امضای توافق همکاری امنیتی اوگاندا و مصر در بحبوحه تنش با اتیوپی

به گزارش بلاگ پو، همزمان با تشدید تنش بین مصر و اتیوپی، اوگاندا از امضای توافقنامه ای با مصر برای تبادل اطلاعات نظامی خبر داد.

امضای توافق همکاری امنیتی اوگاندا و مصر در بحبوحه تنش با اتیوپی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دستگاه اطلاعاتی مصر و سرویس اطلاعات نظامی وابسته به نیروهای دفاع مردمی اوگاندا چهارشنبه شب (دیشب) توافقنامه ای را در خصوص تبادل اطلاعات نظامی امضا کردند.

نیروهای دفاع مردمی اوگاندا در بیانیه ای اعلام کردند که سرتیپ سامح صابر الدجوی یکی از مسئولان ارشد دستگاه اطلاعات مصر که ریاست هیأت این کشور در سفر به کامپالا پایتخت اوگاندا را بر عهده داشت، این توافقنامه را امضا کرد.

به نوشته روزنامه رأی الیوم، الدجوی با اشاره به سهم مصر و اوگاندا در رود نیل گفت: همکاری بین دو کشور امری ضروری است.

امضای این توافقنامه در حالی است که به دنبال تهدید وزیر خارجه مصر علیه اتیوپی درباره سد النهضه، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور نیز درباره احتمال وقوع درگیری با اتیوپی هشدار داد.

السیسی شامگاه چهارشنبه با هشدار درباره درگیری احتمالی با اتیوپی بعد از بی نتیجه تمام شدن مذاکرات دو کشور با سودان درباره سد النهضه، گفت قاهره و خارطوم در حال انجام هماهنگی هایی بر سر این موضوع هستند.

وی هشدار داد:به برادرانمان در اتیوپی می گوییم، نگذارید به نقطه ای برسیم که شما به یک قطره از آب مصر دست درازی کنید، زیرا همه گزینه ها روی میز هستند.(جزئیات بیشتر)

سه کشور آفریقایی که در جهت رود نیل قرار دارند چند سالی است که بر سر احداث سد بزرگ النهضه بر سرشاخه این رود به اختلاف رسیده اند و چند دور مذاکره که آخرین آن، روز سه شنبه برگزار گشت، با توجه به اظهارات مقامات مصری و سودانی بیانگر بی نتیجه بودن این مذاکرات است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 47101

به "امضای توافق همکاری امنیتی اوگاندا و مصر در بحبوحه تنش با اتیوپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای توافق همکاری امنیتی اوگاندا و مصر در بحبوحه تنش با اتیوپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید