بازار عظیم چینی ها در خیابان پتالینگ کوالالامپور

به گزارش بلاگ پو، خیابان پتالینگ در کوالالامپور | Petaling Street in Kuala Lumpur

یکی از شاخصه ها و جاذبه های معروف کشورهای آسیای شرقی، بازارها و مراکز خریدی هستند که یا بر روی دریاچه ها و به صورت شناور شکل گرفته اند و یا بازارهای زمینی هستند که در کوچه ها و یا حتی در کل یک خیابان به وجود آمده اند. کشور مالزی و پایتخت معروف و جذابش هم از این ویژگی مستثنی نیستند و پر هستند از بازارهای سنتی و جالب که دیگر برای خودشان یک پا جاذبه معروف و اساسی شده اند. خیابان پتالینگ در کوالالامپور یکی از مناطقی در این شهر است که یکی از معروف ترین بازارها در این شهر را دارد. به این خیابان محله چینی ها هم می گویند و در آن پر است از غرفه ها و مغازه های مختلف برای فروش کالاهای متنوع. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، خیابان پتالینگ در کوالالامپور را بشناسیم و مورد آنالیز قرار دهیم.

بازار عظیم چینی ها در خیابان پتالینگ کوالالامپور

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

در کنار شناخت جاذبه هایی همچون خیابان پتالینگ شما به این احتیاج دارید که برای سفر به کوالالامپور، اطلاعاتی ریزتر و دقیق تر به دست بیاورید. به همین خاطر توصیه می کنیم که مطلب راهنمای سفر به کوالالامپور را به صورت دقیق مطالعه کنید زیرا در ما در این مطلب هرگونه اطلاعات ضروری که شما در سفر به این شهر احتیاج دارید را کشب خواهید کرد.

از 0 تا 100 خیابان پتالینگ در کوالالامپور!

یکی از اهداف هر گردشگری در سفر این است که به بازارهای مختلف برود. هر مسافری هم که پا به بازار و یا حتی مرکز خریدی می گذارد حداقل 2 تا هدف تعیین دارد!

اولین قصد هر کسی خرید کردن آن هم از نوع مقرون به صرفه است و در درجه بعدی بازدید از بازار و جایی که به آن پا گذاشته.

خیابان پتالینگ در کوالالامپور که در خود بازاری به همین نام را دارد، دقیقا جایی است که هر دوی این اهداف را برای هر کسی تامین می نماید.

در کوالالامپور این خیابان و بازارش را اگر بخواهند معرفی کنند از آن به عنوان یکی از پر جنب و جوش ترین مناطق این شهر یاد می کنند.

به نظر می رسد که این گفته از خیابان پتالینگ بهترین توصیفی است که از آن وجود دارد و حق مطلب را به درستی و کاملی درباره آن ادا می نماید!

در هر قسمت این خیابان فروشگاه ها و مغازه های مختلفی وجود دارد که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در آن ها می فروشند.

در بیش از 100 مغازه و فروشگاهی که در این خیابان قرار گرفته؛ کالاهایی همچون منسوجات، سوغاتی های مختلف مالزیایی و حتی چینی، وسیله های دست ساز، خوراکی های سنتی، وسایل تزئینی، کیف و کفش، لباس های زنانه، مردان و بچه گانه، غرفه های مواد غذایی و بسیاری از دیگر وسایل به فروش می رسد.

به خیابان پتالینگ در کوالالامپور محله چینی های این شهر هم می گویند و علتش هم این است که چینی های مقیم این شهر در این خیابان به دور هم جمع شده اند.

به همین علت هم بیشتر کالاهایی که در این خیابان پیدا می کنید ممکن است چینی باشند.

از ویژگی ها این خیابان به جز کالاهای ارزان قیمت و متنوعش این است که محیطی کاملا رنگارنگ و زنده دارد و هر قسمت از آن یادآور یک طیف از رنگ های زیبا و دیدنی است.

در خیابان پتالینگ در کوالالامپور علاوه بر غذاخوری ها و مغازه های رنگارنگ و معروفش جاذبه های گردشگری مختلف دیگری هم وجود دارد.

در این خیابان می توانید از جاذبه ای همچون گوآن دی که عبادتگاهی مخصوص است و در سال 1888 میلادی ساخته شده است، بازدید نمایید. البته به جز گوآن دی، جاهای دیگری برای بازدید شما وجود دارند.

خیابان پتالینگ یکی از شلوغ ترین خیابان های شهر کوالالامپور است که تقریبا همواره در آن ترافیک وجود دارد و این مورد امروزه دیگر تبدیل به یکی از خصوصیت های این خیابان شده است.

در این خیابان یک فیلم سینمایی که عنوان اولین فیلم کمدی سینمای مالزی را ساختند که نسخه اولیه آن در سال 1908 میلادی فیلم برداری شده بوده است. نام این فیلم، Petaling Street Warriors است که در سال 2011 یک نسخه جدید با همین نام مجددا از آن ساخته شد.

نام خیابان پتالینگ به زبان ماندارین مرسوم امروزی به شکل 茨厂街 نوشته می گردد که در سر در ورود این خیابان و در وسط تابلوی ورودی آن را مشاهده خواهید کرد.

این خیابان مسقف است و در بالای سر شما سقفی تقریبا سبز رنگ و شیشه ای قرار گرفته است.

مغازه های موجود در این خیابان از ساعت 9 صبح تا پاسی از شب باز هستند.

چرا به خیابان پتالینگ، محله چینی ها می گویند؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما درباره این خیابان پیش بیاید این است که اصلا چطور پای چینی ها به این خیابان باز شد و آن ها این خیابان را به نام خود کردند؟

اگر به منابع تاریخی مالزی رجوع کنید خواهید دید که قبل از این که شهر کوالالامپور فرایند رشد و پیشرفت خود را آغاز کند، چینی هایی که برای استخراج و تجارت کالاهایی همچون قلع و کار در معادن این کشور به آن سفر کردند در طول یک سری اتفاقات و در جریان رشد این شهر در کوالالامپور و دیگر مناطق نزدیک به آن ماندگار شدند و از آن جایی که از خصوصیت شاخص چینی ها این است که در هر جایی که می فرایند همگی به دور هم در یک خیابان زندگی کنند و کسب و کارهای سنتی و مخصوص به خود را راه بیاندازند، در این خیابان به دور هم جمع شدند و جامعه ای از چینی های مقیم کوالالامپور را در خیابان پتالینگ به وجود آوردند.

با این که خیابان پتالینگ به محله چینی ها معروف شده است اما با این حال، در آن فروشندگان و صاحب مغازگانی که اهل بنگلادش، هند و یا حتی مالزیایی باشند نیز حضور دارند و اقدام به خرید و فروش کالاهای مختلف در این خیابان می کنند و کی و کار خودشان را دارند.

خیابان پتالینگ در کوالالامپور به عنوان یکی از آثار تاریخی شهر کشور مالزی امروزه به ثبت رسیده است.

نکات طلایی و کاربردی برای شما در زمان خرید از خیابان پتالینگ

خیابان پتالینگ یکی از اصلی ترین مراکز در شهر کوالالامپور است که در آن کالاهای غیر اصل و یا به اصطلاح های کپی از برندهای معروف و البته گران جهان را به فروش می رسانند.

البته درباره این اجناس باید این نکته را هم بگوییم که به قدری شبیه به نسخه اصلی و مارکدار خود هستند که اگر خریداری زیاد با نشانه های کالای اصل آشنا نباشد ممکن است بهای یک کالای مارکدار را برای آن بپردازد!

در این بازار تا جایی که می توانید چانه بزنید زیرا با این که کالاهایی که در این خیابان به فروش می رسد ارزان تر از همه جا هستند اما باز هم برای چانه زدن و تخفیف دریافت برای شما جا دارند.

در زمینه چانه زدن در خیابان پتالینگ باید حقیقیتی را به شما بگوییم که گاهی قیمت ها بین 15 تا 35 درصد بیشتر از چیزی که به فروش می فرایند، قیمت گذاری می شوند و این فقط به این خاطر است که پس از چانه زدن فروشندگان سود خود را نموده باشند!

این نصیحت را از ما در زمینه خرید از پتالینگ در خاطر داشته باشید که اگر پس از مذاکره و چانه زدن با یک فروشنده به نتیجه نرسیدید، اصلا مسئله ای نیست زیرا فروشنده ای دیگر با همان کالا در قسمت دیگری از این بازار در انتظار شما است.

در خیابان پتالینگ در کوالالامپور پیش می آید که یک کالا را با شکل و کیفیت یکسان در مغازه های مختلف در این بازار اما با قیمت های مختلف ببینید.

به همین خاطر این مسئله کلیدی را در خاطر خود داشته باشید که در هنگام خرید کردن در این خیابان، زمانی خرید کالایی را برای خود قطعی و نهایی نمایید که از چند جای دیگر و فورشنده دیگر قیمت گرفته باشید.

لُپ کلام! زمانی خرید خود را نهایی نمایید که از حداقل 2 جا قیمت داشته باشید.

از لحاظ میانگین قیمت، کالاهایی که در خیابان پتالینگ کوالالامپور به فروش می رسند از دیگر بازارها و مراکز خرید معمولا ارزان تر هستند و رنج قیمتی بسیار مناسب تری نسبت به خیلی از جاهای دیگر دارند ولی با این حال در این جا چانه نزنید، یک مقداری ضرر نموده اید!

قبل ترها خیابان پتالینگ در کوالالامپور جایی بود که به فروش کالاهای قاچاقی و علی الخصوص لباس هایی که به صورت قاچاق وارد مالزی شده بودند به همراه CD و DVD فیلم هایی که همچنان بر روی صحنه سینماها در حال نمایش بودند و یا کلا از دور خارج شده بوده اند، می پرداختند ولی امروزه دیگر اصلا خبری از کالاهای قاچاق و یا خارج از عرف قانون در این خیابان نیست و در صورت بروز تخلف، همچین مواردی با برخورد جدی پلیس مالزی روبرو می شوند.

به جای این کالاها امروزه دیگر انواع و اقسام کالاهای مختلف در این خیابان به فروش می رسند که برای جهانگرد ها و گردشگران جالب توجه هستند.

ویژگی غذاهایی که در خیابان پتالینگ

یکی از جاذبه هایی که در خیابان پتالینگ وجود دارد، رستوران هایی هستند که در آن موجود است.

در دو طرف این خیابان و کنار مغازه های پر شده از اجناس مختلف آن پر است از غرفه ها و رستوران هایی که غذاهای مختلف سرو می کنند. از ویژگی اغذیه فروشی های موجود در این خیابان این است که گویی از هر ملیتی در این خیابان یک نمانیده غذایی وجود دارد!

در یک نگاه کلی باید بگوییم که در این خیابان بیش از 100 ها رستوران و غرفه های فروش مواد غذایی مالزیایی، چینی، هندی، بنگالی و دیگر سبک های آشپزی وجود دارد.

غذاهایی که در این خیابان به فروش می رسند معمولا از آسام لاکسا که نوعی سوپ نودل است و در شبه جزیره مالایا بسیار مورد علاقه مالزیایی ها و ساکنین این شبه جزیره است، ماهی سرخ شده، اسنک های سرخ شده، رشته فرنگی کاری و حتی غذاهای فست فودی و کلی غذای دیگر هستند.

البته همانطور که گفتیم در این خیابان رستوران هایی که غذاهای فست فودی ارائه می کنند، نیز برای کسانی که هوادار غذاهای فست فودی هستند نیز وجود دارد.

از معروف ترین این رستوران ها می توانیم به یکی از شعب رستوران های بین المللی و زنجیره ای مک دونالد اشاره نماییم.

مسیرهای دسترسی به خیابان پتالینگ

از لحاظ مکانی این خیابان و درست روبروی مجتمع تجاری کوتارایا و بازار مرکزی شهر کوالالامپور قرار گرفته است.

بالاتر اشاره کردیم که یکی از ویژگی هایی که این خیابان دارد این است که همواره خدا در آن ترافیک وجود دارد.

به همین خاطر به نظر می رسد که برای رفتن به این خیابان از ماشین و یا تاکسی استفاده نکنید و به جای آن از مترو استفاده نمایید از لحاظ زمانی و حتی از لحاظ هزینه ای به صرفه تر است.

مترو

به وسیله متور می توانید از 4 جهت در شهر کوالالمپور و ایستگا ههای مترو برای رفتن به خیابان پتالینگ در کوالالامپور اقدام کنید که در ادامه برای شما به صورت کامل هر کدام را شرح خواهیم داد.

راهنمای استفاده از مترو کوالالامپور برای رفتن به خیابان پتالینگ

شمال غربی

از شمال غربی و از سمت ایستگاه پلازا رایکات ال آر تی (Plaza Rakyat LRT Station) می توانید با توجه به علائم و تابلوهای راهنما، ایستگاه خود را به سمت مرداکا ام آر تی (Merdeka مترو station) عوض نموده و به سمت خیابان پتالینگ بروید.

جنوب

از سمت جنوب هم باید در ایستگاه مسجد جامع ال آر تی (Masjid Jamek LRT station) ایستگاه خود را عوض کنید و بعد در ایستگاه مرداکا (Merdeka مترو station) پیاده شوید.

شمال شرقی

از سمت شمال شرقی باید به ایستگاه پسارا سِنی ال آر تی (Pasar Seni LRT/مترو Station) بروید و از آن جا خط خود را به سمت کی تی ام کوالالامپور (KTM Kuala Lumpur) عوض کنید و سپس در ایستگاه مرداکا ام آر تی (Merdeka مترو station) پیاده شوید.

شمال

از سمت شمال هم می توانید از ایستگاه مترو ماهاراجلا مونوریل (Maharajalela Monorail station) به سمت این خیابان بروید و در ایسشگاه مرداکا (Merdeka مترو station) پیاده شوید.

  • آدرس:

Jalan Petaling, City Centre, 50000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24280

به "بازار عظیم چینی ها در خیابان پتالینگ کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار عظیم چینی ها در خیابان پتالینگ کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید