بلینکن خواهان توانایی بیشتر ناتو در برابر چین و روسیه شد

به گزارش بلاگ پو، وزیر خارجه آمریکا در نشست وزیران اتحاد ناتو خواهان توانایی و مقاومت بیشتر در برابر چین و روسیه شد.

بلینکن خواهان توانایی بیشتر ناتو در برابر چین و روسیه شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در بیانیه مطبوعاتی روز سه شنبه دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آمده است: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نشست مجازی وزیران خارجه ناتو به میزبانی ینس استولتنبرگ دبیرکل این اتحاد، شرکت کرد.

وی درباره نشست سران ناتو بحث کرد و تعهد آمریکا به ناتو و اینکه اولویت این دولت احیای اتحادها است را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه آمریکا حمایت از کوشش های دبیرکل برای انطباق اتحاد با ابتکار ناتو 2030 را تشریح کرد و اینکه باعث مقاومت و توانایی بیشتر ناتو در مواجهه با چالش های نظام مند شامل روسیه، چین و پاسخگویی به چالش های نوظهور و در حال تحول همچون تغییرات آب و هوایی و تهدیدهای دوگانه و سایبری خواهد شد.

بلینکن توضیح داد که شراکت های اتحاد همچون همکاری ناتو-اروپا اهمیت دارد و ناتو را به تعمیق همکاری خود با استرالیا، ژاپن، نیوزلند و کره جنوبی تشویق کرد.

نشست سران کشورهای عضو ناتو قرار است در نیمه ماه ژوئن برگزار گردد و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هم در حاشیه این نشست با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ملاقات خواهد نمود.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49300

به "بلینکن خواهان توانایی بیشتر ناتو در برابر چین و روسیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن خواهان توانایی بیشتر ناتو در برابر چین و روسیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید