جاسوسی دولت کانادا از شهروندان خود

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: در حالی که توجهات جهانی امروزه معطوف به برنامه جاسوسی آمریکا از شهروندان خود جلب شده است، بعضی منابع مطلع در کانادا از برنامه های جاسوسی مشابه در این کشور خبر می دهند.

جاسوسی دولت کانادا از شهروندان خود

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از وب سایت صدای روسیه، این منابع اعلام کردند، دولت کانادا مدت هاست مثل دولت آمریکا سرگرم جمع آوری اطلاعات خصوصی مشترکان شبکه های مخابراتی این کشور است.

احزاب مخالف در کانادا خواهان توضیحات از سوی دولت برای توجیه این اقدام شده اند اما دولت کانادا نیز مثل دولت آمریکا عمدتا این اقدام خود را این طور توجیه می نماید که برای حفظ منافع ملی و مبارزه با ترور گریزی از جاسوسی به این شیوه ندارد.

این برنامه سابقه ای طولانی در کانادا دارد. در سال 2011، وزارت دفاع ملی کانادا به صورت برنامه جمع آوری داده های خصوصی کاربران شبکه های تلفن همراه و کاربران اینترنتی را راه اندازی کرد. این برنامه از برنامه مشابهی در آمریکا الگوبرداری شده بود بدین صورت که دولت از شرکت های مخابراتی می خواست تا اطلاعاتی را درباره تماس های تلفنی کاربران در اختیار آن قرار دهد. در همان سال افشای این مساله باعث نزاع های پارلمانی شدید بین طرفداران و مخالفان دولت شد.

گروه های حقوق بشر می گویند که دولت با این اقدام عملا حریم خصوصی شهروندان را نقض می نماید. آنها در حال حاضر سرگرم تدوین یک شکایتنامه علیه دولت هستند.

در حال حاضر 90 درصد ترافیک اینترنتی کانادا به وسیله آمریکا صورت می گیرد و به عبارتی سرویس های ویژه آمریکا آن را تحت نظر دارند.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 مرداد 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8862

به "جاسوسی دولت کانادا از شهروندان خود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاسوسی دولت کانادا از شهروندان خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید