ایران در صورت اقدام کانادا برای اخلال در برگزاری انتخابات واکنش نشان می دهد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم و اقدام کانادا برای اختلال در برگزاری انتخابات در سفارت کشورمان واکنش نشان خواهد داد.

ایران در صورت اقدام کانادا برای اخلال در برگزاری انتخابات واکنش نشان می دهد

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

محمدصالح جوکار در تبادل نظر با خبرنگار سیاست خارجی خبرنگاران، در خصوص اقدامات دولت اخیر کانادا علیه ایران و ادعای مقامات این کشور مبنی براینکه اجازه استقرار صندوق رای برای ایرانیان مقیم این کشور را نخواهد داد، گفت: دولت کانادا موضع خصمانه ای را علیه ایران به کار گرفته است که در واقع این اقدامات خصمانه نشانگر این است که دولتمردان این کشور تحت قیومت انگلیس قرار دارند و قطعا سیاست های انگلیس در این کشور حاکم است.

وی توضیح داد: دولت کانادا باید به جای دخالت در امور داخلی کشورها باید به مسائل و مسائل داخلی خود توجه کند چراکه با اقدامات اخیر و زیرپاگذاشتن حقوق شهروندی خود موجی از اعتراضات را در این کشور به راه انداخته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دولت کانادا با این ادعا که اجازه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران را در این کشور نخواهد داد، در واقع پای خود را فراتر از گلیم خود گذاشته است و پاسخ این دخالت ها و کارشکنی های خود را دریافت خواهد نمود.

جوکار ادامه داد: دولت کانادا حق عدم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در این کشور را ندارد چراکه طبق کنوانسیون های بین المللی باید زمینه انتخابات را برای شهروندان مقیم این کشور آماده کند چراکه آنها نمی توانند از بار این مسئولیت فرار نمایند و باید به مقررات بین المللی احترام بگذارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید نمود: ما هیچ گاه روابط تجاری و مالی با کانادا نداشتیم و در واقع با قطع ارتباط کامل با این کشور و تعطیلی سفارت این کشور در تهران، دیگر هیچ رابطه سیاسی و مالی بین ایران و کانادا صورت نگرفته است.

وی اعلام کرد: در صورت عدم اجازه کانادا به برگزاری انتخابات در سفارت ایران در این کشور، ما به این مسئله واکنش نشان داده و به وسیله مجامع بین المللی آن را پیگیری خواهیم کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1398 بروزرسانی: 22 مرداد 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8786

به "ایران در صورت اقدام کانادا برای اخلال در برگزاری انتخابات واکنش نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در صورت اقدام کانادا برای اخلال در برگزاری انتخابات واکنش نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید