بریتیش پترولیوم قرارداد حفاری و مهندسی در خزر را تمدید کرد

به گزارش بلاگ پو، باکو - خبرنگاران - شرکت بریتیش پترولیوم (بی پی) پیمانکار بزرگترین پروژه های نفتی و گازی جمهوری آذربایجان در خزر به تازگی قرارداد امور حفاری ، طراحی و مهندسی در این دریا را تمدید کرد .

بریتیش پترولیوم قرارداد حفاری و مهندسی در خزر را تمدید کرد

به گزارش روز چهارشنبه آذرتاج ، بر اساس قرارداد تمدید شده، شرکت بریتیش پترولیوم به همراه دو شرکت خدماتی و مهندسی وابسته به شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) امور حفاری، طراحی و مهندسی به بهای 500 میلیون دلار در میادین انرژی دریای خزر انجام خواهد داد .

همچنین بر اساس توافقات حاصله کارهای حفاری ، مهندسی و طراحی در هفت سکوی انرژی واقع در بخش های مرکزی ، شرقی و غربی میدان نفتی آذری ، در میادین نفتی گونشلی در عمیق ترین بخش دریا ، در بخش غربی میدان نفتی چراغ و نیز در میدان گازی شاهدنیز در خزر اجرا خواهد شد.

قرارداد امور حفاری ، مهندسی و طراحی شرکت بریتیش پترولیوم با شرکت خدماتی بین المللی KCA Deutag و Turan Drilling & Engineering Company در دریای خزر به مدت پنج سال تمدید شده و بی پی تمدید این قرارداد را مطابق با اهداف اقتصادی این شرکت و شرکای آن در شرایط همکاری با دولت جمهوری آذربایجان و شرکت دولتی نفت این کشور برای توسعه منابع انرژی دریای خزر عنوان کرد .

شرکت بریتیش پترولیوم در حال حاضر پیمانکار توسعه بزرگترین میادین نفتی آذری ، چراغ و گونشلی و نیز میدان گازی شاهدنیز جمهوری آذربایجان واقع در دریای خزر است .

جمهوری آذربایجان در همکاری با بریتیش پترولیوم و چند شرکت نفتی خارجی ظزف 23 سال گذشته بیش از 436 میلیون تن نفت از این میادین استخراج کرد.ه است .

ذخایر باقی مانده میادین نفتی آذری ، چراغ و گونشلی 500 میلیون تن برآورد می شود.

بر اساس محاسبات زمین شناسی مجموع ذخایر گازی میدان شاه دنیز یک تریلیون متر مکعب و ذخایر میعانات گازی دو میلیارد متر مکعب تخمین زده می شود .

جمهوری آذربایجان برنامه ریزی کرده بخشی از گاز طبیعی این میدان را در سال 2020 میلادی در قالب طرح در دست اجرای دالان گازی جنوب به اروپا صادر کند .

خاورم ** 337**1144

منبع: ایرنا
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6308

به "بریتیش پترولیوم قرارداد حفاری و مهندسی در خزر را تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بریتیش پترولیوم قرارداد حفاری و مهندسی در خزر را تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید