افزایش هزینه های زندگی و مرگ در هند پس از کرونا، بهداشت جهانی همچنان نگران

به گزارش بلاگ پو، شرایط کرونا در هند تا شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد و اثرات مالی این ویروس بر زندگی مردم به یکی از نگرانی های اصلی هندی ها تبدیل شده است.

افزایش هزینه های زندگی و مرگ در هند پس از کرونا، بهداشت جهانی همچنان نگران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هند امروز (شنبه) تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور را نزدیک به 4 هزار نفر اعلام نموده و سازمان بهداشت جهانی نیز نسبت به وخامت اوضاع ناشی از این ویروس در سال دوم نسبت به سال قبل هشدار داده است.

طی 24 ساعت گذشته 326098 مورد جدید مبتلا به کرونا در هند تایید شد که بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در دومین کشور پرجمعیت جهان را به 24.37 میلیون رساند. تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا نی در یک روز گذشته 3890 مورد اعلام شد.

با اینحال کارشناسان بهداشتی همچنان هشدار داده اند که افزایش کم تعداد مبتلایان احتمالا به دلیل کاهش شدید تست های اجرا شده بوده است.

رئیس سازمان بهداشت جهانی در ژنو اظهار داشت که دومین سال کرونا در جهان قرار است مرگبار تر از سال قبل باشد و شرایط هند به یک نگرانی عمده تبدیل شده است.

اظهارات تدروس آدانوم گبریسوس در یک جلسه آنلاین در روز آدینه پس از آن مطرح شد که ناریندرا مودی، نخست وزیر هند نسبت به گسترش شدید این ویروس در سراسر هند هشدار داد.

طبق آمار وزارت بهداشت هند در هفته گذشته 1.7 میلیون مبتلای جدید کرونایی در این کشور شناسایی شد و بیش از 20 هزار نفر نیز جان خود را به دلیل ابتلا به این ویروس از دست دادند.

کشورهای غربی نیز همچنان وعده ارسال یاری به هند را می دهند اما شرایط به نحوی است که دورنمای روشنی برای شرایط حال حاضر نمی توان متصور بود. بوریس جانسون، نخست وزر بریتانیا اعلام نموده که کشورش برنامه واکسیناسیون شهروندانش را تسریع خواهد نمود و سعی دارد که هرچه سریعتر با کنترل گونه هندی این ویروس اقتصاد بریتانیا را دوباره در راستا حرکت قرار دهد.

البته در جلسه دولت هند نیز پیشنهاد افزایش فاصله بین تزریق اولین و دومین دوز واکسن آسترازنکا از 6 تا 8 هفته به 12 تا 16 هفته مورد موافقت نهاده شد.

اخبار خوبی نیز از بعضی مناطق هند مخابره شده است. به عنوان مثال در ایالتهایی که در ابتدا شاهد افزایش مبتلایان بوده اند، مانند ایالت ماهاراشترا و دهلی، پس از اعمال شدیدترین تدابیر کنترلی و قرنطینه موارد ابتلا به طور مستمر درحال کاهش است.

موارد ابتلا در ایالت گوجرات (وطن نخست وزیر هند) نیز پس از چهار هفته به زیر 10 هزار مورد کاهش یافته اما کارشناسان بهداشتی هشدار داده اند که هرگونه بی توجهی و سستی در اعمال سیاستهای کنترلی تا زمان بازگشت به آمار در اواسط فوریه باعث بروز فاجعه ای دیگر خواهد شد.

اما بحران کرونا در هند نیز مانند نقاط دیگر جهان باعث تاثیر منفی شدید بر اقتصاد شده است. باتوجه به جمعیت بالای این کشور و تعداد بالای جمعیتی که در شرایط نه چندان مناسب مالی به سر میبرند، کرونا فاجعه ای دیگر برای آنهاست.

آشوک خونداره، سبزی فروشد 29 ساله در شهر پونه یکی از این افراد است که مجبور شده برای درمان خواهر خود پول قرض کند. اما دو هفته پس از ابتلای خواهرش به کرونا در یک بیمارستان خصوصی درگذشت. وی درحالیکه باید با غم از دست دادن خواهر خود کنار بیاید از سوی دیگر مجبور به پرداخت هزینه های کمرشکن مرگ او نیز هست. این داستانی است که در بسیاری از نقاط هند تکرار می گردد و شاید هنوز به آن پرداخته نشده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 48330

به "افزایش هزینه های زندگی و مرگ در هند پس از کرونا، بهداشت جهانی همچنان نگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش هزینه های زندگی و مرگ در هند پس از کرونا، بهداشت جهانی همچنان نگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید