بیشترین مشارکت مردمی در بازسازی منازل مسکونی مربوط به خراسان جنوبی است

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در خراسان جنوبی بیشترین مشارکت مردمی در بازسازی منازل مسکونی وجود دارد و واحدهای بازاسزی شده از لحاظ کیفیت و رضایت مندی در بالاترین سطح در کشور است.

بیشترین مشارکت مردمی در بازسازی منازل مسکونی مربوط به خراسان جنوبی است

جهت دریافت خدمات قیمت آلاچیق چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، عزیز الله مهدیان در حاشیه افتتاح پروژه های بنیاد مسکن خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح کشور تا انتها سال 91 نوسازی شده است.

وی با بیان اینکه سالانه باید 200 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح کشور نوسازی گردد، توضیح داد: مسکن روستایی یک دوره چند ساله شکل می گیرد چراکه منازل روستایی علاوه بر محلی برای زندگی و سکونت مکانی برای اشتغال نیز محسوب می گردد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اعلام کرد: در مناطق روستایی بر حسب توان بازپرداخت و احتیاج روستائیان وام پرداخت می گردد.

مهدیان از وجود حدود 5 میلیون مسکن روستایی در کشور اطلاع داد و گفت: در سرشماری نفوس مسکن سال 85 بخش عمده ای از منازل مسکونی روستایی کشور آسیب پذیر شناسایی شده اند.

وی اضافه نمود: نوسازی واحدهای مسکونی تخریب شده در نقاط زلزله زده کشور یکی از برنامه های این نهاد می باشد که بر این اساس بازسازی منازل تخریب شده زلزله زدگان استان های اذربایجان شرقی و خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه 20 هزار واحد مسکونی روستایی در زلزله آذربایجان شرقی 100درصد خسارت دیدند، توضیح داد: از این تعداد 10 هزار واحد تا قبل از زمستان سال گذشته بازسازی شده و از ابتدای سال جاری نیز عملیات بازسازی این منازل شروع شده است.

مهدیان از بازسازی 19 هزار واحد مسکونی تخریب شده در زلزله آذربایجان شرقی اطلاع داد و گفت: بازسازی مابقی منازل تخریب شده به صاحبان ممالک واگذار شده است.

وی با بیان اینکه همچنین در این زلزله 4 هزار و 900 واحد در مناطق شهری 100درصد تخریب شدند، ادامه داد: همچنین بیش از 18 هزار واحد خسارت جزئی دیدند که کار تعمیر این واحدها سال گذشته به اتمام رسیده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به زلزله آذرماه سال گذشته در خراسان جنوبی توضیح داد: در این زلزله 2 هزار واحد مسکونی خسارت دیدند که بخش عمده ای از این واحدها فرسوده بودند.

مهدیان با بیان اینکه فاز اول این واحد ها با افتتاح 500 واحد مسکونی به اتمام رسید، خاطر نشان کرد: کار ساخت یک هزار و 200 واحد مسکونی در این مناطق شروع شده و درصدد هستیم تا قبل از زمستان یال جاری به تمام برسد.

وی یاداور شد: تسهیلات بازسازی برای این استان تامین نشد و از محل تسهیلات روستایی بازسازی این مناطق اجرا شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21816

به "بیشترین مشارکت مردمی در بازسازی منازل مسکونی مربوط به خراسان جنوبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین مشارکت مردمی در بازسازی منازل مسکونی مربوط به خراسان جنوبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید