تیم های خوزستانی لیگ برتر فوتبال در راستا موفقیت

به گزارش بلاگ پو، پیشکسوتان فوتبال خوزستان، تیم های خوزستانی حاضر در لیگ برتر را مورد ارزیابی قرار دادند و نظرات مختلفی درباره عملکرد این سه تیم داشتند.

تیم های خوزستانی لیگ برتر فوتبال در راستا موفقیت

به گزارش خبرنگاران، تیم های خوزستانی در لیگ نوزدهم فصل متفاوتی را نسبت به چندین سال گذشته پشت سر می گذارند. سه تیم فولاد خوزستان، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان هفته های زیادی را در نیمه بالای جدول سپری کرده اند و لیگ برتر امسال برای آنها خوش یمن بوده است.

فولاد خوزستان در سه دیدار آخر خود پیروز شده و جواد نکونام با حضورش در جمع قرمزپوشان اهوازی، از ابتدای لیگ شاگردانش را در جهت پیروزیت قرار داده است. با توجه به عملکرد فولادی ها در هفته های گذشته می توان گفت نکونام و شاگردانش به ثبات و آرامش نسبی رسیده اند. آن ها هم امتیاز با دیگر تیم خوزستانی، نفت آبادان و با یک بازی کمتر در رتبه ششم جدول قرار دارند و شانس این را دارند تا تیم رده پنجمی شهرخودرو را پشت سر بگذارند و خود را به این جایگاه برسانند. باشگاه فولاد خوزستان در پی ماجرای عقد قرارداد محمد بلبلی با این تیم از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد و این کار را در ادامه برای شاگردان نکونام به مراتب سخت تر خواهد کرد اما آنها در اندیشه صعود به لیگ قهرمانان هستند و سخت تلاش خواهند کرد تا بعد از چند فصل غیبت به این رقابت ها بازگردند.

صنعت نفت آبادان فصل پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. تیمی که با دراگان اسکوچیچ در نیم فصل اول درخشان ظاهر شد و بهترین عملکرد در تمام ادوار گذشته لیگ برتر را از خود نشان داد. با جدایی بحث برانگیز و پر حرف و حدیث اسکوچیچ و پیوستنش به تیم ملی، نفتی ها عملکرد خوب خود را مانند گذشته تکرار نکردند. نفت با بهنام سراج در سه دیدار گذشته خود دو شکست و یک پیروزی داشته است. آنها نسبت به عملکرد درخشانشان در نیم فصل اول نزول داشته اند و در رده هفتم جدول رده بندی قرارگرفته اند. باید دید در ادامه نفتی ها با هدایت بهنام سراج چه عملکردی را از خود به نمایش خواهند گذاشت و این که می توانند به رده های بالاتری برسند یا خیر.

طلایی پوشان مسجدسلیمان یک نیم فصل شکست نخوردند اما در پنج بازی گذشته خود متحمل دو شکست شده اند. نفتی ها با خروج محمد طیبی و سوشا مکانی، در خط دفاع خود نسبت به نیم فصل اول عملکرد ضعیت تری داشته اند اما آن ها توانسته اند از سپاهان یک امتیاز بگیرند و مقابل هم نام آبادانی خود به رجحان برسند. تارتار از نمایش شاگردانش راضی است و نیم نگاهی به سهمیه آسیایی نیز دارد. هواداران پرشور مسجدسلیمان همواره در کنار تیم بودند و رویای پیروزیت تیمشان را در سر دارند. این تیم در سال های گذشته همواره برای ماندن در لیگ تلاش می کرد اما امسال به سهمیه آسیایی فکر می کند. به هر حال در هفته های آینده شاهد عملکرد نفتی ها خواهیم بود.

با چند پیشکسوت فوتبال خوزستان هم صحبت شدیم و نظراتشان را درباره سه تیم خوزستانی جویا شدیم که در ادامه می خوانید:

ابراهیم قاسمپور

این پیشکسوت فوتبال خوزستان در گفت وگو با خبرنگاران در ارزیابی از فولاد خوزستان گفت: فولادی ها شروع خوبی نداشتند و البته این طبیعی بود چرا که نکونام هنوز ترکیب اصلی اش را پیدا نکرده بود. شرایط رفته رفته برای این تیم بهتر و در نهایت تیم خیلی خوبی شد. نظر من این است که باز هم فولاد خوزستان باید بهتر از این باشد چرا که مجموعه باشگاه امکانات خوب و شرایط مناسبی را برای تیم هایش فراهم می کند. فراز و نشیب تیم فولاد خوزستان کمتر از ابتدای فصل شده و به مرور به ثبات رسیده است.

او در خصوص تاثیرات منفی که محرومیت جذب بازیکن روی فولادی ها خواهد داشت، خاطرنشان کرد: وقتی یک تیم در تورنمنت طولانی مدت حضور پیدا می کند، قطعا نیاز به بازیکنان جایگزین در پست های مختلف دارد. با این شرایطی که پیش آمده قطعا برای شاگردان نکونام در آینده مسائلی پیش خواهد آمد و به نظرمن حتی در زمان حال نیز باز هم کار برای این تیم سخت خواهد شد.

قاسمپور ادامه داد: همواره تیمی که آکادمی دارد در درازمدت می تواند به تیم اصلی کمک کند. استفاده از بازیکنان جوان تبعاتی دارد اما این بازیکنان باید تجربه کسب کنند و در کنار بازیکنان بزرگ بازی کنند تا به پختگی برسند. این را باید لحاظ کنند و اگر قرار باشد در این محرومیت از بازیکنان جوان تیم استفاده کنند پس باید صبر داشته باشند. یادم است فولاد در دو سه دوره در خطر سقوط بود اما با تکیه بر جوانان توانست پیروز گردد و به نظر من می توانند از جوانان به عنوان بازیکن جایگزین استفاده کنند.

وی اضافه کرد: فولادی ها امسال در شرایطی هستند که می توانند به رده های بالاتر برود اما سهمیه دریافت خیلی سخت است. البته هیچ چیز غیرممکن نیست و امیدوارم این تیم پیروز گردد.

پیشکسوت فوتبال خوزستان از شرایط صنعت نفت آبادان گفت: اسکوچیچ در این تیم خوب کار کرد. از جوانان استفاده کرد و جواب گرفت. توانایی فردی و تیمی شاگردان اسکوچیچ خوب بود. بازیکن های خوبی از جمله میلاد جهانی و طالب ریکانی در این تیم حضور دارند که بسیار به این تیم کمک می کنند. به نظر من شناخت اسکوچیچ از بازیکنان و درست بازی دریافت از آن ها باعث نتیجه دریافت این تیم شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا حضور بهنام سراج به عنوان سرمربی جدید تیم صنعت نفت آبادان در این تیم موثر است، بیان کرد: سراج یک فرد شناخته شده در فوتبال است. کنار او آقای بچاری و شریفی نسب حضور دارند و سعی شده است از باتجربه در این تیم استفاده گردد. امیدوارم این تیم نتیجه بگیرد. در فوتبال یکسری اتفاقات می افتد که قابل پیش بینی نیست و امیدوارم این تیم به شرایط خوب خود برگردد.

سرمربی سابق تیم ملی امید اضافه کرد: پیش بینی این که صنعت نفت در چه رده ای قرار می گیرد سخت است اما بستگی دارد به این که کسانی که کنار سراج هستند چقدر به اون کمک کنند. پیروزیت یک تیم فقط به سرمربی مربوط نمی گردد و تیم باید از نظر روانی و مدیریت چه در تیم وچه باشگاه خوب عمل کند. همه باید دست به دست هم دهند تا نفت آبادان نتیجه بگیرد.

وی در خصوص عملکرد نفت مسجدسلیمان گفت: جایگاه نفتی ها نسبت به سال گذشته خوب است. پیروزیت این تیم بستگی دارد به این که مدیریت چه هدف گذاری کرده است. در حد بضاعت تیم واقعا نتایج قابل قبولی را کسب کرده است. تارتار مربی خوبی است و در تیم های که کار کرده عملکرد قابل قبولی را کسب کرده است.

قاسمپور ادامه داد: نتیجه گیری این تیم به تفکر مدیریت و همچنین حفظ کردن سرمربی این تیم برمی گردد. باید کمک گردد تا ثبات در این تیم حاکم و مسائل حل گردد. به طور کلی یک مربی باید مدیریتش هم قوی باشد و بتواند از نظر روانشناسی تیمش را به یک شرایط آرمانی برساند.

او با بیان اینکه در نفت نیز همه باید دست به دست هم بدهند و مجموعه کمک کند تا پیروز شوند، بیان کرد: فوتبال یک ورزش جذاب است و نمی گردد پیش بینی کرد تیم ها چه رده ای کسب می کنند. مردم خوزستان تنها دلخوشی شان فوتبال است و امیدوارم این تیم در ادامه را پیروز عمل کند.

پیشکسوت خوزستانی فوتبال در پایان گفت: من از تیم های خوزستانی انتظارات بیش تری دارم چرا که فوتبال خوزستان غنی است ولی ما اکنون در میانه های جدول هستیم. در هر صورت با توجه به این که در سال های گذشته جایگاه تیم های خوزستانی پایین تر از امسال بود و با توجه به همه مسائل می توان گفت تا اینجای کار خوزستانی ها نتایج راضی کننده ای گرفته اند.

کریم بوستانی

مربی سابق استقلال خوزستان در گفت وگو با خبرنگاران با تمجید از عملکرد تیم های خوزستانی فوتبال اظهار کرد: امسال اولین سال است که تیم های خوزستانی با تمام مسائلی که داشتند نتایج افتخار آمیزی کسب کردند. دو تیم نفتی با تمام مسائل شان پیروز بودند و دست به کارهای بزرگی زدند و فولاد نیز امسال تیم خیلی خوبی است.

وی در خصوص فولاد خوزستان گفت: فولاد یکی از بهترین تیم های ایران است که دو قهرمانی در لیگ برتر دارد و در نیم فصل اول نتایج بدی کسب نکرد. البته هواداران ازسبک بازی فولاد راضی نبودند اما در نیم فصل دوم تیم هجومی تر شده است و حمله می کند. آن ها در نیم فصل اول دفاعی تر بودند و اکنون با این نمایش خوبی که از خود نشان می دهد، شانس آسیایی شدن دارد. با توجه به تجربه ای که سال ها در امارات دارم، می گویم فولاد امکانات خیلی خوبی دارد و امیدوارم بتواند سهمیه کسب کند چرا که می تواند.

بوستانی در ارزیابی از تیم نفت مسجد سلیمان بیان کرد: نفتی ها امسال شکل خوبی دریافتد و با تارتار نتایج خوبی به دست آوردند. آن ها کار بزرگی انجام دادند و با این که بودجه ندارند توانسته اند نتیجه بگیرند. آقای زنگنه به جای آن که بیاید در ورزش کمک کند اما در جاهای دیگر خرج می کند. نفت می تواند به رده های بالا بیاید اما نیاز است تارتار چند سال در این تیم بماند.

او اضافه کرد: نفتی ها اول دفاع می کنند و در حمله خیلی خوب عمل می کنند. آن ها در زمین حریف خوب بازی می کنند و به دنبال یک امتیاز هستند و بعد در زمین خود برای برد و کسب سه امتیاز بازی می کنند. برای نفتی که سال های گذشته برای ماندن در لیگ تلاش می کرد، رده هفتم یا هشتم خوب است و فکر می کنم آن ها به نتیجه دلخواهشان رسیدند.

این پیشکسوت خوزستانی درباره شرایط صنعت نفت آبادان گفت: شروع نفت آبادان خوب بود. اسکوچیچ با تیم های ایرانی آشناست و نتیجه قابل قبولی با این تیم گرفت. لطمه بزرگی با رفتن دراگان اسکوچیچ به این تیم وارد شد. نفت ضربه خورد و به نظرم تیم ملی در نحوه انتخاب تیم ملی درست عمل نکرد و مردم از این انتخاب شوکه شدند.

وی با بیان این که نفت آبادان ممکن است از این به بعد به مشکل بخورد، خاطرنشان کرد: سراج و کمک هایش گزینه های خیلی خوبی هستند اما اگر بخواهی به بومی ها و جوان ها شانس بدهی، نباید انتظار چندایی داشته باشی و باید وقت بدهیم. به نظر من بهترین کار این است که یا سراج بماند یا یک ایرانی با تجربه در این تیم حضور داشته باشد. هواداران باید حمایت کنند و به سراج شانس دهند تا این مربی بومی در تیم کار کند.

ابراهیم تهامی

پیشکسوت خوزستانی فوتبال در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به عملکرد خوب فولاد خوزستان، اظهار کرد: فولادی ها می توانند سهمیه بگیرند. در تیم آن ها همه خوبند. جواد نکونام یک مربی بسیار خوب، با شخصیت و حرفه ای است که لژیونر بوده است و به نظرم می تواند این تیم را به اوج برساند.

وی ادامه داد: واقعا نکونام می تواند به همراه تیم فولاد خوزستان به رقابت های آسیایی صعود کند. نکونام هم از نظر اخلاقی و هم از نظر فنی خوب است و می تواند در تیم مدیریت داشته باشد. من ابتدا دعا می کنم مدیران باشگاه از جوانان این تیم استفاده کنند چرا که فولاد در آکادمی اش نیز بسیار قوی است.

تهامی درباره شرایط نفت مسجدسلیمان گفت: نفت مسجدسلیمان نسبت به سال های قبل تیم بسیار خوبی است. سه تیم خوزستانی جوان گرایی کرده اند و که باعث شده نتیجه های خوبی کسب کنند. نفتی ها مربی خوبی دارند و جوان است اما اکنون با تجربه شده و می تواند تیم را به روزهای خوبی برساند.

او در ادامه با بیان این که باید تارتار را در این تیم نگه دارند، بیان کرد: اگر این سرمربی در تیم نفت باشد، شاید در سال های آینده بتوانند حتی به سهمیه آسیایی هم برسند اما برای امسال فکر نمی کنم بتوانند سهمیهه بگیرند چرا که صاحب تجربه کافی نیستند و نیاز دارند بیشتر کار کنند تا به پیروزیت برسند.

مربی سابق تیم نفت آبادان در ارزیابی از عملکرد صنعت نفت آبادان، گفت: صنعت نفت هم مثل فولاد و نفت مسجدسلیمان تیم جوانی است. در بحث مدیریت دخالت نمی کنم و نمی دانم چه اتفاقی افتاد اما فقط این را می دانم که متاسفانه نتوانستند مربی ای جذب کنند که در این تیم پیروز باشد. اگر اسکوچیچ می ماند شاید این تیم نتیجه می گرفت.

وی ادامه داد: چشمم آب نمی خورد که این تیم با سرمربی جدید نتیجه بگیرد. فکر می کنم دلیل رفتن اسکوچیچ مالی بود و باعث شد به مشکل بخورند. اگر این مساله را حل می کردند شاید نفت آبادان سهمیه می گرفت. اما اکنون با این شرایط نتیجه گیری خیلی سخت شده است.

تهامی در پایان در ارزیابی کلی از تیم های خوزستانی گفت: در کل باز هم می گویم سه تیم خوزستانی جوان هستند و خیلی خوب کار کرده اند. سال آینده باید مربی های شان را حفظ کنند. ای کاش فولاد جواد را حفظ کند. اگر امسال سهمیه ندریافتد حتما سال آینده نتیجه درخشانی را کسب خواهند کرد و فکر می کنم جزو سه تیم اول قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگاران فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان تا پایان هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال در رده های ششم، هفتم و هشتم جدول قرار گرفته اند و به هرحال باید دید درادامه لیگ چه عملکردی را از خود نشان خواهند داد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20867

به "تیم های خوزستانی لیگ برتر فوتبال در راستا موفقیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم های خوزستانی لیگ برتر فوتبال در راستا موفقیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید