اون دست کمک برای کرونا دراز کرد

به گزارش بلاگ پو، ایسنا نوشت: مقام های کره شمالی به دنبال دستیابی به یاری فوری از جانب جامعه بین الملل برای انجام آزمایش های مربوط به کروناویروس هستند.

اون دست کمک برای کرونا دراز کرد

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، این درخواست یاری فوری از سوی کره شمالی احتمالا نشان دهنده از بین رفتن سیستم نابسامان بهداشتی این کشور در نتیجه شیوع یک بیماری است.

افراد آگاه گفته اند، درخواست ها برای یاری دریافت از جامعه بین الملل در هفته گذشته مطرح شده است.

این روزنامه همچنین نوشت که بعضی اسناد درباره درخواست یاری از سوی کره شمالی را مشاهده نموده است.

دست کم 590 تن در کره شمالی مورد آزمایش کرونا قرار گرفته و همگی آنها در ژانویه امسال میلادی از خارج به این کشور وارد شده و تست همگی هم منفی بوده است.

کره شمالی که بین چین و کره جنوبی با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا واقع است، ادعا می نماید، بدون ابتلای یک فرد تا به امروز از این بیماری جان سالم به در برده اما دیپلمات ها و کارشناسان نظر دیگری در این باره دارند.

کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در ژانویه امسال میلادی و برای متوقف کردن ورود این ویروس به کشور مرزها را بست اما این اقدامات کافی نبوده است.

ژنرال رابرت آبرامز، فرمانده نیروهای آمریکایی در کره جنوبی در مارس امسال میلادی به خبرنگاران گفت، آمریکا مطمئن است که مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در کره شمالی وجود دارند و علت آن هم کاهش چشمگیر فعالیت های نظامی است.

با توجه به سیستم ضعیف بهداشت، تحریم های تجاری و چندین دهه سوءمدیریت مالی در این کشور، بیش از 40 درصد از جمعیت کره شمالی به شدت دچار سوءتغذیه و آسیب پذیر در مقابل بیماری ها هستند و این مساله کره شمالی را با خطر بسیار بزرگی روبرو می نماید که شیوع بیماری کرونا در این کشور می تواند به یک فاجعه بشری و مرگ گسترده شهروندان منجر گردد و حتی این کشور را به منبع بیماری و بازگشت آن به آسیا بدل کند.

این نگرانی ها باعث شده تا سازمان های یاری رسان و متحدان آن چون روسیه به دنبال ارسال یاری های پزشکی و سایر یاری ها به کره شمالی باشند.

310 310

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22582

به "اون دست کمک برای کرونا دراز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اون دست کمک برای کرونا دراز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید