تهرانی ها بهار 97 بیش از چهار میلیارد تومان زکات دادند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا شیران با اشاره به اینکه مردم استان در بهار سال جاری چهار میلیارد و 356 میلیون تومان زکات پرداخت نموده اند، گفت: یکی از مهم ترین اهداف این نهاد در سال 97، استفاده از ظرفیت نیکوکاران و مردم نوع دوست برای برطرف نیازهای محرومان است.

تهرانی ها بهار 97 بیش از چهار میلیارد تومان زکات دادند

وی مبلغ ذکر گردیده را شامل زکات واجب، زکات مستحب، زکات فطریه و کفارات بوده برشمرد و بیان نمود: زکات برای تهیه جهیزیه نوعروسان، درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، احداث، مرمت و بازسازی مسکن و معیشت نیازمندان هزینه می گردد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تاکید نمود: زکات جمع آوری گردیده علاوه بر امور نیازمندان برای پروژه های عمرانی از جمله مسجد، خانه عالم، حوزه های علمیه، کتابخانه، حسینیه و فاطمیه هزینه می گردد که در استان تهران سه مسجد احداث و یک مورد مرمت و بازسازی مساجد از محل زکات انجام گردیده است.

شیران به اقلامی که زکات واجب به آنها تعلق می گیرد اشاره نمود و ادامه داد: گندم، جو، خرما، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا ونقره اقلامی هستند که زکات واجب آنها باید پرداخت گردد.

وی با بیان اینکه 345 عامل افتخاری زکات در استان تهران وجود دارند، اضافه نمود: 81 مبلغ افتخاری و مقطعی زکات در استان با کمیته امداد همکاری می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 شهریور 1397 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 558

به "تهرانی ها بهار 97 بیش از چهار میلیارد تومان زکات دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهرانی ها بهار 97 بیش از چهار میلیارد تومان زکات دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید