ترامپ با ممنوعیت فروش موتور هواپیما به چین مخالفت کرد

به گزارش بلاگ پو، فارس نوشت:رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه بهانه امنیت ملی نباید به صادرات این کشور لطمه بزند، گفت با طرح هایی نظیر ممنوعیت فروش موتور جت به چین مخالف است.

ترامپ با ممنوعیت فروش موتور هواپیما به چین مخالفت کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه گفت با طرح هایی نظیر ممنوعیت فروش موتور جت به چین مخالف است و تأکید دارد که کشورهای خارجی باید بتوانند آزادانه محصولات آمریکایی خریداری کند.

ترامپ با بیان اینکه بهانه امنیت ملی نباید مانعی برای صادرات محصولات آمریکایی باشد، در توییتر نوشته است: ما می خواهیم محصولات و کالاهایمان را به چین و دیگر کشورها بفروشیم. تجارت همین است. نمی خواهیم تجارت با خودمان را غیرممکن کنیم. این کار فقط باعث می گردد سفارش ها نصیب دیگران گردد.

وی اضافه نمود: به عنوان یک نمونه، من می خواهم چین موتورهای جت [فراوری] ما را، که در جهان بهترین هستند، بخرد. دیده ام که قوانینی دارد دست به دست می گردد، از جمله در کنگره. این [قوانین] مضحک هستند. من می خواهم تجارت با ایالات متحده را ساده کنم، نه سخت. این دستوری است که به همه در دولت من داده شده و هیچ بهانه ای هم وجود ندارد. ایالات متحده برای تجارت گگردده است.

رئیس جمهور آمریکا در حالی طرح ممنوعیت فروش موتور هواپیما به چین را به کنگره نسبت داده که پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه نوشته بود که این طرح در دولت خود ترامپ در حال آنالیز است و محتمل است کاخ سفید از بیم ورود چین به بازار فراوری هواپیماهای بزرگ مسافربری از فروش این موتورها به پکن ممانعت کند.

شرکت جنرال الکتریک آمریکا قرار است در قراردادی هنگفت موتورهای لازم برای فراوری هواپیماهای مسافربری کوماک سی-919 چین را تأمین کند. انتظار می رود این هواپیما از سال آینده به فراوری انبوه رسیده و وارد ناوگان هوایی چین گردد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18740

به "ترامپ با ممنوعیت فروش موتور هواپیما به چین مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ با ممنوعیت فروش موتور هواپیما به چین مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید