بولتون علیه ترامپ شهادت می دهد؟

به گزارش بلاگ پو، ایرنا نوشت: رسانه آمریکایی از آمادگی دموکرات ها برای احضار 11 شاهد دیگر در کنگره در ادامه روند تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اطلاع داد که در این فهرست اسامی افرادی همچون جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا و ریک پری وزیر انرژی این کشور مشاهده می گردد.

بولتون علیه ترامپ شهادت می دهد؟

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش امروز (دوشنبه) خود اعلام کرد هنوز معلوم نیست که این افراد در کنگره حاضر شوند.

ریک پری، اولین عضو کابینه ترامپ است که در مقابل مجلس نمایندگان آمریکا حاضر می گردد. آسوشیتدپرس به نقل از مقامی که از روند تحقیقات مطلع است و اجازه نداشته به صورت علنی درباره آن صحبت کند، نوشت: قرار است جلسه شهادت او چهارشنبه این هفته برگزار گردد.

شایلین هاینس سخنگوی وزارت انرژی آمریکا روز آدینه اشاره نمود که پری در جلسه پشت درهای بسته حاضر نخواهد گردد اما در حال آنالیز این موضوع است که در نشست علنی حاضر گردد.

در رابطه با بولتون، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفته بولتون اطلاعات مهمی درباره اقدامات نادرست رئیس جمهور دارد که مردم باید آن را بشنوند.

بعضی دیگر از شاهدان تحقیقات گفته اند بولتون نگران کوشش های ترامپ برای وادار کردن تحقیقات اوکراین بوده است.

کمیته های مذکور از بولتون خواسته اند روز پنجشنبه در کنگره حاضر گردد اما تاکنون احضاریه برای او صادر ننموده اند. ترامپ گفته قصد ندارد بولتون را برای خودداری از شهادت در کنگره تحت فشار قرار دهد. وکلای بولتون گفته اند که وی بدون احضاریه در کنگره حاضر نخواهد شد.

شیف روز آدینه به آسوشیتدپرس گفت، سه کمیته پیشتاز در تحقیقات استیضاح رئیس جمهور قصد دارند بزودی و تا اوایل همین هفته، نسخه هایی از مصاحبه های اجرا شده پشت درهای بسته را منتشر نمایند.

وی اضافه کرد، امیدوار است شهادت ها در نهایت نشان دهد که رئیس جمهور چه اقدامی را انجام داده و چرا سوء رفتارهای او جدی است و چگونه دستگاه های دولتی تحت فشار قرار گرفته اند تا به نفوذ ترامپ در انتخابات 2020 یاری نمایند.

آسوشیتدپرس اضافه کرد، اعضای کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا کوشش می نمایند این موضوع را آنالیز نمایند که آیا ترامپ با درخواست از اوکراین برای تحقیقات درباره جو بایدن رقیب سیاسی اش و خانواده او، سوگندی را که به عنوان رئیس جمهور یاد نموده است، نقض نموده یا نه.

موضوع دخالت اوکراین در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا محور دیگر تحقیقات کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا را تشکیل می دهد.

کمیته های یاد شده مصاحبه هایی را با مقام های کنونی و سابق وزارت امور خارجه و کاخ سفید انجام داده اند. این ها مقام هایی هستند که درباره کوشش های ترامپ در وادار کردن اوکراین برای انجام تحقیقات از بایدن و خانواده اش ابراز نگرانی نموده اند.

جکی اسپیر نماینده دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کالیفرنیا دیروز (یکشنبه) در برنامه فیس دِ نیشن شبکه سی بی اس گفت، انتظار می رود مصاحبه های پشت درهای بسته تا یک هفته دیگر نیز ادامه یابد و بعد از آن جلسات علنی شهادت دهی شروع خواهد شد.

به نوشته آسوشیتدپرس، هنوز معلوم نیست که از چه کسی برای شهادت دادن دعوت و چه تعداد جلسات شهادت دهی برگزار گردد. مقام های ارشد تحقیقات نماینده می گویند جلسات شهادت برای ارائه توضیحی درباره تحقیقات اجرا شده به مردم حائز اهمیت است.

آمادگی افشاگر برای پاسخگویی به سوالات

مارک زید وکیل افشاگری که زنگ هشدار را درباره ارتباطات ترامپ با اوکراین به صدا در آورد و افشای این مساله تحقیقات کنگره را کلید زد، گفته است موکلش آماده است به سوالات کتبی ارائه شده از سوی جمهوریخواستار مجلس نمایندگان آمریکا پاسخ دهد.

این پیشنهاد عجیب درباره ارسال سوالات کتبی از سوی دوین نونز نماینده ارشد جمهوریخواه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شد. این امر به جمهوری خواستار اجازه می دهد سوالاتی را از افشاگر ناشناس بپرسند.

این در حالیست که جیم جوردن نماینده جمهوریخواه ایالت اوهایو و عضو کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که نقش بسیار مهمی در روند استیضاح داشته است در بیانیه ای اعلام نموده که سوالات مکتوب برای تحقیقات درباره افشاگر کفایت نمی کند.

کمیته های مسئول تحقیقات استیضاح ترامپ قرار است شاهدان دیگری را از وزارت امور خارجه و کاخ سفید احضار نمایند که از جمله آنها دیوید هیل معاون وزیر امور خارجه است که نام او در جلسه شهادت قبلی ذکر شد.

بعضی از شاهدان کلیدی هفت قبل از جمله الکساندر ویندمن و تیم ماریسون از شورای امنیت ملی آمریکا بودند اما ماریسون یک روز قبل از شهادت از حضور در کنگره خودداری کرد. ویندمن در جلسه شهادت خود گفت ازنظر او در رابطه با موضوع گروکشی سیاسی شخص رئیس جمهور که محور اصلی تحقیقات را تشکیل می دهد، اقدامی غیرقانونی انجام نشده است. وی با این حال گفت از درخواست ترامپ برای تعلیق یاری نظامی به اوکراین به ازای انجام تحقیقات ابراز نگرانی نموده بود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ 3 نوامبر 2020 مصادف با 13 آبان 1399 برگزار می گردد و روند تحقیقات چالشی را برای کمپین های انتخاباتی ترامپ ایجاد نموده است. ترامپ مدعی است استیضاح غیرقانونی است و کاری خلافی ننموده که به خاطر آن استیضاح گردد.

310311

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15040

به "بولتون علیه ترامپ شهادت می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون علیه ترامپ شهادت می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید