فراوری نیروگاه بوشهر تاکنون بیش از 35 میلیارد کیلووات ساعت برق

به گزارش بلاگ پو، معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به اتصال مجدد نیروگاه بوشهر به شبکه سراسری برق کشور گفت که این نیروگاه تاکنون بیش از 35 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی فراوری نموده است.

فراوری نیروگاه بوشهر تاکنون بیش از 35 میلیارد کیلووات ساعت برق

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران به نقل از دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، محمد احمدیان معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت فراوری و توسعه انرژی اتمی از تعویض سوخت و انجام تعمیر و نگهداری دوره ای نیروگاه اتمی بوشهر اطلاع داد و گفت: تعمیرات برنامه ریزی شده و تعویض سوخت واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر که از تاریخ هفتم اسفند 1397 شروع شده بود با کوشش بی وقفه کارکنان این نیروگاه و شرکت های همکار، چند روز زودتر از برنامه پیش بینی شده به اتمام رسید و در ساعت 23 روز نهم اردیبهشت ماه این نیروگاه با اتصال مجدد به شبکه سراسری برق کشور، فراوری خود را از سر گرفت.

احمدیان تأکید کرد: در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت های داخلی، تعداد قابل توجهی از شرکت های ایرانی فعال در تعمیرات نیروگاه های برق در این برنامه مشارکت داشتند. تأمین بخش هایی از قطعات یدکی و فعالیت های تعمیراتی نیز توسط پیمانکار روس صورت گرفته است.

وی توضیح داد: در صورت تأمین منابع اقتصادی لازم، بخش قابل توجهی از قطعات یدکی مورد احتیاج را می توانیم در داخل بسازیم که در نتیجه این کار هزینه های ارزی تعمیرات نیروگاه کاهش قابل ملاحظه ای خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت فراوری و توسعه انرژی اتمی گفت: سازمان انرژی اتمی ایران از تدابیر ویژه دولت و کوشش تمامی شرکت های همکار که منجر به این موفقیت شد، قدردانی می نماید.

به گزارش فارس، احمدیان در ارتباط با فعالیت های تنها نیروگاه برق اتمی خاورمیانه از ابتدای راه اندازی تاکنون، گفت: بهره برداری تجاری از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر از مهرماه 1392 شروع شد و این نیروگاه تاکنون بیش از 35 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی فراوری نموده است. با فعالیت این نیروگاه تاکنون از انتشار بیش از 32 میلیون تن انواع آلاینده های زیست محیطی جلوگیری و در مصرف حدود 56 میلیون بشکه معادل نفت خام و یا حدود نه و نیم میلیارد مترمکعب گاز طبیعی صرفه جویی شده است.

وی اضافه کرد: نیروگاه اتمی بوشهر دو و دودهم درصد از کل انرژی الکتریکی کشور در سال 1397 را تأمین نموده است و در این سال ضریب بار آن حدود 83 درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6725

به "فراوری نیروگاه بوشهر تاکنون بیش از 35 میلیارد کیلووات ساعت برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نیروگاه بوشهر تاکنون بیش از 35 میلیارد کیلووات ساعت برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید