برگزاری یک جشنواره فیلم با موضوع عاشقانه های کرونایی

به گزارش بلاگ پو، امیر شهاب رضویان از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه هیلاج؛ یک دقیقه یک پلان اطلاع داد.

برگزاری یک جشنواره فیلم با موضوع عاشقانه های کرونایی

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، امیرشهاب رضویان تهیه نماینده و کارگردان سینما درباره برگزاری جشنواره فیلم هیلاج گفت: فراخوان جشنواره فیلم هیلاج؛ یک دقیقه یک پلان مدتی پیش منتشر شده است، این جشنواره با رویکرد عرضه و داوری فیلم ها در فضای مجازی و با موضوع من و ماسکم و عاشقانه های کرونایی برگزار می گردد.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه این روز ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، نمی توان جشنواره های فیلم را به صورت فیزیکی برگزار کرد، ترجیح دادیم این جشنواره نیز به صورت آنلاین برگزار گردد.

این کارگردان سینما تاکید نمود: آثاری که برای این جشنواره فراوری می شوند، یک دقیقه ای و بدون محدودیت به صورت داستانی، تجربی و یا مستند هستند. این فیلم ها می توانند با دوربین تلفن همراه و یا هر دوربین دیگری فیلمبرداری شوند.

وی تاکید نمود: براساس فراخوان، علاقه مندان تا 15 مهرماه فرصت داشتند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند، اما به دلیل اینکه درگیر بیماری کرونا شده بودم هنوز نتوانستیم داوری های نهایی را انجام دهیم و ارسال آثار به جشنواره تا 15 آبان ماه تمدید شده است و به زودی دبیر هیلاج؛ یک دقیقه یک پلان نیز معرفی خواهد شد.

رضویان گفت: البته در نظر داریم فراخوان دیگری برای این جشنواره منتشر کنیم تا کسانی که دوست دارند در این جشنواره حضور پیدا نمایند، فرصت ارائه اثر به دبیرخانه جشنواره را داشته باشند.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا شرایطی را فراهم نموده است تا بسیاری از فیلم ها به صورت آنلاین نمایش داده گردد. معتقدم در این دوره اکران آنلاین فیلم ها بسیار موثر بود و شرایطی را بوجود آورد که فرصتی برای دیدن فیلم های داخلی و خارجی در خانه برای همه فراهم گردد.

این تهیه نماینده سینما اعلام کرد: واقعیت این است که یکی از تاثیرات کرونا این است که شیوه های نمایش را کاملاً تغییر داده است و نمایش فیلم ها به صورت اینترنتی و آنلاین شده است. البته این را هم باید بگویم هیچ چیز جای فیلم دیدن در فضای تاریک سینما را نمی گیرد. سینما پدیده دیگری است که تاثیرگذاری متفاوتی دارد. اما اکران آنلاین فیلم ها در شرایط فعلی باعث رشد این نوع از اکران در دنیا شده است.

وی با اشاره به ساخت یک فیلم سینمایی شرح: به تازگی ساخت فیلم سینمایی تک نوازی روی یخ های شناور به کارگردانی روح الله صدیقی به سرانجام رسیده است که به زودی برای درخواست پروانه نمایش و اکران آن اقدام می کنیم این فیلم درباره پسری است که بعد از گذشت 20 سال به ملاقات خانواده خود می رود، البته در این فیلم بازیگران شناخته شده حضور ندارند و بیشتر از بازیگرانی انتخاب شده است که در یک کارگاه تجربی با روح الله صدیقی کار نموده اند.

این کارگردان سینما ادامه داد: درباره تماشاخانه هیلاج نیز که سال گذشته افتتاح شد، باید بگویم هرچند در سال گذشته با اجرای تئاتر پنجاه پنجاه به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی افتتاح شد و به مدت 4 ماه هر شب با تمام ظرفیت تماشاگر فعال بود، اما سال جاری به دلیل بخش نامه های دولت مبنی بر تعطیلی اماکن هنری برای شیوع ویروس کرونا، تعطیل بوده و هست. البته هربار که اجازه داده شد، این تماشاخانه نیز اثری را روی صحنه برده است.

رضویان در سرانجام گفت: در شرایط فعلی و با توجه به تعطیلی تماشاخانه ها و هزینه های موجود امیدوارم بتوانیم این تماشاخانه را روی پا نگه داریم، البته این را هم باید بگویم هرچند سیستم دولتی دستور می دهد که تماشاخانه ها تعطیل باشند، اما هیچ گونه حمایت اقتصادی از این تماشاخانه ها نمی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 35817

به "برگزاری یک جشنواره فیلم با موضوع عاشقانه های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری یک جشنواره فیلم با موضوع عاشقانه های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید