شرح رییس سازمان حج درباره سفر سوریه

به گزارش بلاگ پو، یک هفته پس از شروع اعزام کاروانی زائران ایرانی به سوریه، رییس سازمان حج و زیارت گفت: سفرهای زیارتی به عتبات عالیات (عراق) و سوریه به صورت محدود و فقط به وسیله ناوگان هوایی انجام می گردد.

شرح رییس سازمان حج درباره سفر سوریه

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، هفته گذشته کاروانی از زائران ایرانی با بدرقه مقامات سازمان حج و زیارت به سوریه اعزام شد، درحالی که پیش از آن هچ اطلاع رسانی عمومی در این باره نشده بود.

سفر ایرانی ها به سوریه رسما از سال 1390 با شروع جنگ های داخلی در این کشور و پس از ربوده شدن جمعی از ایرانی ها متوقف شد. از سال گذشته معدود آژانس هایی تورهای زیارتی به این کشور را از سر گرفتند، درحالی که متولیان آن از جمله سازمان (وزارت) میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان حج و زیارت نسبت به آن بی اطلاع بودند و حتی این سفرها را با توجه به امنیت ناپایدار در آن کشور تایید نکردند. سازمان حج و زیارت پیش تر از سرگیری سفرهای زیارتی به سوریه را به طرح امنیتی این کشور مشروط نموده بود اما درحال حاضر با وجود نامشخص بودن انتها این طرح، این سازمان رسما اعلام نموده است که سفرهای کاروانی به این کشور را از سرگرفته.

روابط عمومی سازمان حج و زیارت به نقل از علی رضا رشیدیان اعلام نمود: سازمان حج و زیارت به عنوان مجموعه متولی سفرهای زیارتی به عتبات عالیات و سوریه، ساماندهی و مدیریت این سفرها را در کشور عهده دار است.

او گفت: هم اینک با توجه به شرایط خاص در این کشورها (سوریه و عراق) سفرهای زیارتی با رعایت ملاحظات لازم در بحث آسایش و رفاه زائران ایرانی انجام می گردد.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت، سفر سوریه به صورت سه روزه و 5 روزه است و زیارت مرقد مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (ع) و ... در برنامه سفر زائران سوریه قرار گرفته است.

رشیدیان همچنین گفت: سفر به کربلا و نجف، کاظمین و سامرا هم به همین شکل و محدود با لحاظ شرایط و آسایش زائران انجام می گردد.

درحال حاضر اعزام کاروانی به سوریه از سوی شرکت مرکزی کارگزاران امور زیارتی استان تهران برنامه ریزی و اجرا می گردد که به صورت موردی برای ثبت نام فراخوان می دهد. هزینه سفر پنج روزه به سوریه نیز سه میلیون و 795 هزار تومان اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 22 مرداد 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17576

به "شرح رییس سازمان حج درباره سفر سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح رییس سازمان حج درباره سفر سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید