اعلام تازه ترین رده بندی فدراسیون دنیای شطرنج، صعود خادم الشریعه به رده پانزدهم دنیا

به گزارش بلاگ پو، در تازه ترین رده بندی فدراسیون جهانی شطرنج، سارا خادم الشریعه در رده پانزدهم نهاده شد.

اعلام تازه ترین رده بندی فدراسیون دنیای شطرنج، صعود خادم الشریعه به رده پانزدهم دنیا

به گزارش خبرنگاران و نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، جدیدترین رده بندی فدراسیون دنیای شطرنج در ماه فوریه 2019 میلادی اعلام شد و براساس آن سارا سادات خادم الشریعه با 2476 واحد ریتینگ و شش پله صعود نسبت به ماه گذشته در رده پانزدهم برترین شطرنج بازان بانوی دنیا جای گرفت. او در ماه گذشته با 2468 واحد ریتینگ در رده بیست ویکم دنیا قرار داشت.

در بخش استاندارد شطرنج بازان بانوی کشورمان پس از سارا خادم الشریعه، آتوسا پورکاشیان با 2303 واحد ریتینگ در رده دوم نهاده شده است و غزل حکیمی فرد با 2261 واحد در صندلی سوم ایستاد. مبینا علی نسب، میترا حجازی پور، هانیه خلجی، آناهیتا زاهدی فر، مینو عسگری زاده، درسا محمدابراهیم خان و آنوشا مهدیان در رده های بعدی جای گرفتند.

براساس این گزارش در بخش استاندارد برترین شطرنجبازان بانوی دنیا هو یفان با 2662 واحد همچنان صدرنشین است. جو ونجون چینی هم با 2575 واحد ریتینگ در رده دوم نهاده شده است و کاترینا لاگنو با 2560 واحد در رده سوم ایستاده است.

در بخش استاندارد شطرنجبازان کشورمان پرهام مقصودلو با 2666 واحد ریتینگ در صدر جدول نهاده شد، علیرضا فیروزجا با 2618 واحد ریتینگ در رده دوم نهاده شده است و پویا ایدنی با 2604 واحد در صندلی سوم ایستاد. سیدمحمدامین طباطبایی، احسان قائم مقامی، مسعود مصدق پور، امیررضا پوررمضانعلی، آرین غلامی، شاهین لرپری زنگنه و سیدخلیل موسوی در رده های بعدی جای گرفتند.

همچنین در بخش استاندارد مردان دنیا، مگنوس کارلسن، قهرمان حال حاضر دنیا با 2845 واحد ریتینگ در صدر برترین شطرنج بازان نهاده شده است و فابیانو کاروانا آمریکایی با 2828 واحد ریتینگ و دینگ لیرن چینی با 2812 واحد ریتینگ در رده رده های دوم و سوم برترین شطرنج بازان جای گرفتند. آنیش گیری ، شهریار ممدیارف، ماکسیم وشیه، ویشواناتان آناند، یان نپومنیاشی، الکساندر گریشوک و لون آرونیان در رده های چهارم تا دهم ایستادند.

در رده بندی تیم ها نیز ایران با میانگین 2556 در رده بیست وپنجم دنیا نهاده شد. شطرنج کشورمان در آسیا همچنان در رتبه سوم نهاده شده است. ایران در ابتدای سال 2015 با میانگین 2479 در رده پنجاه ویکم دنیا و ششم آسیا قرار داشت.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4361

به "اعلام تازه ترین رده بندی فدراسیون دنیای شطرنج، صعود خادم الشریعه به رده پانزدهم دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام تازه ترین رده بندی فدراسیون دنیای شطرنج، صعود خادم الشریعه به رده پانزدهم دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید