اعزام بیمار به بیرون از بیمارستان برای تهیه داروی کرونا تخلف است

به گزارش بلاگ پو، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به وجود دارو برای بیماری کرونا در بیمارستان ها تاکید نمود: اگر بیمارستانی، بیماری را برای تهیه داروی کرونا به بیرون بفرستد، تخلف نموده است و ما پیگیری خواهیم کرد.

اعزام بیمار به بیرون از بیمارستان برای تهیه داروی کرونا تخلف است

به گزارش خبرنگاران، حسینعلی شهریاری در تبادل نظر با خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون بهداشت مجلس در زمینه تست دارو های خارجی بر روی بیماران کرونایی نظارتی دارد؟ گفت: قطعاً همکارانم این مسائل را پیگیری می نمایند و اگر تخلفی اجرا شده باشد، قطعاً برخورد خواهد شد.

وی با اشاره مراحل ورود داروی خارجی به کشور اضافه نمود: در این شرایط کرونایی، دارویی که رسماً برای درمان کرونا تأیید شده باشد، وجود ندارد.

شهریاری در خصوص تاثیرگذاری آمپول رمدیسیویر در فرایند بهبود بیماری کرونا، ادامه داد: به جهت مسئولیتی که در کمیسیون بهداشت مجلس دارم و به اعتقاد خیلی از پزشکان، اگر به موقع از این دارو در مرحله اولیه استفاده گردد، قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: با توجه به اینکه بیماری کرونا با شرایط هر بیماری احتمال مرگ را بهمراه دارد، بسیاری از بیماران نیز با مراجعه به نمایندگان اعلام می نمایند که این دارو (آمپول رمدیسیویر) را برایشان فراهم نمایند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین گفت: خوشبختانه بیشتر دارو ها فراوری داخل است و به اندازه مکفی نیز وجود دارد و در اختیار تمام بیمارستان ها قرار داده شده است، اگر بیمارستانی بیماری را برای تهیه داروی کرونا به بیرون بفرستد، قطعاً تخلف است و ما نیز پیگیری خواهیم کرد.

شهریاری درباره واردات انسولین با چند برابر قیمت واقعی به کشور هم گفت: پیگیری هایی در خصوص واردات انسولین به چند برابر قیمت اصلی از مدیران سازمان غذا و دارو داشتیم که گفته شده است، شرکت خارجی انسولین قلمی را با قیمت غیر واقعی فروخته اند و مذاکراتی اجرا شده که بعد از این انسولین با همان قیمتی که به سایر کشور ها عرضه می گردد به ایران بفروشند و اکنون این مشکل رفع شده است.

وی درباره تخلفات بعضی مدیران وقت سازمان غذا و دارو در خصوص واردات دارو با قیمت غیر واقعی گفت: در خصوص این تخلفات هم قوه قضاییه، هم سازمان بازرسی و هم نیرو های اطلاعاتی ورود می نمایند که برخورد هایی هم تا به امروز انجام شده است و نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 39425

به "اعزام بیمار به بیرون از بیمارستان برای تهیه داروی کرونا تخلف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام بیمار به بیرون از بیمارستان برای تهیه داروی کرونا تخلف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید