ایران چهارمین مقصد صادرات مجدد عمان شناخته شد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان با معرفی ایران به عنوان چهارمین مقصد بزرگ صادرات مجدد عمان در سال 2012 ارزش صادرات مجدد عمان به ایران در این سال را 300 میلیون دلار گفت.

ایران چهارمین مقصد صادرات مجدد عمان شناخته شد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، مدیر سازمان توسعه تجارت ایران در منطقه خلیج فارس گفت ارزش مبادلات تجاری ایران و عمان در سال گذشته به 250 میلیون دلار رسید.

فرزاد پیلتن که در نشستی با حضور تجار ایرانی و عمانی در منطقه آزاد تجاری اروند در خوزستان برگزار گردید سخن می گفت، از شرکت های تجاری دو کشور خواست تا همکاری های دوجانبه را گسترش دهند.

عماد الشکیلی، مدیر سازمان توسعه سرمایه گذاری و صادرات عمان در امور تسهیل صادرات نیز گفت: مبادلات تجاری دو جانبه بین عمان و ایران زمانی آغاز شد که عمان دفتری را در سال 2003 در بندرعباس ایجاد کرد و تا به امروز این دفتر در راستای گسترش مبادلات تجاری بین دو کشور فعال بوده است.

شکیلی که در گفت وگو با مسقط دیلی سخن می گفت اضافه کرد: در سال 2005، ما مطالعه ای را بر روی بازار ایران انجام دادیم. این مطالعه شامل 21 قلم کالا بود که پتانسیل در دست دریافت بازار ایران را داشتند. ما بعضی محصولات ایرانی نظیر سبزیجات، میوه و تجهیزات الکترونیک را وارد می کنیم.

وی اضافه کرد: ما همچنین قصد داریم بعضی مواد غذایی به ایران صادر کنیم که اعتقاد داریم پتانسیل در دست دریافت بازار را دارند.

ایران و عمان همکاری ها در زمینه های تجارت، اقتصاد، منابع انسانی، دانشگاهی، هیئت های پزشکی و نیروی کار را گسترش داده اند.

بر اساس آمارهای مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان، ایران چهارمین مقصد بزرگ صادرات مجدد کالا از عمان است. ایران در سال 2012، مقصد صادرات مجدد 114.1 میلیون ریال عمان معادل 300 میلیون دلار کالا از این کشور بود.

48

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 13 شهریور 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9756

به "ایران چهارمین مقصد صادرات مجدد عمان شناخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران چهارمین مقصد صادرات مجدد عمان شناخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید