اسکوچیچ: قراردادم با فدراسیون مثل فیلم بود، برنامه ام برای ایران مدل تیم ملی کرواسی است

به گزارش بلاگ پو، زمان برای ما خیلی کوتاه است ولی این موضوع برای سایر تیم ها است. من باید از غریزه فوتبالی ام برای ایجاد بهترین تیم استفاده کنم و مطمئنم که می توانیم به موفقیت برسیم.

اسکوچیچ: قراردادم با فدراسیون مثل فیلم بود، برنامه ام برای ایران مدل تیم ملی کرواسی است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: یک روز بعد از اینکه قراردادم را با نفت آبادان فسخ کردم از فدراسیون پیشنهاد دریافت کردم، واقعا این موضوع مثل فیلم بود.

به گزارش فارس، دراگان اسکوچیچ در خصوص جدایی از نفت آبادان و حضورش در تیم ملی ایران گفت: من در نفت آبادان خیلی سخت کار می کردم، در آنجا مسائل سختی وجود داشت و بازیکنان مدت ها پول دریافت ننموده بودند، همچنین باید بگویم که مسائلی برای پوست من به وجود آمد که مجبور به ترک آنجا شدم. من آدم صادقی هستم، همان زمان گفتم به هیچ باشگاه دیگری نخواهم رفت و بعد از جدایی ام از فدراسیون با من تماس دریافتد که بسیار مهم بود.

هرگز خودم را یک خارجی ندانستم

وی اضافه کرد: من 6 سال در ایران کار کردم و هرگز خودم را یک خارجی ندانستم. این فرصت بسیار خوبی برای من بود و دوست داشتم چالش جدیدی را تجربه کنم. مطمئن هستم تیم ملی ایران می تواند به جام جهانی صعود کند و این می تواند برای من یک فرصت مناسب باشد.

جدایی ام از نفت و قراردادم با تیم ملی مثل فیلم بود

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه جدایی اش از صنعت نفت و پیوستن به تیم ملی مثل فیلمها بود بیان کرد: من یک روز بعد از اینکه قراردادم را با نفت آبادان فسخ کردم از فدراسیون پیشنهاد دریافت کردم. واقعا این موضوع مثل فیلم بود چون 5-6 باشگاه یکی دو ماه قبل از جدایی با من تماس گرفته بودند قرار بود در باشگاه نفت آبادان مسائل اقتصادی بر طرف شود و پولهای بازیکنان پرداخت شود ولی این اتفاقات نیفتاد که در نهایت همه این موارد به جدایی من منجر شد.

7 ماه در آبادان کار کردم بدون هیچ گونه دریافتی

وی در خصوص اینکه ظاهرا باید به باشگاه نفت آبادان غرامت بدهد و فدراسیون فوتبال هم ظاهرا این غرامت را قبول نموده است یادآور شد: من همه چیزهایی که باید می گفتم را صادقانه بیان کردم و چیز بیشتری نباید بگویم. قراردادی که با نفت بستم حقم بود چون سلامتی ام در آبادان به خطر افتاد و حتی چند بار هم به بیمارستان رفتم. همه این مسائل به کنار، هر وقت درباره آبادان فکر می کنم مسائل خوبی یادم می آید. من 6-7 ماه کار کردم آن هم بدون هیچگونه دریافتی.

کرونا برای ما مسائل زیادی درست نموده است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص تیم ملی و برنامه اش بیان کرد: ما همواره باید برنامه ریزی کنیم، در کوشش هستم تا بازی تدارکاتی در نظر بگیریم ولی این کار آسان نیست و کرونا برای ما مسائل زیادی ایجاد نموده است. از طرفی چون زمان کمی برای آماده سازی داریم ممکن است بازیکنان هم مصدوم شوند. ما مراقب هستیم که بازیکنان مهممان را برای بازی های پیش رو از دست ندهیم.

امیدوارم ادامه لیگ مشکل ایجاد نکند

اسکوچیچ که با برنامه فوتبال برتر صحبت می کرد در خصوص اینکه اگر لیگ تعطیل می شد برنامه به چه شکل پیش می رفت بیان کرد: من صلاحیت صحبت درباره این موضوع را ندارم ولی ما باید از بازیکنان محافظت کنیم. صمصمیانه امیدوارم ادامه لیگ مشکل ایجاد نکند و باعث ایجاد شادی در بین طرفداران فوتبال شود.

بازیکنان باید از مصدومیت دور شوند

وی در خصوص اینکه ادامه لیگ باعث می شود که بازیکنان برای حضور در تیم ملی آماده تر باشند اظهار داشت: این موضوع به این بر می شود که باشگاه ها چطور آماده سازی را طی نموده اند. شرایط قطعا فرق نموده است.بازیکنان و تیم ها باید تمریناتشان را به شکلی طراحی نمایند که از مصدومیت دور شوند.

همان مدل تیم ملی کرواسی را انجام می دهم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که مربیگری در باشگاه ها و تیم ملی چه تفاوتی دارد بیان کرد: این موضوع کاملا متفاوت است.در باشگاه ها شما وقت زیادی را با بازیکنان می گذرانید ولی در تیم ملی ما فقط بازیکنان را انتخاب می کنیم ولی بازیکنان را تمرین نمی دهیم. کاری که در کوتاه مدت انجام می دهم این است که بهترین بازیکنان را انتخاب کنم. این همان مدلی است که تیم ملی کرواسی داشت. بازیکنان باید افتخار نمایند که برای تیم ملی بازی می نمایند. آنها باید با وجودشان بازی نمایند.

باید از غریزه فوتبالی ام برای ایجاد بهترین تیم استفاده کنم

وی در خصوص اینکه در مرحله پر استرسی به تیم ملی اضافه شده است توضیح داد: مدیرعامل باشگاه فولاد یک بار به من گفت شما مرد روزهای سخت هستی. من همواره از مسیرهای سخت عبور نموده ام. مطمئن هستم تیم ملی خوبی داریم و مطمئن هستم که از پس هر چالشی بر می آییم. زمان برای ما خیلی کوتاه است ولی این موضوع برای سایر تیم ها است. من باید از غریزه فوتبالی ام برای ایجاد بهترین تیم استفاده کنم و مطمئنم که می توانیم به پیروزیت برسیم.

باشگاه ها جز فیفا دی به تیم ملی بازیکن نمی دهند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که اردوی تیم ملی چه زمانی شروع می شود گفت: ما باید از فیفادی ها استفاده کنیم چون باشگاه ها در زمان دیگر بازیکن به تیم ملی نمی دهند. امروز با نبی جلسه داشتیم تا ببینیم چطور می توانیم برنامه داشته باشیم.

خیلی از کشورها از برگزاری بازی محبت آمیز هراسان هستند

وی در خصوص اینکه گفت و گو برای بازی ها شروع شده یا خیر گفت: بله، البته اسمی از کشورها نمی برم اما واقعا شرایط سخت است. خیلی از کشورها از شرایط کرونا هراسان هستند و راضی به برگزاری بازی ها نیستند.

خیلی چیزها را می توانیم در تیم ملی تغییر بدهیم

اسکوچیچ در خصوص اینکه رقبای ایران در این گروه را چطور می بیند گفت: من همه بازی ها را به یک اندازه جدی می بینم چون حرفه ای هستم. بازی با کامبوج شاید ساده باشد ولی ما پرواز طولانی به این کشور داریم و طبعا بازیکنان خسته می شوند. بازی بحرین و عراق را دیده ام و مطمئنم ما می توانیم عملکرد خیلی بهتری داشته باشیم. خیلی چیزها هستند که ما می توانیم آنها را تغییر بدهیم.

در بازی با عراق و بحرین اشتباهات زیادی داشتیم

وی در خصوص عملکرد ضعیف ایران در ملاقات با بحرین و عراق گفت: نمی خواهم در مرود عملکرد مربی قبلی نظر بدهم اما جایگیری های اشتباه در خط دفاع و برنامه ضعیف در حمله در این 2 بازی وجود داشت. من بازیکنان ایران را می شناسم و مطمئن هستم می توانیم خیلی عملکرد بهتری داشته باشیم.

می خواهم خون تازه ای به رگ های تیم ملی اضافه کنم

اسکوچیچ در خصوص عملکرد لژیونرها گفت: برای من بازیکن داخلی و لژیونر فرقی ندارد، تیم ملی در گذشته مسائل زیادی داشت اما حالا می خواهم خون تازه ای به رگ های تیم ملی تزریق کنم. شاید اعتماد به نفسمان را از دست داشته باشیم اما مطمئن باشید در ادامه راه می توانیم عملکرد خیلی خوبی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اینکه در برخی کنفرانس های خبری عصبی می شود بیان کرد: نه اینگونه نیست، من هم انسان هستم و ممکن است برخی مواقع ناراحت شوم.

قراردادم طولانی است اما نتیجه نگیریم کار تمام می شود

وی در خصوص اینکه قراردادش با تیم ملی چگونه است بیان کرد: قرارداد من طولانی مدت است ولی می دانید که در فوتبال اگر نتیجه نگیرید کار تمام می شود. مسئولیت این کار را قبول کردم و هیچ مسئله ای با انجام این کار ندارم. عدد قرارداد من شخصی است و من هم از شما سوال نمی کنم چه حقوقی دریافت می کنید. من به شما قول می دهم چیزی که برای من اهمیت بیشتری از پول دارد پیشرفت در تیم ملی و فوتبال است.

اگر حواسم به مسائل دیگر باشد تمرکزم را از دست می دهم

اسکوچیچ در خصوص واکنش های فوتبالی ها به عقد قرارداد وی با تیم ملی اظهار داشت: من هیچوقت در خصوص بقیه مربیان یا بازیکنان نظری نمی دهم. تمرکزم روی چیزهایی است که خودم تغییر می دهم. اگر بخواهم حواسم را به این بدهم که بقیه چه می گویند و شایعات چه هست تمرکزم را از دست می دهم.

همه تیم های لیگ برتر را به یک چشم می بینم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اینکه کدام تیم در لیگ برتر بهتر کار نموده است بیان کرد:نمی توانم شفاف بگویم که یک تیم عملکرد بهتری داشته، در یک زمان سپاهان، یک زمان پرسپولیس و یک زمان استقلال ولی نمی توانم اسمی ببرم چون همه را باید به یک چشم ببینم.

نورافکن می تواند به تیم ملی یاری کند

وی با بیان اینکه نورافکن می تواند به تیم ملی یاری کند بیان کرد: او در ابتدا خیلی خوب کار کرد ولی در ادامه کمی افت کرد اما دوباره شرایط خوبی پیدا کرد.

ترجیح می دهم الان خانواده ام به ایران سفر ننمایند

اسکوچیچ با اشاره به این موضوع که کمی چاق شده است در خصوص اینکه خانواده اش به ایران می آیند یا خیر توضیح داد: من ترجیح می دهم الان این سفر اتفاق نیفتد. من یک دختر 2 ساله دارم و در این شرایط اصلا صلاح نیست که آنها به تهران بیایند. البته اگر کرونا تمام شود حتما آنها را به ایران خواهم آورد. من یک پسر 24 ساله دارم و یک دختر 21 ساله.یک دختر کوچک 2 ساله هم دارم. یک برادر هم دارم که فوتبالیست حرفه ای بود ولی علاقه ای به مربیگری ندارد.او تازه در حال دریافت مدرک B است.

ممکن است برخی بازیکنان از شرایط ایده آل خارج شده باشند

سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی صحبت از دعوت بازیکنان به تیم ملی درست نیست توضیح داد: من 4 ماه از بازی های تیم ها را تماشا کردم و باید ببینیم چطور می توانیم تمرینات را برنامه ریزی کنیم. ممکن است برخی بازیکنان مثل من از شرایط ایده آل خارج شده باشند و الان صحبت از اینکه کدام بازیکن دعوت می شود فعلا یاریی به ما نمی کند.

در خصوص دستیاران ایرانی ام اطلاع رسانی می شود

وی در خصوص دستیارانش گفت: من در خصوص دستیاران ایرانی ام صحبت نموده ام و این موضوع در روزهای آینده توسط فدراسیون اعلام خواهد شد. مطمئنا کسانی که انتخاب شوند قبلا تجربه مربیگری در تیم ملی را داشته اند و حرفه ای خواهند بود. دستیاران خارجی من هم سابقه حضور در تیم جوانان کرواسی را داشته ضمن آنکه دستیار اول من در تیم ملی اسلوونی کار نموده است. هر 2 مربی خارجی مد نظر من بالاترین مدرک های مربیگری را دارند و کار را به خوبی پیش خواهند برد.

با باقری و هاشمیان همکاری خوبی داشته ایم

اسکوچیچ در خصوص اینکه آیا قرار است در خصوص هاشمیان و باقری اتفاق جدیدی اتفاق افتاده است بیان کرد: ما جلسات زیادی در فدراسیون داشته ایم و همکاری خوبی را پیش بردیم اما این موضوع را باید فدراسیون فوتبال اعلام کند.

از شهر من 5 مربی به ایران آمدند که همه مربی تیم ملی شدند

وی در پاسخ به این سوال که چرا این همه مربی کروات در جهان داریم بیان کرد: ظاهرا اینطور جا افتاده که بعد از بلاژویچ وقتی کسی خوب کار کند بقیه هم می توانند پیروز عمل نمایند. تصور مردم کرواسی این است که ایران لیگ خوبی دارد. از شهری که من اهلش هستم 5 مربی به ایران آمدند که مربی تیم ملی هم بودند که می تواند در گینس ثبت شود. ریکا باشگاه مهمی در کرواسی است که کرانچار، برانکو، بلاژویچ ، بوناچیچ و من هم از آن به فوتبال ایران آمدیم.

سعی می کنم کم کم فارسی حرف بزنم

سرمربی تیم ملی در خصوص زبان فارسی اش گفت: زمانی که من به ایران آمدم در حال طی کردن زبان آنلاین بودم و نتوانستم به خوبی زبان ایرانیان را یاد بگیرم. البته بگوویچ که خوب فارسی حرف می زند کاملا ایرانی است ولی من به مترجم احتیاج دارم، با وجود اینکه متوجه می شوم دیگران چگونه صحبت می نمایند. واقعا سعی می کنم فارسی را کم کم صحبت کنم.خسته نباشید ساده ترین کلمه ای است که می توانم بگویم.

در لیگ امارات همه روی کریمی تمرکز داشتند

اسکوچیچ در خصوص اینک در اواخر فوتبالش مقابل علی کریمی در امارات بازی نموده است گفت: بله، دقیقا یادم می آید که کی مقابل او بازی کردم، همه تمرکز دوربین ها در آن بازی ها روی کریمی بود و هیچکس توجهی به ما نمی کرد.او یکی از معروف ترین بازیکنان لیگ امارات بود و همه روی وی تمرکز داشتند.

به مردم می گویم عکس دریافت با ماسک چه فایده ای دارد؟

وی در خصوص اینکه وقتی مردم او را می بینند از وی چه سوالی می نمایند اظهار داشت: آنها همه بیشتر در خصوص عکس دریافت حرف می زنند.الان که کرونا است مجبوریم با ماسک عکس بگیریم و من از آنها سوال می کنم که اینگونه عکس دریافت چه فایده ای دارد؟(با خنده)

2 بار برای برگزاری ملاقات ایران و کرواسی با فدراسیون کشورم صحبت کردم

سرمربی تیم ملی ایران در خصوص شایعه برگزاری ملاقات محبت آمیز ایران و کرواسی گفت: من 2 بار در این مورد با فدراسیون کرواسی صحبت نموده ام اما فعلا تقویم آنها پر است، البته در اینگونه موارد مسائل اقتصادی دخیل است ولی ممکن است بعدا بشود این کار را انجام داد. در خصوص اینکه مربیان ایرانی هم با مربیان آموزشگاه کرواسی ملاقات نمایند نشستی برگزار و با آنها صحبت نموده ام. با سفیر کرواسی در ایران هم حرف زده ام و برنامه های زیادی برای نزدیک کردن 2 کشور دارم که برای این موارد باید زمان بگذرد تا اجرایی شود.

هر بازیکنی استاندارد حضور در تیم ملی را داشته باشد دعوت می شود

اسکوچیچ با بیان اینکه همه بازیکنان شانس حضور در تیم ملی را دارند بیان کرد: بله، آنها باید سطح بالایی را نشان بدهند. هر کسی نشان بدهد که استاندارد حضور در تیم ملی را دارد دعوت می شود. نمی توانم بگویم همه چیزهای اتفاق افتاده قبل از من بد بوده ولی می خواهم تیم ملی تازه و جدیدی با خون تازه به همه معرفی کنم. دوست دارم طرفداران فوتبال ایران را خرسند کنم و هر آنچه از دستمان بر بیاید را انجام خواهیم داد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28764

به "اسکوچیچ: قراردادم با فدراسیون مثل فیلم بود، برنامه ام برای ایران مدل تیم ملی کرواسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکوچیچ: قراردادم با فدراسیون مثل فیلم بود، برنامه ام برای ایران مدل تیم ملی کرواسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید