بروکسل اقدامات قانونی علیه انگلیس به اتهام نقض توافق برگزیت را شروع می نماید

به گزارش بلاگ پو، اتحادیه اروپا به دلیل اقدام یکجانبه لندن در تمدید فرایند کنترل ورود و خروج مواد غذایی با ایرلند شمالی که آن را نقض توافق برگزیت ارزیابی نموده، دو پفراینده دادرسی علیه انگلیس را به جریان می اندازد.

بروکسل اقدامات قانونی علیه انگلیس به اتهام نقض توافق برگزیت را شروع می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی وینر سایتونگ، اتحادیه اروپا می خواهد دو پفراینده دادرسی علیه انگلیس را به اتهام نقض توافق برگزیت به جریان بیندازد.

علت این امر تصمیم یکجانبه لندن برای تمدید 6 ماهه مهلت کنترل ورود و خروج مواد غذایی با ایرلند شمالی است.

کمیسیون اروپایی حالا می خواهد به اتهام نقض توافق برگزیت از طرف لندن دو پفراینده را علیه آن به جریان بیاندازد.

روز آدینه محافل اتحادیه اروپا اعلام کردند که این نهاد اروپایی حمایت کشورهای عضو را برای این منظور دریافت نموده است. فرایند این دادرسی ها علیه لندن از هفته آینده شروع می گردد.

کمیسیون اروپایی ابتدا در نامه ای تخلفات را توضیح داده و خواهان جبران آن می گردد. این فرایند می تواند خاتمه طی چند مرحله به دیوان عدالت اروپایی منتهی گردد. در صورت تصمیم گیری دیوان عدالت به نفع اروپا جریمه هایی علیه انگلیس اعمال خواهد شد.

در پفراینده دادرسی دیگری کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهد مکانیسم حل اختلاف در تواق برگزیت را فعال کند. در بیانیه کمیسیون اروپایی آمده است که انگلیس باید متهم گردد که به تعهد به صداقت و وفادارای در توافق عظیم عمل ننموده است.

در اینجا این مناقشات ابتدا در کمیته مشترکی که مسئولیت اجرای صحیح توافق برگزیت را بر عهده دارد مورد آنالیز قرار می گیرد. اگر در آنجا هیچ راه حلی به دست نیامد اتحادیه اروپا می تواند درخواست تشکیل هیات داوری را بدهد. قطعنامه های تصویب شده در این فرایند برای هر دو طرف لازم الاجرا خواهد بود. در این فرایند دادرسی هم امکان اعمال جریمه وجود دارد. اگر یک طرف به رای داوری پایبند نباشد طرف دیگر می تواند بخش هایی از توافق برگزیت را به حال تعلیق درآورد.

دولت محافظه کار بوریس جانسون اخیرا در تصمیمی یکجانبه مهلت کنترل ورود و خروج محصولات غذایی بین ایرلند شمالی و انگلیس را به مدت 6 ماه دیگر و تا خاتمه ماه سپتامبر 2021 تمدید کرد. این مهلت در خاتمه ماه مارس منقضی می شد. در حالی که طبق توافقنامه برگزیت هر تصمیمی در این باره باید در مذاکرات اتحادیه اروپا و بریتانیا گرفته گردد.

اتحادیه اروپا تصمیم یکجانبه دولت بریتانیا مبنی بر ادامه کنترل ورود و خروج مواد غذایی بین انگلیس و ایرلند شمالی را شدیدا محکوم کرد و آنرا نقض اساسی توافق نامه برگزیت خواند.

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام نموده بود که در واکنش به تصمیم یکجانبه لندن اقدامات حقوقی را در پیش خواهد گرفت.

اتحادیه اروپا تنها در دو ماه اول سال 2021، ژانویه و فوریه، به بریتانیا زمان داده بود تا برای جلوگیری از هرج و مرج و تحت فشار قرار ندادن شرکت ها، کنترل ورود و خروج مایحتاج اولیه را در دست بگیرد تا این شرکت ها با قوانین جدید برگزیت در دوران پسا برگزیت بیشتر آشنا شوند.

در پی نهایی شدن برگزیت در سال گذشته شهفرایندان بریتانیایی در ایرلند شمالی با مسائل عدیده کمبود محصولات غذایی روبرو شدند. دلیل اصلی آن چک و بازبینی محصولاتی بود که ناگزیر باید از مرز جمهوری ایرلند، عضوی از اتحادیه اروپا، عبور می کرد تا به ایرلند شمالی برسد.

بریتانیا با خروج از اتحادیه اروپا با چالش های تازه ای در مرز با ایرلند روبرو شده است. مرز ایرلند و ایرلند شمالی یکی از دلایل اصلی تنش ها و طولانی شدن مذاکرات بین مقامات دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا درجریان گفتگوهای برگزیت بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45104

به "بروکسل اقدامات قانونی علیه انگلیس به اتهام نقض توافق برگزیت را شروع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروکسل اقدامات قانونی علیه انگلیس به اتهام نقض توافق برگزیت را شروع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید