بورل: درباره تعامل با آمریکا در خصوص تحریم تسلیحاتی ایران باید فکر کنیم

به گزارش بلاگ پو، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید که اروپا باید درباره نحوه تعامل با آمریکا در خصوص تحریم تسلیحاتی ایران بیندیشد.

بورل: درباره تعامل با آمریکا در خصوص تحریم تسلیحاتی ایران باید فکر کنیم

به گزارش ، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در پاسخ به سوالی که درباره تحریم تسلیحاتی ایران پرسیده شده، گفته است که باید در این باره فکر کند.

خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال از بورل پرسیده است: به عنوان رئیس کمیسیون مشترک برجام، آیا با آمریکا درباره تحریم تسلیحاتی ایران همکاری خواهید کرد یا به مفاد توافق هسته ای پایبند خواهید ماند؟

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به این سوال گفته است: باید در این باره فکر کنیم، اما اکنون درباره چیزی که روی نداده نمی توانم توضیحی بدهم.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پیش تر با ارائه پیش نویسی با استدلال اینکه واشنگتن همچنان یکی از طرف های برجام است، خواهان تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران تا زمان نامعلوم در شورای امنیت شد.

دو کشور اروپایی فرانسه و انگلیس به عنوان امضا کنندگان توافق هسته ای ایران و نیز دارای حق وتو در شورای امنیت مخالفتی با تصمیم آمریکا ابراز نکرده اند.

برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران اخیرا آشکارا تهدید کرد چنانچه شورای امنیت سازمان ملل تحریم های تسلیحاتی علیه تهران را که براساس توافق هسته ای ایران (برجام) در ماه اکتبر (مهر) به انتها می رسد بار دیگر تمدید نکند واشنگتن از هر روشی برای بازگرداندن تمامی تحریم های سازمان ملل علیه ایران استفاده خواهد کرد.

روسیه و چین در چندین نوبت ادعا های اخیر آمریکا درباره توافق هسته ای و تحریم تسلیحاتی ایران را رد کرده اند.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26447

به "بورل: درباره تعامل با آمریکا در خصوص تحریم تسلیحاتی ایران باید فکر کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: درباره تعامل با آمریکا در خصوص تحریم تسلیحاتی ایران باید فکر کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید