بیشترین قربانیان روزانه کرونا در کل دوره اپیدمی در روسیه

به گزارش بلاگ پو، رکورد نو دیگری در تعداد موارد مرگ مبتلایان به کووید-19 در روسیه ثبت شده و تنها طی یک روز 680 نفر در اثر این عفونت جان باختند تا تعداد کلی قربانیان ویروس کرونا در این کشور به 136 هزار و 565 نفر افزایش یابد.

بیشترین قربانیان روزانه کرونا در کل دوره اپیدمی در روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (آدینه) اظهار داشت که تعداد موارد مرگ بیماران مبتلا به کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته 679 مورد گزارش شده که حداکثر موارد فوت روزانه در کل دوره اپیدمی کرونا است. این شاخص یک روز قبل 672 نفر بود. بدین ترتیب، تعداد قربانیان این عفونت در روسیه به 136 هزار و 565 مورد افزایش پیدا کرد. موارد مرگ بیماران در شهر مسکو- 112 مورد گزارش شده است.

این ستاد در عین حال یادآور شد که تعداد موارد تأیید شده ازعفونت کووید-19 در روسیه با شناسایی 23 هزار و 218 مورد تازه طی یک روز گذشته، در مجموع به 5 میلیون و 561 هزار و 360 نفر افزایش یافت. بیشترین مقدار آلودگی تازه مربوط به شهر مسکو -6 هزار و 793 نفر، در منطقه مسکو- 2 هزار و 488 نفر و در شهر سن پترزبورگ هم یک هزار و 671 نفر گزارش شده است.

در حال حاضر در سراسر منطقه ها روسیه 389 هزار و 277 بیمار کرونایی همچنان تحت درمان هستند.

البته تعداد شهروندان روس معالجه شده از این عفونت هم طی روز گذشته 18 هزار و 197 نفر افزایش یافت که بیشترین موارد بهبود روزانه بیماران از 19 ماه فوریه (اوایل اسفند ماه گذشته) است. بدین ترتیب تعداد کلی افراد درمان شده به 5 میلیون و 35 هزار و 518 نفر برسد. سهم بهبود بیماران مبتلا به کرونا در روسیه در همان سطح 90.5 درصد به جای مانده است.

بیشترین موارد مرخص شدن بیماران در شهر مسکو، 6 هزار و 271 نفر، در منطقه مسکو 2 هزار و 488 بیمار و در شهر سن پترزبورگ یک هزار و 671 نفر گزارش شده است.

تا به امروز کمتر از 3 میلیون نفر در شهر مسکو واکسینه شدند

آناستاسیا راکووا معاون شهردار مسکو امروز با اشاره به ادامه وخامت اوضاع اپیدمی در مرکز، اظهار داشت که علت افزایش بی سابقه موارد ابتلا به کووید-19، شیوع نوع تازه ویروس کروناست که از اوایل ماه ژوئن مشاهده شده است. به گفته این مقام روس، بیش از 10 درصد از ساکنین شهر مسکو تا به امروز به ویروس کرونا آلوده شده اند که حدود 25 درصد از این افراد علائم بالینی عفونت را نداشته و نیازی به بستری نداشتند.

معاون شهردار مسکو بعلاوه با اشاره به اینکه تا به امروز بیش از 2 میلیون و 600 هزار نفر در مرکز در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند، اضافه کرد: تنها راه جلوگیری از شیوع بیماری، به خصوص در فصل پاییز، واکسیناسیون بخش قابل توجهی از جمعیت، بیش از 60 درصد مردم در مدت زمان کوتاه است.

وزارت دفاع روسیه هم امروز اظهار داشت که تتازه واکسیناسیون برای آن دسته از نیروهای مسلح این کشور که یکبار قبل از اول ژانویه سال 2021 (شروع سال تازه میلادی) در برابر ویروس کرونا واکسینه شده بودند، از روز پنج شنبه شروع شده است و عملیات واکسیناسیون در تمامی رده های ارتش انجام خواهد شد.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50914

به "بیشترین قربانیان روزانه کرونا در کل دوره اپیدمی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین قربانیان روزانه کرونا در کل دوره اپیدمی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید