به خاطر کرونا؛ ترکیه استقرار اس-400 را به تعویق انداخت

به گزارش بلاگ پو، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه اظهار داشت، این کشور به دلیل بحران شیوع کروناویروس استقرار سامانه دفاع هوایی اس-400 را به تعویق انداخته، اما این اقدام را در نهایت انجام خواهد داد.

به خاطر کرونا؛ ترکیه استقرار اس-400 را به تعویق انداخت

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این موضع در حالی از سوی ترکیه اعلام شده که آمریکا این کشور را بار ها تهدید به اعمال تحریم در صورت به کارگیری سامانه اس- 400 روسیه کرده است.

ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در یک ملاقات اینترنتی به میزبانی شورای آتلانتیک اظهار کرد: تاخیر (در فرایند استقرار اس-400 در ترکیه) به دلیل شیوع کروناویروس وجود داشته، اما این طرح آنگونه که برنامه ریزی شده نهایتا اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: اردوغان چند بار به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا متذکر شده که آنکارا در عین حال علاقه مند به خرید سامانه آمریکایی پاتریوت نیز هست.

رویترز اوایل ماه جاری میلادی گزارش کرد، ترکیه فرآینده بر خط سازی این سامانه روسی را که به گفته آمریکا با سیستم های ناتو ناسازگار بوده و جنگنده های اف-35 آمریکا را با خطر روبرو می کند، به تاخیر انداخته است.

اردوغان پیشتر گفته بود، سامانه های اس-400 کشورش در ماه آوریل فعال می شوند، اما شیوع کروناویروس تلاش های ترکیه را به مبارزه با این بیماری و حمایت از اقتصادش که با دومین رکود در عرض دو سال روبرو شده متمرکز ساخت. اردوغان و دولتش در هفته های اخیر به صورت علنی اظهارنظری درباره این موضوع نکرده اند.

در عین حال عملیاتی کردن اس-400 ترکیه را در معرض تحریم شدن از سوی آمریکا قرار می دهد.

دیوید ساترفیلد، سفیر آمریکا در ترکیه در ملاقات اینترنتی مذکور گفت، چندین بار این مساله به رهبران ترکیه گفته شده است.

او خاطر نشان کرد: ما موضعمان را نسبتا صریح به رئیس جمهور اردوغان و همه رهبران ارشد ترکیه گفته ایم و آن این است که عملیاتی ساختن اس-400 ترکیه را در معرض احتمال بسیار بالای تحریم شدن در کنگره آمریکا چه با استناد به قانون CAATSA و چه از طریق دیگر اقدامات مضاعف دیگر قرار خواهد داد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 7 تیر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25341

به "به خاطر کرونا؛ ترکیه استقرار اس-400 را به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به خاطر کرونا؛ ترکیه استقرار اس-400 را به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید