استقبال منابع طبیعی استان سمنان از طرح های گردشگری کویر

به گزارش بلاگ پو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، استقبال منابع طبیعی استان سمنان از طرح های گردشگری کویر صورت گرفت.

استقبال منابع طبیعی استان سمنان از طرح های گردشگری کویر

جعفر مرادی حقیقی ابراز داشت: رونق جهانگردی کویری نه تنها سبب رشد مالی مقصد جهانگردی می گردد، بلکه در صورت بهره برداری صحیح به حفظ عرصه های منابع طبیعی نیز یاری می نماید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: عرصه های منابع طبیعی از جمله مناطق کویری با توجه به جذابیت و ظرفیت هایی که دارد بستر مناسب برای سرمایه گذاری از جمله جهانگردی است.

وی بیان نمود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از طرح های جهانگردی در عرصه های ملی به شرط حفظ و نگهداری پوشش گیاهی و بهره برداری مناسب که موجب تخریب مراتع نگردد، استقبال می نماید.

مرادی حقیقی توضیح داد: قسمتی از جنگل ابر برای جهانگردی و آفرود درنظر گرفته شده است که آفرود سوران در اقدامی خودجوش در جهت آفرود درخت کاشته اند و خودشان با آبیاری از درختان مراقبت می نمایند و چنین اقداماتی ارزشمند است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: از دیگر اقدامات اثربخش توسعه گردگشری در عرصه های طبیعی می توان به مناطق جهانگردی شهرستان مهدیشهر اشاره نمود که جهانگردان در هنگام استفاده و بازدید از این مناطق بکر برای تقویت پوشش گیاهی بذر بلوط می کارند.

وی تاکید نمود: باید تمهیدی در نظر بگیریم تا طبیعت، تاریخ و فرهنگ مناطق دارای ظرفیت جذب جهانگرد در کنار مزیت هایی که برای جامعه کنونی به همراه دارد، برای سالها و نسلهای آینده نیز قابل بهره برداری باشد وگرنه توسعه یکجانبه نگر، فاقد برنامه ریزی و مدیریت منجر به ایجاد مسائل فرهنگی، اجتماعی یا زیست محیطی جدیدی در نقاط کویری خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: مناطق کویری یکی از مکان های مورد توجه علاقمندان به حضور در طبیعت است و این بستر در استان سمنان وجود دارد که می تواند به تحقق رویکرد توسعه جهانگردی در استان یاری کند.

منبع: همگردی
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49391

به "استقبال منابع طبیعی استان سمنان از طرح های گردشگری کویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال منابع طبیعی استان سمنان از طرح های گردشگری کویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید