تعداد فوتی های کرونا و واکسیناسیون نامناسب عامل گرفته شدن میزبانی هندبال از ایران

به گزارش بلاگ پو، رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به گرفته شدن میزبانی قهرمانی آسیا از ایران گفت که تعداد فوتی های زیاد و واکسیناسیون نامناسب عامل اصلی این موضوع بوده است.

تعداد فوتی های کرونا و واکسیناسیون نامناسب عامل گرفته شدن میزبانی هندبال از ایران

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، علیرضا پاکدل در واکنش به گرفتن میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا از ایران و واگذاری میزبانی به عربستان گفت: حدود 35 روز پیش کنفدراسیون فدراسیون هندبال آسیا به ما گفت بر اساس آمار سازمان بهداشت دنیای و سایر سازمان ها در خصوص ویروس کرونا، ایران در شرایط نامطلوبی است و می خواهند میزبانی را از ما بگیرند چرا که کشور میزبان مسابقات بزرگسالان باید از چند ماه قبل شرایط را فراهم کند و نمی توانیم این کارها را به یک یا دو ماه قبل از بازی ها موکول کنیم.

رئیس فدراسیون هندبال اضافه کرد: با توجه به این موضوع، تقاضای جلسه داشتیم و روز چهارشنبه در دفتر مهدی علی نژاد، معاون وزیر به صورت ویدئو کنفرانس جلسه ای را با مسئولان کنفدراسیون آسیا برگزار و اشاره کردیم که شرایط کشور ما بهتر خواهد شد. علی نژاد پزشک است و تحلیل هایی داشت مبنی بر اینکه با توجه به تجربیات گذشته پیک های کرونا ممکن است بعد از یک ماه نزول کند. او گفت ما در حال حاضر در پیک هستیم و احتمالا تا یک ماه آینده ریزش ها آغاز و شرایط مطلوب می شود. به همین دلیل درخواست کردیم یک ماه به ما فرصت دهند. مقامات آسیایی ابتدا نپذیرفتند و گفتند 2 هفته اما با اصرار زیاد ما قرار شد که آخرین فرصت ما آخر آگوست یعنی روز سه شنبه باشد.

وی گفت: کرونای دلتا بر خلاف تمامی پیک ها که بعد از یک ماه فروکش می کرد و آمارها کاهش می یافت، نه تنها کم نشد بلکه در روزی که جلسه داشتیم تعداد فوتی ها از روز جلسه ما که 250 نفر در روز بود به بالای 600 نفر افزایش یافت. این اتفاق آنها را ترساند و نام کردند خیلی از کشورهای آسیایی به خاطر این شرایط حاضر نیستند به ایران بیایند. همچنین گفتند صادقانه به شما می گوییم که اگر با ایران مشکل داشتیم و نمی خواستیم میزبانی را به شما بدهیم همان روز اول میزبانی را نمی دادیم و قبول کنید شرایط کشور شما خوب و مطلوب نیست. آنها معتقد هستند که برند کنفدراسیون هندبال آسیا مسابقات قهرمانی مردان است و این اصلا خوب نیست که تیم های کمی در آن شرکت کنند.

پاکدل با اشاره به سرانجام فرصت یک ماهه ایران گفت: کنفدراسیون هندبال آسیا روز پنجشنبه در ایمیلی گفت شرایط ایران نه تنها بهتر نشده بلکه وخیم است، بیشترین فوتی را در دنیا دارید و این شرایط برای ما قابل قبول نیست. هندبال در بین رشته های توپی بیشترین برخورد را دارد. در هر بازی 23 نفر از کادر و بازیکنان و ذخیره ها از هر تیم حضور دارند و این اصلا ممکن نیست که میزبانی به ایران در این شرایط داده شود. گفتند ایران کشور مهمی برای ماست و در دیگر رویدادها جبران خواهیم کرد. عصر روز گذشته هم رسما گفتند که میزبانی را به عربستان دادند.

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص اینکه در شرایط کاهش کرونا هم باز شرایط سختی برای میزبانی در بحث رعایت پروتکل ها و حفظ سلامت همه میهمانان و ورزشکاران داشتیم، یادآور شد: متاسفانه شرایط کرونا در کشور ما خاص است، باید بپذیریم در بحث واکسیناسیون شرایط خوبی نداریم و این هم یکی از مواردی بود که آنها گفتند. آنها گفتند که ما شرایط خوبی در واکسیناسیون نداریم.

وی در خصوص اینکه میزبانی در این شرایط مسئولیت سنگینی دارد، گفت: ما تمهیدات لازم را می اندیشیدیم. وزارت ورزش و وزارت بهداشت در کنار ما بودند و مسئله ای وجود نداشت.

پاکدل با اشاره به نامه نگاری کمیته ملی المپیک، شرح داد: 4 روز پیش صالحی امیری به شیخ احمد، رئیس شورای المپیک و هندبال آسیا نامه ای نوشت و از او خواست تجدید نظر کنند یا دیرتر تصمیم بگیرند چرا که ممکن است تا دی ماه شرایط ایران تغییر کند اما با توجه به شرایط امروز کشور این نامه هم تاثیر نداشت. در این نامه به آمار مرگ و میر ما هم اشاره شده است.

وی در ادامه به موضوعات مربوط به تیم ملی هندبال مردان پرداخت و در پاسخ به این سوال که لژیونرها چه زمانی به اردوی ملی اضافه می شوند، گفت: لژیونرها حدود یک ماه دیگر به اردویی که داخل یا خارج از کشور داریم اضافه خواهند شد.

پاکدل در خصوص زمان آغاز اردوی تیم ملی هندبال مردان گفت: اردوی دوم تیم ملی هم از 2 مهرماه آغاز خواهد شد. اردوی نخست به خوبی برگزار گشت و فرناندز از شرایط و امکانات رضایت داشت. با توجه به شرایط بین کشور ما و عربستان کارمان برای کسب سهمیه سخت تر خواهد کرد. در کشور خودمان بهتر می توانستیم کسب سهمیه کنیم و قطعا کار ما سخت تر است اما این اتفاق ممکن است انگیزه بچه ها را دوچندان کند و بتوانیم نتیجه قابل قبولی کسب کنیم.

رئیس فدراسیون هندبال درباره لغو اردوی محبت آمیز تیم ملی هندبال زنان کشورمان با قطر، نام کرد: قطر چند روز پیش نامه ای زد و عذرخواهی کرد و گفت که دولت این کشور برگزاری این دیدار را نپذیرفته و گفته شرایط کرونا در ایران وخیم است و مجوز حضور تیم ما را صادر نکرد. امروز در شرایطی هستیم که برخی تیم ها می گویند به ایران نمی آییم و برخی مثل قطر دعوت خود را پس می گیرند. قطر خودش ما را دعوت کرده بود. سطح هندبال بانوان ما از قطر بالاتر است و آنها دنبال برگزاری بازی محبت آمیز با ما بودند. حتی هزینه های ما را هم تقبل کرده بودند اما به خاطر شرایط مبتلایان به کرونا و کشته ها در ایران مجوز صادر نشد.

پاکدل در خصوص شرایط اردوها و آمادگی تیم بانوان، گفت: شرایط نسبتا خوبی داشتیم. یکی دو بازیکن ما دچار آسیب دیدگی شدند. فقیهی یکی از بازیکنان اصلی دچار شکستگی دست شد و جراحی انجام داد و نمی تواند به بازی ها برسد. بچه ها واکسن زدند با این وجود در 2 هفته گذشته باز هم چند مورد ابتلا به کرونا داشتیم. امیدوارم موضوع کرونا ما را اذیت نکند. با وجود اینکه پروتکل ها را رعایت می کنیم و با حمایت صالحی امیری هتل آکادمی را گرفتیم و اجازه بیرون رفتن نمی دهیم اما شرایط کشور در بحث کرونا خوب نیست و این نگران کننده است. اگر بحث کرونا ما را اذیت نکند و مشکل خاصی پیش نیاید امیدواریم بچه ها دنیای شوند و این اتفاق برای نخستین بار رخ دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 53677

به "تعداد فوتی های کرونا و واکسیناسیون نامناسب عامل گرفته شدن میزبانی هندبال از ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد فوتی های کرونا و واکسیناسیون نامناسب عامل گرفته شدن میزبانی هندبال از ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید