بالاخره حزب ترامپ با پیروزی بایدن کنار آمد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران : میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواهان مجلس سنا جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات 2020 آمریکا را به عنوان رئیس جمهوری این کشور به رسمیت شناخت.

بالاخره حزب ترامپ با پیروزی بایدن کنار آمد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا: روزنامه نیویورک تایمز، مک کانل روز سه شنبه در جریان سخنرانی در صحن مجلس سنای آمریکا با پذیرش ریاست جمهوری بایدن گفت: امروز، می خواهم به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب تبریک بگویم.

وی همچنین با تبریک به کاملا هریس به عنوان معاون ریاست جمهوری آمریکا، اضافه کرد: ورای تفاوت های ما، تمام آمریکایی ها می توانند افتخار نمایند که برای اولین بار یک زن به عنوان معاون رئیس جمهوری انتخاب شده است.

این سناتور جمهوریخواه بدون اشاره مستقیم به ادعاهای مداوم ترامپ در مورد صورت دریافت تقلب در انتخابات از خدمات 4 ساله وی در سمت رئیس جمهوری آمریکا تقدیر کرد.

بایدن نامزد حزب دموکرات با کسب 306 رای مجمع گزینشگران به طور رسمی پیروز رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

به این ترتیب باید انتظار داشت در 6 ژانویه (17 دی) کنگره آمریکا به طور رسمی پیروزی بایدن را اعلام و در 20 ژانویه (اول بهمن) قدرت اجرایی را به او واگذار نمایند، هرچند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی و کارزار انتخاباتی او همچنان به دنبال مانع تراشی در انتقال قدرت هستند. ترامپ همچنان انتخابات را بزرگترین تقلب در تاریخ آمریکا می داند و می گوید دنیا به این انتخابات می خندند.

بایدن در نشست گزینشگران 306 رای خود را تثبیت کرد و سهم ترامپ هم همان 232 رای شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 39528

به "بالاخره حزب ترامپ با پیروزی بایدن کنار آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالاخره حزب ترامپ با پیروزی بایدن کنار آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید