تمایل ضمنی کانادا برای میانجیگری عمان بین اتاوا و تهران

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: وزیر خارجه کانادا که برای دیدار با مقامات عمانی در این کشور به سر می برد گفت که مایل به شنیدن دیدگاه مقامات مسقط در رابطه با میانجی گری بین اتاوا و تهران است.

تمایل ضمنی کانادا برای میانجیگری عمان بین اتاوا و تهران

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران؛ جان بایرد وزیر خارجه کانادا که برای سفری دو روزه و دیدار با مقامات عالی رتبه عمان در این کشور به سر می برد، در تبادل نظر با نشریه عمان تایمز گفت که تحت تأثیر توانایی ویژه عمان برای میانجیگری بین کشورهای دیگر خصوصا زمانی که موضوع به ایران مرتبط است، قرار گرفته است.

گفتنی است که کانادا دو سال پیش رابطه دیپلماتیک خود را با ایران قطع نموده و هیئت دیپلماتیک کشورمان را از اتاوا اخراج کرد.

بایرد در پاسخ به این پرسش که آیا عمان می تواند روابط ایران و کانادا را دوباره برقرار ساز؟ اعلام نمود که علاقه مند به شنیدن دیدگاه عمان در این مورد است، اما (با این حال) خواستار تغییرات ملموس از سوی ایران است.

وی گفت: ما به طور مبرهنی در خصوص ارتباط با ایران چالش های عمده ای داریم، خاصه در رابطه با برنامه اتمی، وضعیت حقوق بشر، و حمایت آن از تروریسم؛ برای ما (تغییر) سیاست های ایران و تبادل نظرها (با آن) جالب است اما آنچه اهمیت دارد اقدامات عملی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 مرداد 1398 بروزرسانی: 13 شهریور 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8957

به "تمایل ضمنی کانادا برای میانجیگری عمان بین اتاوا و تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل ضمنی کانادا برای میانجیگری عمان بین اتاوا و تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید