تارتار: با حرکت فولاد، 50 سال به عقب برگشتیم، به عنوان یک ایرانی شرمسار شدم

به گزارش بلاگ پو، سرمربی پیکان گفت که با حرکت فولاد در تغییر خط کشی زمین برای جلوگیری از اوت های بلند خودروسازان، فوتبال ایران 50 سال به عقب برگشت.

تارتار: با حرکت فولاد، 50 سال به عقب برگشتیم، به عنوان یک ایرانی شرمسار شدم

به گزارش خبرنگاران، مهدی تارتار درباره نتایج تیم فوتبال پیکان در هفته های گذشته گفت: پیکان سال گذشته در روز آخر در لیگ برتر ماند و 60 تا 70 درصد بازیکنان فصل گذشته از پیکان جدا شدند. باشگاه بازیکنان تأثیرگذاری چون مغانلو، واسعی، موسوی، امامعلی و حمودی را از دست دادیم و تیم بسیار ارزانی بستیم. 20 تا 30 درصد این تیم را خودم بستم و 70 درصد پیکان توسط کادر فنی قبلی بسته شده است. روز گذشته (شنبه) هفت بازیکن ما که در طول 90 دقیقه بازی کردند، محصول آموزشگاه خودمان بودند. این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه مقابل تیم عظیم فولاد، به یک جوان 19 ساله بازی داده است، اعلام نمود: این موضوع دستاوردی عظیم برای ماست. تغییرات زیادی داشتیم و بازیکنان ما خیلی جوان هستند که به گفته کارشناسان، عملکرد خوبی داشته اند. با این حال توقع بیشتری از کادر و بازیکنان پیکان دارم و باید صندلی بهتری کسب کنیم.

سرمربی پیکان درخصوص فشردگی برنامه مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت: مدیران سازمان لیگ با من صحبت کردند و باید به آنها حق بدهیم. دوست داریم در نیم فصل تعطیلات داشته باشیم و نقاط ضعف خود را با جذب بازیکن پوشش دهیم، اما چاره ای نیست و برنامه تیم ملی مطرح است. همه در این قضیه سختی می کشند و ما هم تابع جمع هستیم. به ما نگفتند بازی ها تا چه هفته ای ادامه پیدا می نماید، اما گفتند بلافاصله پس از سرانجام نیم فصل اول باید چند بازی انجام دهیم و جابجایی هم در این زمان انجام می گردد. فکر می کنم بازی ها تا اسفند انجام گردد.

تارتار که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت وگو می کرد، در خصوص گلایه های خود از نحوه بسته شدن تیمش گفت: خیلی اذیت می شویم. نمی گویم پیکان بد بسته شده، اما در بعضی پست ها از لحاظ تعداد بازیکن مشکل داریم و اینگونه نیستیم که دو یا سه بازیکن در هر پست داشته باشیم. خیلی باید از بازیکنان خود مراقبت کنیم تا محروم و مصدوم نشوند و واقعاً کار سختی داریم. ان شاءالله بتوانیم بازیکنان مد نظر خود را جذب کنیم. جذب بازیکن در نیم فصل خیلی سخت است و باشگاه ها با بازیکنان خود قرارداد دارند. به همین خاطر بازیکنان به سختی از تیم خود جدا می شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با مدیران باشگاه پیکان برای جذب بازیکنان جدید صحبت نموده است یا خیر، اعلام نمود: صحبت هایی برای جابجایی داشتیم، اما هنوز دو بازی دیگر تا سرانجام نیم فصل اول باقی مانده و باید به گونه ای رفتار کنیم که بازیکنان خودمان از لحاظ روحی به هم نریزند. بازیکنانی مد نظر داریم، اما چون فصل جابجایی هنوز شروع نشده، نمی توانیم با خود بازیکن مذاکره کنیم و این کار از لحاظ اخلاقی هم درست نیست. باید تا نیم فصل شکیبا باشیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سرمربی پیکان در پاسخ به این پرسش که آیا از سوی سایر باشگاه ها با بازیکنان تیمش تماس گرفته شده است یا خیر، گفت: این اتفاق برای بچه های ما هم افتاده و چند نفر از آنها در این باره با من صحبت کردند. این کار از لحاظ اخلاقی درست نیست. چون بازیکن با باشگاه قرارداد دارد و من برای جذب بازیکن به صورت محبت آمیز با مربیان آنها صحبت کردم. حتی به من اجازه دادند با خود بازیکن صحبت کنم، اما این کار را نکردم و به باشگاه گفتم تا نیم فصل صبر کنید. بهتر است با مربی یا باشگاه مورد نظر مذاکره کنیم تا ببینیم به کدام بازیکنان احتیاج ندارند و برای خرید آنها اقدام کنیم. صحیح نیست با خود بازیکن مذاکره کنیم.

تارتار در خصوص جابجا شدن خط کشی کنار زمین استادیوم شهدای فولاد خوزستان توضیح داد: همگان دیدند چه اتفاقی افتاد و ما با اتفاق دیروز، 50 سال به عقب برگشتیم. اینگونه مسائل باعث ننگ و آبروریزی کشورمان است. چون شبکه های خارجی هم فوتبال ایران را دنبال و اینگونه اتفاقات را آنالیز می نمایند. تا به امروز چنین چیزی ندیده بودم و این مسئله، قدرت تیم ما را نشان می دهد. دوستانی که از تاکتیک اوت دستی پیکان انتقاد می نمایند، چرا از آن می ترسند؟ نمی دانید چه باتلاقی کنار زمین درست نموده بودند و ما مجبور شدیم پلاستیک بیندازیم تا کفش های ما وارد گِل نگردد.

تأسف می خورم و نمی دانم چه بگویم. به عنوان یک ایرانی در جهان شرمسار شدم. وی ضمن بیان این جمله اعلام نمود: فولاد باشگاهی عظیم است و سابقه قهرمانی در ایران و بازی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد. این اتفاقات زیبنده فوتبال ما نبود و باید به سعید آذری تبریک بگویم که عذرخواهی کرد. او شجاعت خود را نشان داد و می دانیم شخصیت و کلاس کاری اش اینقدر بالاست که از اتفاق اتفاق افتاده آگاه نبوده است. آذری عظیمی خود را نشان داد، اما انتظار داشتیم کسانی که این کار را کردند عذرخواهی نمایند، نه اینکه از تاکتیک تیم مقابل ایراد بگیرند. اگر تاکتیک ما ایراد دارد، این کارها چییست؟ به عنوان یک ایرانی از این اتفاق خیلی ناراحت هستم.

سرمربی پیکان در پاسخ به این پرسش که چگونه متوجه جابجایی خطوط زمین شده است، اعلام نمود: هر زمانی که وارد استادیوم می شوم، با قدم خودم و معیاری که دارم، استادیوم را اندازه می گیرم. من نصف خطوط طولی و عرضی را می گیرم و دیدم که زمین به طرز وحشتناکی عظیم است. وقتی دقت کردیم، متوجه شدیم جای خط قبلی مانده و عرض زمین را از هر طرف به اندازه دو متر عظیم کردند. این موضوع اشکال نداشت، اما این باتلاق و کاور کنار زمین بد بود که بازیکن ما نتواند دورخیز و توپ را پرتاب کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

تارتار با تشکر از ناظر بازی گفت: ما بلافاصله نزد حسین شمس رفتیم و گفتیم این اندازه قانونی نیست. اندازه زمین به همه تیم ها ابلاغ شده و حداکثر عرض زمین باید 68 متر باشد، اما عرض زمین شهدای فولاد بیش از 75 متر بود. گفتیم با این شرایط نمی توانیم بازی کنیم که برای حل این مشکل اقدام کردند.

وی درخصوص اینکه گفته شد زمین استادیوم برای انطباق با استاندارد لیگ قهرمانان آسیا عظیم شد، گفت: این یک توجیه مضحک و خنده دار است. چگونه این کار را مقابل تیمی که به خوبی اوت می اندازد، انجام دادند؟ آنها چگونه سازمان لیگ را آگاه نکردند و کاورهای کنار زمین چه بود؟ یعنی اوت های ما اینقدر ترسناک است؟ چه چیزی را قبول کنیم؟

سرمربی پیکان با بیان اینکه اتفاقات را همگان دیدند و قضاوت را به کارشناسان می سپارد، توضیح داد: از همه مهم تر انتظار داریم کمیته انضباطی و سازمان لیگ به این اتفاق ورود نمایند و نمی گردد که هر کسی هر کاری می خواهد انجام دهد. منتظریم ببینیم چه اتفاقی از سوی کمیته اخلاق می افتد. فوتبال باید جوانمردانه باشد و نتیجه آن در زمین رقم بخورد.

تارتار با انتقاد غیرمستقیم از اظهارات مربی فولاد در نشست خبری اعلام نمود: باید فیلتری بگذارند تا هر کسی نتواند به عنوان مربی در نشست های خبری صحبت کند. سرمربی خودش چمدان خود را برنمی دارد و بعضی دوستان نقش چمدان ببر سرمربی را دارند. آنها هیچ بار فنی ندارند و به اصطلاح فقط چمدان سرمربی را جابجا می نمایند. کسی که به نشست خبری می آید، باید سواد صحبت و کلاس نشست خبری را داشته باشد، نه اینکه آدمی چیپ باشد و هر چه از دهانش خارج می گردد بگوید.

زبان باید حرمت خیلی ها را داشته باشد و باید حرمت دیگران را حفظ کنیم. من کلی صحبت می کنم. باید در صحبت های خود صداقت کلام داشته باشیم و کمیته اخلاق به خاطر نشر اکاذیب، به صحت اظهارات افراد ورود کند. باید آنالیز گردد یک نفر، شخصیت ورود به کنفرانس خبری را دارد یا خیر و ما خودمان شخصاً پیگیری می کنیم تا هر کسی هر چه خواست، نگوید. این تریبون حرمت دارد و باید آن را حفظ کرد. اگر کنفرانس های خبری را کنار هم بگذارید، تعیین می گردد چه افرادی چمدان ببر هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42844

به "تارتار: با حرکت فولاد، 50 سال به عقب برگشتیم، به عنوان یک ایرانی شرمسار شدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تارتار: با حرکت فولاد، 50 سال به عقب برگشتیم، به عنوان یک ایرانی شرمسار شدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید