جزئیات برنامه های باشگاه پژوهشگران واحد تهران غرب برای سال تحصیلی جدید، 30 وبینار تخصصی مجازی در 6 ماه کرونایی برگزار گردید

به گزارش بلاگ پو، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب به ارائه دستاوردهای این باشگاه در 6 ماه گذشته پرداخت و برنامه های سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

جزئیات برنامه های باشگاه پژوهشگران واحد تهران غرب برای سال تحصیلی جدید، 30 وبینار تخصصی مجازی در 6 ماه کرونایی برگزار گردید

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اینکه بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است، نسبت به تربیت نخبگان و جذب خبرنگارانن به کارهای فناورانه و نوآورانه گام های مؤثری برداشته و به دنبال ارتقای علم و فناوری ایران است تا درخت تنومند اقتدار علمی ایران، همواره در جهان بدرخشد.

این دانشگاه با تأسیس باشگاه های پژوهشگران جوان و نخبگان در واحدهای سراسر کشور به دنبال ترویج فرهنگ نخبه پروری و سوق دادن دانشجویان به سمت کارهای علمی و پژوهشی بوده و در این راستا نخبگان بسیار پیروزی به جامعه تحویل داده است.

به همین دلیل برای جویا شدن از دستاوردهای باشگاه پژوهشگران جوان واحد تهران غرب در 6 ماه گذشته و برنامه های سال تحصیلی جدید با ابراهیم مهری، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب به تبادل نظر نشسته ایم که در ادامه می خوانید.

خبرنگاران: درباره فعالیت های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران در 6 ماه گذشته توضیحاتی بفرمایید.

مهری: ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته شیوع پیدا کرد و دانشگاه ها شرایط سختی را گذراندند. تمام فعالیت های باشگاه پژوهشگران و انجمن های علمی که به صورت حضوری برگزار می شد باید با توجه به شرایط کرونا به مجازی تغییر پیدا می کرد.

در چند ماه گذشته اولویت های دانشگاه، ارائه آموزش مجازی با دانشجویان بود و ما در باشگاه پژوهشگران جوان به دنبال فعالیت های پژوهشی و توانمندسازی دانشجویان بودیم، بنابراین تصمیم گرفتیم با برنامه ریزی دقیق فعالیت های باشگاه را رونق دهیم و بسترهای مجازی را تقویت کنیم.

برگزاری مسابقات ملی در سایه کرونا

در ایام نوروز 99 با هماهنگی اداره کل مسابقات و تشکیل تیم های داخلی و با راهبری و راهنمایی ریاست واحد تهران غرب دو مسابقه ملی مجازی طراحی شد که با استقبال خوبی روبرو شد و فرآیند آن در برگزاری است و در آبان ماه سرانجام خواهد یافت.

برگزاری انتخابات مجازی در انجمن های علمی

خبرنگاران: با توجه به شرایط کرونایی انتخابات انجمن های علمی چگونه برگزار گردید؟

مهری: یکی دیگر از کارهایی که در 6 ماه گذشته انجام دادیم، ساماندهی انجمن های علمی بودیم. مجوز چهار انجمن علمی صادر شده بود اما تکلیف آن ها معین نبود و دانشجویان درخواست برگزاری انتخابات و آغاز فعالیت ها را داشتنند. لذا پس از تصویب در شورا، انتخابات این چهار انجمن با نظم خاصی به صورت الکترونیکی در شرایط کرونا در اردیبهشت ماه با طراحی چندین سامانه آنلاین اخذ رای، به خوبی برگزار گردید. در واقع برای نخستین بار در سطح ایران بود که انتخابات الکترونیکی در سطح باشگاه های پژوهشگران و انجمن های علمی برگزار گردید. این انجمن ها با برگزاری کارگاه های توجیهی فعالیت های خود را آغاز کردند که هم اکنون جز و فعال ترین انجمن های علمی هستند.

برگزاری 30 وبینار تخصصی مجازی در باشگاه پژوهشگران

خبرنگاران: آیا در ایام کرونا وبینار هم برگزار می کردید؟

مهری: بله، در چند ماه گذشته، فعالیت های باشگاه پژوهشگران را گسترش دادیم به طوری که برای انجمن ها و اعضای باشگاه، کارگاه ها و دوره های بسیاری برگزار کردیم. در شهریورماه 99، توانستیم 10 وبینار را برگزار کنیم.

اعزام سه تیم به مسابقات ملی بورس، برگزاری 30 وبینار تخصصی مجازی، وبینار ملی ابلاغ ظهور و سه وبینار ملی با استقبال بی نظیر، دریافت 10 پرونده پژوهشگر، دریافت سه طرح پژوهشی و فعالیت های دیگر گوشه ای از فعالیت های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران غرب در نیمه اول سال 99 است.

با توجه به تسلط اعضای باشگاه پژوهشگران به امور پژوهشی، سعی کردیم در امور پژوهشی کنار دانشجویان باشیم. البته کار مهم دیگری که در این دوران و نیمه نخست سال انجام شد، با طراحی سامانه های آنلاین پیروز شدیم با همکاری گروه های تخصصی و پس از جذب هیئت موسس دانشجویی به صورت کاملاً غیرحضوری، مجوز تأسیس 6 انجمن علمی جدید را اخذ کنیم.

تشکیل بیش از 10 گروه مجازی، راه اندازی سامانه رویدادها، به روزرسانی تمام سامانه های باشگاه جهت آنالیز درخواست به صورت غیرحضوری و طراحی بیش از 30 فرم ثبت نام دوره ها، آماده کردن سامانه های آنلاین ثبت نام، برگزاری انتخابات و جذب کاندیداها و عضوگیری در انجمن ها از دیگر فعالیت های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران غرب در نیمه نخست سال 99 بود.

همچنین برنامه پیروزی که با هماهنگی ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران انجام دادیم، برگزاری اولین وبینارمسابقه به مناسبت روز جهانگردی توسط انجمن علمی دانشجویی گردشگری و هتلداری برای اولین بار در سطح باشگاه پژوهشگران ایران بود. در این برنامه که در 5 مهر 99 برگزار گردید، پس از سخنان ریاست واحد، مدرس در مورد توسعه گردشگری روستایی، شعار سال و روز جهانگردی سخنانی ایراد کرد. پس از خاتمه وبینار دانشجویان با مراجعه به سامانه آنلاین پاسخ دهی سوالات مطرح شده از وبینار به سوالات پاسخ دادند. پس از داوری سوالات، برندگان وبینار تأثیر کرونا بر صنعت گردشگری به صورت آنلاین اعلام شد.

جزئیات برنامه های باشگاه پژوهشگران جوان واحد تهران غرب برای سال تحصیلی جدید

خبرنگاران: برنامه های باشگاه پژوهشگران واحد تهران غرب برای سال تحصیلی جدید چیست؟

مهری: در نیمه دوم سال 99 با توجه به توسعه فعالیت های انجمن های علمی و باشگاه پژوهشگران برنامه گسترده ای را برنامه ریزی نموده ایم. باشگاه واحد تهران غرب در نظر دارد تحت حمایت ریاست واحد و در راستای سیاست های ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران و دانشگاه، ضمن انجام فعالیت های پژوهشی به راهنمایی دانشجویان به مراکز پژوهشی، بازدید های پژوهشی، کسب درآمد، برگزاری دوره های تخصصی، یاری انجمن ها به مسائل آموزش الکترونیکی و دانشجویان جدیدالورود، یاری به حل مسائل دانشگاه و تیم بندی انجمن ها برای یاری به مسائل و مسائل دانشگاه، ترویج آموزش به روش حل مسئله، افزایش اعضای پژوهشگر و استعداد برتر، راه اندازی نشریه، دریافت پژوهشی فطرت از اعضای باشگاه و انجمن های علمی، برگزاری رویدادها و مسابقات و تشکیل تیم های پایه، تخصصی و پژوهشی بپردازد.

برنامه ریزی برای برگزاری 50 وبینار در باشگاه پژوهشگران

خبرنگاران: چه تعداد وبینار برای 6 ماه دوم سال در نظر گرفته اید؟

مهری: برنامه ریزی و برگزاری بیش از 50 وبینار، بازدید مجازی، دوره های آموزشی داخلی و ملی با رویکرد حل مسئله و تخصصی و با توجه احتیاج دانشجویان با هدف تکمیل و یاری آموزش مجازی درسی دانشجویان، دو رویداد و مسابقه ملی، برگزاری چند وبینار مسابقه، تشکیل تیم های پایه و اعزام به مسابقات، افزایش انجمن های علمی در تمام گروه های تخصصی برای بهره مندی تمام دانشجویان از امکانات دانشگاه، برگزاری 10 انتخابات الکترونیکی انجمن ها که با برگزاری این انتخابات ها 6 انجمن تازه تأسیس دیگر آغاز به فعالیت خواهند کرد.

راه اندازی حداقل سه نشریه در انجمن ها علمی، برگزاری کلاس های حل تمرین و یاری آموزشی، افزایش تعداد اعضای باشگاه و استعداد برتر و درخشان، انعقاد حداقل چهار طرح پژوهشی با اعضای باشگاه و انجمن های علمی، عملیاتی کردن تفاهم نامه باشگاه پژوهشگران و حضور فعال در نمایشگاه ها و حمایت از دانشجویان برای شرکت در کنفرانس و همایش ها از دیگر فعالیت های باشگاه پژوهشگران واحد تهران غرب برای 6 ماه دوم سال 99 است.

معرفی سه پژوهشگر با رزومه قوی برای انتخاب پژوهشگرهای برتر باشگاه و تقویت انجمن ها جهت ارتقا در رتبه بندی انجمن ها از حمایت های دیگر دانشجویان و انجمن های علمی است. دفتر باشگاه پژوهشگران طی فراخوانی به دانشجویان اعلام نموده است، همیار آن ها در امور پژوهشی خواهد بود. برنامه دیگر باشگاه، طراحی سامانه های آنلاین برای عضوگیری در انجمن ها و تیم بندی و ارتباط انجمن ها جهت انجام فعالیت های تیمی خواهد بود. امیدواریم بتوانیم در راستای ارتقای فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گامی اثرگذار برداریم.

* تبادل نظر از علیرضا محمدی

4118/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 35323

به "جزئیات برنامه های باشگاه پژوهشگران واحد تهران غرب برای سال تحصیلی جدید، 30 وبینار تخصصی مجازی در 6 ماه کرونایی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات برنامه های باشگاه پژوهشگران واحد تهران غرب برای سال تحصیلی جدید، 30 وبینار تخصصی مجازی در 6 ماه کرونایی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید