشنر است که به عنوان داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سیاست خارجه از نفوذ گسترده ای برخودار است.

این سه چهره با ارتباطات شخصی که با یکدیگر دارند، پیروز شدند خط ارتباطی میان ترامپ و اردوغان برقرار کنند. قرار است اردوغان امروز (چهارشنبه) پس از چند هفته از آغاز حمله نظامی این کشور علیه شمال سوریه، به کاخ سفید برود.

اردوغان در مصاحبه ای تلویزیونی پیش بینی کرده بود مذاکرات ویژه میان داماد و وزیر مالی او با کوشنر به بازگشت به راستا درست روابط پر تنش میان واشنگتن و آنکارا ختم شود.

آمریکا از تحریم ترکیه به دلیل عملیات نظامی علیه شمال شرق سوریه خودداری کرد، این کشور حتی پس از آنکه ترکیه از سامانه های دفاع موشکی روسیه استفاده کرد، تحریم ها را به تعویق انداخت. این انعطاف تا خودداری دولت آمریکا از تحریم بانک های ترکیه حتی پس از اثبات فرار آنها از تحریم های آمریکا علیه ایران ادامه یافت.

اردوغان پیروز شد با کمک داماد خود و شریک تجاری ترکیه ای ترامپ، به عنوان دو فرستاده ترکیه به کاخ سفید و گفت وگو با کوشنر درباره راه های ممکن برای کنار گذاشتن اختلاف نظرها، کشورش را از تحریم های احتمالی آمریکا نجات دهد.

تاثیر حضور این دو چهره در کاخ سفید با حضور آلبایراک در کنفرانسی که یلسیدانگ در هتل بین المللی ترامپ در واشنگتن ترتیب داده بود و در آن کوشنر نیز حضور داشت، نمایان شد. در این کنفرانس داماد اردوغان پیروز شد کوشنر را راضی کند تحریم ها علیه ترکیه در زمینه خرید سلاح از روسیه را به تاخیر بیندازد، پس از این کنفرانس نیز نشست فوری در دفتر کاخ سفید برگزار شد.

به گفته بسکمک از مشاوران اردوغان، دو رئیس جمهوری ترجیح می دهند از روابط خانوادگی و تجاری خود به عنوان کانال مخفی برای رایزنی ها استفاده کنند، آنها اینگونه توجیه می کنند که نسبت به توطئه چینی برخی مسؤولان در دولت هایشان علیه خودشان تردید دارند.،ایسنا

بیشتر بخوانید،داماد ترامپ به برخی اطلاعات بسیار محرمانه دسترسی دارد

23:33 ::

1397،12،11

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15963

به "ارتباط پشت پرده دامادهای ترامپ و اردوغان در روابط دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط پشت پرده دامادهای ترامپ و اردوغان در روابط دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید