اعتراض عضو ارشد کمیسیون انتخابات به نتایج نهایی ریاست جمهوری افغانستان

به گزارش بلاگ پو، یکی از اعضای ارشد کمیسیون انتخابات افغانستان در اعتراض به اعلام نتایج نهایی ریاست جمهوری این کشور، فیصله نامه نهایی این کمیسیون را امضا نکرده است.

اعتراض عضو ارشد کمیسیون انتخابات به نتایج نهایی ریاست جمهوری افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مولانا عبدالله از اعضای ارشد کمیسیون انتخابات افغانستان پس از عدم امضای توافقنامه نهایی برای اعلام نتایج ریاست جمهوری این کشور در نشست خبری این کمیسیون حضور نیافت.

بر اساس سندی که در فضای مجازی منتشر شده است، مولانا عبدالله نسبت به چگونگی فرایند تفتیش و بازشماری آرا اعتراض داشته است.

مولانا عبدالله گفته است که این فیصله نامه خلاف ماده 61 قانون اساسی و خلاف ماده 65 قانون انتخابات همچنین خلاف ماده 19 قانون تعدیل انتخابات است بنابراین آن را امضا نمی کند.

این در حالی است که حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان در حضور خبرنگاران گفت که بر اساس نتایج نهایی، اشرف غنی برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده است.

وی گفت که اشرف غنی با کسب 923 هزار و 592 رای معادل 50.64 درصد کل آرا، رئیس جمهور افغانستان است و عبدالله عبدالله نیز با 720 هزار و 841 رای معادل 39.52 درصد آرا در صندلی دوم قرار گرفته است.

بعضی از تیم های انتخاباتی از جمله ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، پیش از این گفته بودند که نتایج را به دلیل عدم شفافیت نخواهند پذیرفت.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20111

به "اعتراض عضو ارشد کمیسیون انتخابات به نتایج نهایی ریاست جمهوری افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض عضو ارشد کمیسیون انتخابات به نتایج نهایی ریاست جمهوری افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید