جوان خوش تیپی که نخست وزیر کانادا شد

به گزارش بلاگ پو، همه چیز برای استفان هارپر تمام شد و او با تحمل شکستی تمام عیار، هم رهبری حزب محافظه کار کانادا را از دست داد و هم جایگاه نخست وزیری را. حالا یک جوان محبوب بین مردم کانادا، روی جایگاه نخست وزیری می نشیند؛جاستین ترودو.

جوان خوش تیپی که نخست وزیر کانادا شد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، او حالا مرد اول سیاست در سرزمین افرا خواهد بود. متولد شنبه، 4 دی 1350. جوان و پر انرژی و البته هوادار ارتباط دیپلماتیک با ایران. قبل از پیروزی در انتخابات در کمپین های تبلیغاتی قول داده بود که به محض رسیدن به قدرت، سفارت کانادا در تهران را بازگشایی کند و روابط دیپلماتیک را برقرار نماید. اگر بخواهیم در کانادا، احزاب را به مثابه دو حزب اصلی آمریکا شبیه سازی کنیم، آن وقت حزب شکست خورده محافظه کار شبیه حزب جمهوریخواه عمل می نماید و حزب متبوع جاستین، یعنی حزب لیبرال شبیه حزب دموکرات ایالات متحده است.

جاستین ترودو، در یکی از کمپین هایش درباره ایران این گونه حرف زده بود: اگر حزب لیبرال در انتخابات آینده فدرال کانادا پیروز گردد، دولت من به دنبال عادی کردن روابط دیپلماتیک با ایران خواهد بود و بازگشایی سفارت کانادا در تهران را در دستور کار قرار خواهم داد.

حالا با رفتن استفان هارپر که دشمنی اش با ایران دیگر در دنیا، زبانزد خاص و عام بود، فرصت برای روابط دیپلماتیک بین تهران و اتاوا فراهم شده و اگر این اتفاق بیفتد، دیگر جمعیت بسیار زیاد ایرانیان کانادایی مجبور نیستند که برای سفر به سرزمین مادری، هواپیمای یک کشور عربی را سوار شوند و با عوض کردن دو خط هوایی به تهران برسند. بعید نیست که طی چند ماه آینده، خط هوایی تهران - اوتاوا یا تهران - ونکوور دوباره داغ گردد.

زندگی شخصی

او در سال سال 2005 و در مونترال با با سوفی گرگوار ، ازدواج کرد. خانم گرگوار، یک مجری تلویزیون است. سوفی در دوران کودکی، همکلاس مایکل کوچکترین برادر جاستین بود. آنها در سال 2003 به واسطه فعالیت در امور خیریه مجدداً با یکدیگر در ارتباط قرار گرفتند و پس از مدتی رفت و آمد در اکتبر 2004 با یکدیگر نامزد شده و در ماه مه 2005 ازدواج کردند. آنها سه فرزند دارند که شامل دو پسر به نام های زاویر جیمز و آدرین و یک فرزند دختر به نام الا-گریس مارگارت هستند.

جاستین، بزرگترین فرزند پیر الیوت ترودو ، نخست وزیر اسبق کانادا و مارگارت ترودو (سینکلر) است. از همان ابتدای زندگی به واسطه شغل پدر سفرهای زیادی را به همراه خانواده به مناطق مختلف دنیا داشته و در سال 1977 زمانی که 6 سال داشت پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند. طلاقی که جاستین علتش را 30 سال اختلاف سنی پدر و مادرش می داند.

بعد از اخذ مدرک کارشناسی در رشته ادبیات از دانشگاه مک گیل، جاستین به همراه تعدادی از دوستانش سفر یک ساله ای به دور دنیا را آغاز کرد. پس از خاتمه سفر به مک گیل بازگشت و در رشته آموزش آغاز به تحصیل کرد. پس از دو سال ترجیح داد تحصیلش را در دانشگاه بریتیش کلمبیا دنبال کند، بنابراین به ونکوور نقل مکان کرد و در سال 1998 فارغ التحصیل شد. در خلال سال های 1999 تا 2002 به آموختن چند رشته و موضوع از جمله نمایش، زبان فرانسوی، مطالعات اجتماعی و ریاضیات پرداخت.

به هر حال این امید وجود دارد که با پیروزی سیاستمدار جوان، جاستین ترودو در انتخابات و کسب مقام نخست وزیری، او بتواند فصلی جدید در روابط ایران و کانادا را رقم بزند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مرداد 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11032

به "جوان خوش تیپی که نخست وزیر کانادا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوان خوش تیپی که نخست وزیر کانادا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید