اطلاعیه شهرداری درباره لغو طرح ترافیک 33 نفر

به گزارش بلاگ پو، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه ای از لغو طرح ترافیک خبرنگاری 33 تن اطلاع داد.

اطلاعیه شهرداری درباره لغو طرح ترافیک 33 نفر

به گزارش خبرنگاران، در این اطلاعیه آمده است: در پیگیری واکنش های انجام شده به اقدام بدیع شهرداری تهران در انتشار عمومی فهرست گرفتن نمایندگان طرح ترافیک خبرنگاری، مجوزهای صادرگردیده برای 33 نفر از افرادی که معین شد حائز شرایط گرفتن طرح خبرنگاری نبوده اند، حذف شد. بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص طرح ترافیک سال 1397، سهمیه محدود و معینی با تخفیف 90 درصد نسبت به عموم شهروندان به خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان خبری تعلق گرفت که توزیع آن به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری واگذار شد.

پس از تهیه و تایید آیین نامه های مربوط، کار توزیع این سهمیه ها با فراخوان ثبت نام و آنالیز مدارک انجام شد و نهایتا در روز ششم تیرماه فهرست اسامی 2240 نفر که مجوز طرح ترافیک با تعرفه خبرنگاری گرفتن نموده بودند، بر روی سامانه شفافیت شهرداری تهران منتشر شد؛ اقدامی که بازتاب های گسترده ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی در پی داشت. سازمان حمل و نقل و ترافیک در همان زمان از اصحاب رسانه دعوت کرد این گام مهم برای ایجاد شفافیت را با همراهی و نظارت خود تکمیل نمایند و در صورتی که خطایی در ارائه یا آنالیز مدارک انجام شده و یا احیانا نام کسانی در بین گرفتن نمایندگان مجوزهای مذکور وجود دارد که فعالیتی در حوزه خبر، رسانه و مطبوعات ندارند، مستندات خود را برای آنالیز، ارسال نمایند که پس از گردآوری تمام واکنش ها و گزارش هایی که به انحاء مختلف به شهرداری یا اعضای شورای شهر منعکس گردیده بود، نهایتا تعداد کل افرادی که در خصوص آنها مطلبی مطرح گردیده بود، به 104 نفر رسید که جزییات مدارک ارسالی شان و اعتراضات وارده توسط کمیته ای که به این منظور تشکیل گردیده بود، مورد آنالیز نهاده شد و پس از جمع بندی گزارش ها و ارائه نتایج آنالیز های این کمیته به ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، تصمیم به حذف مجوزهای صادرگردیده برای 33 نفر از این افراد گرفته شد که این تصمیم روز چهارشنبه گذشته (24 مردادماه) به طور یکجا برای این نفرات در سامانه طرح ترافیک اعمال شد.

براساس این اطلاعیه، دلایل مختلفی مبنای حذف سهمیه طرح ترافیک این افراد نهاده شد؛ ازجمله اینکه برخی از آنها درخواست خود برای گرفتن طرح خبرنگاری را پس گرفتند، تعدادی از ایشان مدارک درستی ارائه نداده بودند و یا در موسسات رسانه ای در حوزه هایی غیر از کار خبر و تحریریه اشتغال داشتند و به هر صورت مشمول ضوابط گرفتن طرح ترافیک خبرنگاری قرار نمی گرفتند. با توجه به حساسیت افکار عمومی در خصوص گرفتن طرح توسط برخی افراد، اعلام می گردد که مجوز دو نفر از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی که به عنوان مدیر مسئول روزنامه و طبق ضوابط طرح ترافیک گرفتن نموده بودند، به درخواست شان لغو شد. همچنین مجوزهای طرح خبرنگاری برای تعدادی از فرزندان مقامات به درخواست خود آنان و یا به دلیل اینکه معین شد حائز شرایط نیستند، حذف گردیده است.

در ادامه آمده است: هرچند به دلیل محدودیت ها، همان طور که قابل پیش بینی بود، امکان دادن مجوز به تمام خبرنگاران فراهم نشد اما می توانیم ادعا کنیم که سهمیه معین گردیده تماما به دست خبرنگاران واقعی رسیده و حتی یک طرح خارج از ضوابط تعریف گردیده برای خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان خبری داده نگردیده است. سازمان حمل و نقل و ترافیک از اینکه تصمیم جدی برای شفاف کردن لیست گرفتن نمایندگان طرح ترافیک خبرنگاری با همه حواشی آن منجر به یک نظارت عمومی بر کار شهرداری تهران شد، استقبال می نماید و عموم رسانه ها را به تداوم و تقویت نظارت بر عملکرد نهادهایی که منابع عمومی را در اختیار دارند، فرا می خواند. بی شک این نظارت، هرچند در بدو امر موجب دشواری هایی گردد، نهایتا به کاهش رانت و تبعیض و توزیع هرچه بیشتر منابع بر مبنای عدالت اجتماعی خواهد انجامید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1397 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 705

به "اطلاعیه شهرداری درباره لغو طرح ترافیک 33 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعیه شهرداری درباره لغو طرح ترافیک 33 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید