استفاده از سامانه های اس-400 روسیه در مانور صربستان

به گزارش بلاگ پو، روسیه در جریان یک رزمایش نظامی-آموزشی مشترک با نیروی هوایی صربستان سامانه های مدرن دفاع ضدهوایی، از جمله موشک های اس-400 را در یک پایگاه نظامی-هوایی در خاک صربستان مستقر کرد.

استفاده از سامانه های اس-400 روسیه در مانور صربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی شبکه تلویزیون ازوزدا روسیه، وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که در جریان مانور نظامی-آموزشی مشترک روسیه و صربستان با عنوان سپر اسلاو- 2019، سامانه های د فاع ضدهوایی روسی، از جمله سامانه ضدموشکی اس-400 و پانتسیر-سی 1 در یک پایگاه نظامی هوایی در خاک صربستان مستقر شدند.

نیروهای مسلح روسیه برای نخستین بار است که برای انجام تمرینات آموزشی به منطقه ای از خاک اروپا اعزام شده اند.

بر اساس این اطلاعات، در جریان این مانور گروه های نظامی با استفاده از سامانه های دفاع ضدهوایی، تمرینات مشترکی را انجام دادند. علاوه بر آن، واحدهای نظامی شرکت کننده در این مانور، وظیفه مقابله با تهدیدات و آمادگی رزمی در دفاع هوایی از پایگاه نظامی محل اجرای مانور، شهر بلگراد (پایتخت صربستان) و مناطق مرکزی این کشور را به عهده دارند.

علاوه بر تجهیزات نظامی روسی، در این مانور سامانه های موشک های زمین به هوا و نیروهای هوابرد و دفاع هوایی ارتش صربستان نیز مشارکت دارند. هدف اصلی از این تمرینات نظامی مشترک، افزایش آمادگی رزمی برای مقابله با حملات هوایی گسترده دشمن در شرایط سخت است.

مانور نظامی مشترک روسیه-صربستان تحت عنوان سپر اسلاو- 2019 برای نخستین بار و در دو مرحله برگزار شده است. مرحله نخست این مانور در پایگاه مرکز آموزش نیروهای هوا-فضای روسیه در منطقه آستاراخان انجام گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14333

به "استفاده از سامانه های اس-400 روسیه در مانور صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از سامانه های اس-400 روسیه در مانور صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید