اعلام موجودیت قریب الوقوع یک ائتلاف سنی جدید در عرصه سیاسی عراق

به گزارش بلاگ پو، منابع آگاه سیاسی عراق از اعلام موجودیت قریب الوقوع یک ائتلاف سیاسی جدید اهل سنت با نام اولیه المناطق المحرره (مناطق آزادشده) در رقابت با ائتلاف القوی العراقیه به ریاست محمد الحلبوسی خبر دادند.

اعلام موجودیت قریب الوقوع یک ائتلاف سنی جدید در عرصه سیاسی عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که عراق شاهد تحرکات چشم گیر میان گروه های سیاسی مختلف برای تشکیل دولت جدید به نخست وزیری مصطفی الکاظمی است، منابع آگاه سیاسی از اعلام موجودیت ائتلاف جدیدی با نام المناطق المحرره (مناطق آزادشده) با عضویت 20 نماینده مجلس و رهبر سیاسی، طی روزهای آینده خبر می دهند.

به نوشته روزنامه العربی الجدید چاپ لندن، این ائتلاف نماینده استان های آزادشده از دست داعش در شمال و غرب کشور و استان دیالی در شرق و پایتخت عراق (بغداد) خواهد بود. ائتلاف المناطق المحرره در صورت تشکیل، رقیب ائتلاف سنی القوی العراقیه به ریاست محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق خواهد بود.

به نوشته این روزنامه، تشکیل ائتلاف المناطق المحرره، تلاشی برای توقف پروژه سیاسی الحلبوسی مبنی بر افزایش محبوبیتش در استان ها وشهرهای شمالی و غربی کشور و بغداد و انحصار نمایندگی اهل سنت در ائتلاف تحت رهبری او به شمار می رود.

منابع آگاه سیاسی نزدیک به ائتلاف جدید که نام اولیه آن المناطق المحرره در اشاره به شهرهای شمالی و غربی آزادشده از دست داعش است، می گویند که طی روزهای اخیر، سه نشست مهم با حضور نمایندگان و شخصیت های سیاسی که تمایل دارند به این ائتلاف ملحق شوند، برگزار شده است. شماری از سران سیاسی برجسته و وزرای سابق و نمایندگان مجلسی در دوره های پیشین و کنونی در این ائتلاف جدید حضور خواهند داشت.

به گفته این منابع، ائتلاف جدید خود را نماینده جدی مناطق سنی نشین عراق معرفی خواهد کرد و مطالبات ساکنان این مناطق درباره بازگرداندن آوارگان، پرونده ربوده شدگان به دست شبه نظامیان و پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم و خطاهای نظامی و بازساطی مناطق جنگ زده را پیگیری خواهد کرد.

ص

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24073

به "اعلام موجودیت قریب الوقوع یک ائتلاف سنی جدید در عرصه سیاسی عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام موجودیت قریب الوقوع یک ائتلاف سنی جدید در عرصه سیاسی عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید