تجویز داروی هیدروکسی کلروکین در بیمارستان های آمریکا ممنوع شد

به گزارش بلاگ پو، به رغم تبلیغات گسترده دونالد ترامپ در خصوص داروی هیدروکسی کلروکین، مراکز درمانی آمریکا پس از آنالیز نتایج این دارو، از تجویز آن به بیماران کرونایی اجتناب کردند.

تجویز داروی هیدروکسی کلروکین در بیمارستان های آمریکا ممنوع شد

نشریه هیل صبح شنبه نوشت، هم اکنون بسیاری از کلینیک های مراقبت های بهداشتی آمریکا داروی هیدروکسی کلروکین را برای بیماران ویروس کرونا تجویز نمی نمایند.

بر اساس این گزارش، بزرگترین سیستم مراقبت های بهداشتی ایالت نیویورک نیز بیشتر نسخه های هیدروکسی کلروکین را متوقف نموده است.

طبق گزارش های اخیر، چندین بیمارستان امریکا استفاده از هیدروکسی کلروکین که برای معالجه بیماری های شدید ویروس کرونا تصویب شده است را متوقف نموده اند. زیرا مطالعات اخیر اثرات سوء آن بر سلامتی و مزایای محدود آن را اثبات نموده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که چندین بیمارستان در آمریکا تأیید نموده اند که تجویز این دارو را برای بیماران کویید 19 متوقف نموده اند و سفارشات این دارو از اوج خود در اواخر ماه مارس (اسفند- فروردین) کاهش یافته است.

این خبر در حالی منتشر می گردد که چندین موسسه پزشکی اروپایی هشدارهای شدیدی را در خصوص استفاده از این دارو صادر نموده اند.

آنتونی فائوچی کارشناس برجسته بیماری های عفونی کارگروه ویروس کرونا کاخ سفید نیز تأیید کرد، هیچ داده ای وجود ندارد که نشان دهد هیدروکسی کلروکین در درمان بیماری کووید 19 مؤثر است.

ترامپ هفته گذشته فاش کرد که با وجود شک و تردید در خصوص اثربخشی داروی هیدورکسی کلروکین در معالجه بیماری کووید-19 آن را یک اقدام پیشگیرانه در نظر گرفته است.

تاثیر هیدروکسی کلروکین در معالجه بیماران مبتلا به کووید -19 اثبات نشده و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به دلیل خطر مسائل ریتم قلبی نسبت به استفاده از آن در خارج از بیمارستان یا آزمایشات بالینی هشدار داده است. این دارو برای معالجه بیماران مبتلا به مالاریا و لوپوس مورد استفاده قرار می گیرد.

ترامپ و بعضی متحدانش این دارو را [برای درمان کرونا] یک معجره درمانی خواندند. ترامپ حتی گفته بود خودش نیز این دارو را برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا مصرف نموده است. این در حالی است که سازمان غذا و داروی سازمان ملل ماه گذشته هشدار داده بود که این دارو فقط باید در محیط های بیمارستانی استفاده گردد و مصرف خودسرانه آن عوارض جدی از جمله مسائل قلبی به دنبال دارد.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27292

به "تجویز داروی هیدروکسی کلروکین در بیمارستان های آمریکا ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجویز داروی هیدروکسی کلروکین در بیمارستان های آمریکا ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید