ترامپ باز هم درجا زد، من، پوتین، اعتماد!

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مواجهه با موج انتقادهایی که حمایت وی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه راه انداخت بار دیگر درجا زد و اظهارات قبلی اش را پس گرفت.

ترامپ باز هم درجا زد، من، پوتین، اعتماد!

لازم به ذکر است وی پیشتر گفته بود به صداقت کلام پوتین وقتی می گوید در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا دخالتی نداشته، باور دارد.

اما از قرار این باور ترامپ با آنچه که نهادهای اطلاعاتی آمریکا ادعا می نمایند از زمین تا آسمان فرق دارد و همین مسئله هم موجب شد وی تحت فشارهای داخلی، در جریان کنفرانس خبری که پس از دیدار با دای کوانگ همتای ویتنامی خود داشت؛ زیر حرف خود بزند و این بار مدعی گردد: درباره اینکه من این (حرف پوتین) را باور دارم یا نه، باید بگویم من طرف نهادهای (اطلاعاتی) خودمان هستم به ویژه که در حال حاضر از سوی آدم های خوبی اداره می شوند و من به نهادهای اطلاعاتی مان خیلی باور دارم.

لازم به ذکر است این تناقض گویی ترامپ با توجه به اینکه دموکرات ها کوشش می نمایند وی را بیش از پیش در پرونده اتهامات روسیه شریک نمایند، به همان اندازه که نشانه بی اخلاقی است، از سوی بعضی به هوشمندی (!) هم تعبیر می گردد.

ترامپ در ادامه کنفرانس خبری خود مدعی شد: هنوز هم فکر می کنم پوتین واقعا خیلی قاطعانه فکر می نماید در انتخابات ما دخالتی نداشته است. اما این فقط باور او است.

این در حالی است که وی ساعاتی پیش با اعتماد به نفس کامل، در پیامی توئیتری آنهایی را که مانع از بهبود رابطه واشنگتن-مسکو می شوند، نادان و کینه توز لقب داد و گفت: نمی دانم چه وقت می فهمید که رابطه خوب با روسیه یک کار خوب است و نه یک کار بد. روسیه می تواند یاری بزرگی در حل مسئله کره شمالی، سوریه و اوکراین باشد.

پوتین دیروز در کنفرانس خبری که پس از نشست مالی اَپک داشت عدم برقراری ملاقات رسمی با همتای آمریکایی را نشانه بحرانی بودن رابطه مسکو- واشنگتن توصیف کرد.

لازم به ذکر است علیرغم پیش بینی ها، ترامپ و پوتین در جریان اَپک دیدار رسمی نداشتند و تنها به دست دادن و قدم زدن با هم در جمع سایر رهبران عضو اپک (سازمان همکاریهای مالی آسیا-پاسیفک) اکتفا کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14507

به "ترامپ باز هم درجا زد، من، پوتین، اعتماد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ باز هم درجا زد، من، پوتین، اعتماد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید