اقدام حقوقی تیم بایدن علیه اداره خدمات عمومی دولت ترامپ

به گزارش بلاگ پو، تیم انتقال قدرت جو بایدن میخواهد علیه اداره خدمات عمومی دولت ترامپ به خاطر تاخیر در به رسمیت شناختن پیروزی نامزد دموکرات در انتخابات نوامبر اقدام حقوقی و قانونی انجام دهد.

اقدام حقوقی تیم بایدن علیه اداره خدمات عمومی دولت ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اداره خدمات عمومی دولت آمریکا به طور معمولی زمانی که یک نامزد در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی می رسد و به عنوان رئیس جمهور منتخب معرفی می گردد، وی را به رسمیت شناخته و به این ترتیب فرایند انتقال قدرت رسما آغاز می گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، علی رغم اینکه بعضی شبکه های خبری آمریکایی جو بایدن نامزد حزب دموکرات را پیروز انتخابات ریاست جمهوری معرفی نموده اند ولی امیلی مورفی مسئول اداره خدمات عمومی دولت ترامپ از امضای نامه ای خودداری می نماید که اجازه می دهد تا تیم بایدن کار خود را به طور رسمی آغاز کند.

فرایند انتقال قدرت در کاخ سفید تا زمانی که مسئول خدمات عمومی دولت آمریکا بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب تشخیص ندهد، نمی تواند آغاز گردد. اینکه چه شرایطی ضروری است تا مسئول خدمات عمومی نامزد پیروز را شناسایی کند از نظر قانونی تعیین نیست و ابهام دارد.

این مقام آمریکایی هنوز سندی را که در واقع نخستین گام از فرآیند انتقال قدرت در کاخ سفید به شمار می رود و به معنای پذیرش پیروزی بایدن در انتخابات از سوی دولت ترامپ است را امضا ننموده است.

امضای سند مذکور امکان دسترسی به بعضی ابزارهای امنیتی خاص برای آنالیز سوابق افراد و همچنین منابع اقتصادی اضافی برای استخدام و آموزش کارکنان را در اختیار تیم جو بایدن قرار خواهد داد.

البته قانون فعلی تعیین ننموده است که اداره خدمات عمومی دولت آمریکا چه زمانی باید در این خصوص اقدام کند ولی مقام های تیم انتقالی بایدن بر این باورند که پیروزی شان واضح و آشکار است و این تاخیر از سوی اداره خدمات عمومی دولت ترامپ غیرمنطقی است، حتی با وجود اینکه ترامپ شکست در انتخابات را قبول ننموده است.

ترامپ بارها ادعا نموده است که تقلب گسترده ای در انتخابات اجرا شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که بنابر اعلام رسانه های این کشور بازنده انتخابات ریاست جمهوری شده و باید 70 روز دیگر دولت را تحویل جو بایدن بدهد، با تأکید بر اینکه در فرآیند برگزاری انتخابات و شمارش آرا تخلف و تقلب گسترده اجرا شده است، تا به امروز از پذیرش نتیجه اعلام شده از سوی رسانه ها خودداری نموده و چندین بار نیز خود را برنده انتخابات خوانده است.

یک مقام تیم انتقالی بایدن که نامش فاش نشده در این باره گفت: اقدام حقوقی قطعا احتمال دارد ولی گزینه های دیگری نیز وجود دارد که مد نظر قرار می دهیم.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37454

به "اقدام حقوقی تیم بایدن علیه اداره خدمات عمومی دولت ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام حقوقی تیم بایدن علیه اداره خدمات عمومی دولت ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید